Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Målning, svett och fantastisk middag

Av Kim - 25 augusti 2010 21:59

Vi har fortsatt med att måla idag, varmt och svettigt.

Fast det är mycket roligare nu när vi kan göra det tillsammans, annars när Bene jobbar så faller alla händiga jobb på mej.

Så det gäller att passa på nu innan hans semester tar slut.


I år så ska han vara studierektor igen...mycket mer jobb och bara en liten liten inkomstökning, fast den kommer inte märkas för här i Spanien så har de nu sänkt lönen för alla stadsanställda pga av krisen...


Men men skulle inte babbla om det :-)

Vi har målat den nedre delen av fasaden i grått, och jag tror att vi har gjort av med 5% mer färg än nödvändigt...

Varför måste jag alltid måla mej själv...ben,armar och ansiktet.

   Men efter dagens slit och en välbehövlig skrubb i duschen, så åt jag en fantastisk middag.
Bene hade blivit inspirerad av någon på tv som gjorde Te och Bene använde flera av kryddorna i maten istället.

Stekta grönsaker med kummin, lök,vitlök, purjolök, morot, paprika, muskot nöt, grädde, smör, salt, peppar och rivet citronskal.

Stekt fläskfilé med kanel, ingefära, nejlika, vitlök , grädde, salt och peppar .

Med lite färskt bröd för att inte lämna en droppe kvar av såsen.
Vilken smaksensation!!!!

  Mums, och lukten av rivet citronskal sätter verkligen igång aptiten.
Annars så gillar jag inte alls diskmedel och annat med citron lukt, usch fy blä,

men äkta rivet citronskal är underbart.

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 augusti 2010 07:13

Ha ha... tänkte på en kompis. När vi tränade hund hade hon förevisning a´la "här är färgen på utsidan av huset, här är den blå färgen i köket och vad tror du om att måla hallen i den här.... vi har bara börjat lite med den..". Allt som små stänk och fläckar på armarna =D. Praktiskt när man ska matcha kanske hi hi.

Mmmm vilken kock!!! Avis. Här blev det snabbmakaroner, stekt fläskfilé och en bruk färdiggjord sås från affär´n. Misstänker att den "smaksensationen" var i en helt annan klass ;-).

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

26 augusti 2010 12:25

haha...du e inte ensam om det där, jag brukar oxå måla halva mig =D

http://kaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards