Varmt...

Alla inlägg under juli 2010

Av Kim - 15 juli 2010 15:27

Här är det klart "farligt" be om några tomater
Idag frågade Bene "vår" ägg och grönsakstant om han kunde få några tomater.
Så här ser mängden några ut...

  Och det kom mer...

  Och mer...

Detta är en banan ö, nästan alla har banan plantage.

 Men bananer köper vi oftast eller hämtar hos Benes bror, för annars är risken stor att man får en hel bananstock, typ 40 kg bananer...


Det är tur att vi får besök nu, då kan vi göra en stor gryta tomat/grönsakssås och pasta, det brukar de flesta gilla.


Nä nu ska jag städa för i kväll så kommer dom, ska bli jätte mysigt :-)

hmmm alltså besöket,inte städningen ;-)

Av Kim - 15 juli 2010 13:39

Här är Silver som jag rider lektion på varje torsdag.

Han får alltid något gott efter ridningen och han blir helt till sej, han provar alla vackra poser han kan, och uppför sig som en gentleman.

Och herre gud min ställning liknar en tjurfäktares...

   Silver är 8-9 år och det sista året så har hans kropp ändrats mycket, han börjar bli en riktigt ståtlig häst.

   Här börjar han undra vad som är på gång ...vad menar hon, ska hon "fota"" ..jag ska ju få godis!

   Han är en häst som uttrycker sej mycket med sina ansiktsrörelser, syns inte så jätte tydligt här.

Av Kim - 14 juli 2010 11:36

Vi träffade på många intressanta typer...

  Här en häxa som smiskade oss alla glada syndare i baken, vilket ingav barnen en skräckblandad faccination.

  Och där fanns även en del STORHETER...

Helt klart en lycklig Bene !

  Skål på er!

Av Kim - 13 juli 2010 15:55

Hög värme gör mej till en padda...En slängkyss värme och jag blir stillasittande, pustande och IQ sjunker radikalt.

Så har inte kunnat skriva, och gör nu ett litet försök.


Just nu har vi 29 grader inne, alla dörrar öppna för det är lite lägre tempratur ute och ibland blåser det lite, och gud va skönt det är!!!

Var uppe hos Nelly imorse och hon och dom andra hästarna verkar inte bry sig.
Jag oroar ju mej hela tiden för henne, borde släppa lite på det.


Delia och jag har gjort hemgjorda hamburgare till lunch, på en skala på 10 gav Delia dom en 10,5.

Ikväll har hon genrep med kören i S/C mellan klockan 20.00 - 24.00, då passar Bene och jag på att äta något gott på nån mysig restaurang.


Köket kommer inte att bli helt klart till på Torsdag då släktbesök kommer, hoppas dom är för unga för att lägga märke till detaljer ;-)

Men städa ska vi hinna med nu när värmen börjar ge sig.


Jag tvättade hundarna i förrgår och fyyyyy vad Shiva fäller nu.
Hon har mer päls nu än när hon var yngre, konstigt men sant, kanske har med åldern att göra ? Alltså inte min gaggiga ålder utan hennes ...


Nä nu blir det en liten siesta :-)



Av Kim - 12 juli 2010 00:26

Jag är ingen fotbolls fantast, men brukar kolla på de "viktiga" matcherna, och dit räknade helt klart Spanien - Holland i final...

Det var frustrerande att se, inget hände bara en ful fotboll, men till slut så kom äntligen målet och VINSTEN!!!

Idag är räknar sej alla spanjorer som spanjorer, fotbollens förtjänst.


Vi har över 30 grader inne, kommer att bli svårt att sova.

Ska upp tidigt för Delia ska "repa" med kören igen i Santa Cruz.


godnatt

Av Kim - 11 juli 2010 10:06

Inne har vi 26 grader så det är fortfarande ok.

Ute känns det som att ha en varm hårtork rakt i ansiktet.

Hundarna ligger mest och sover på klinkersgolven, det är inte omöjligt att jag provar det samma lite senare.

Solen kom över berget för en stund sen och varmare kommer det helt klart bli inne, men inte lika varmt som ute.

Ska leta fram ett par fläktar, vatten spray flaska och en bikini, det underlättar.

Det lär inte bli mycket jobb med köket i denna värmen.

Synd att inte fett smäter för då hade bikinin suttit snyggare :-))

 

Dagens utsikt...allt för att  hålla värmen ute.

Har hört att Sverige också har det varmt, hoppas att det är ok 

Av Kim - 10 juli 2010 16:24

Delia övade med kören och vi fick vänta vi satte oss på en liten plaza och väntade.

Det är fest under en vecka i Santa Cruz, och många aktiviter på flera platser i stan.
Vi fick lyssna till en tjej från fastlandet som sjöng på Engelska och spelade gitarr, och bra.

  Ja, här sitter vi, visst är vi fina ;-)

  Inte helt fel i värmen

  Och här kommer Delia.
Hon växer så det knakar, snart blir jag omkörd.

Av Kim - 10 juli 2010 15:50

Bene har inte tillräckligt av mej, han verkar ha en plan, mer Kim...

Jag får väl offra mej ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards