Varmt...

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Gnäll attack !!!

Av Kim - 28 augusti 2010 11:34

Det är för varmt igen     skiiiiiiiiiiiiiittttttt

Det ska ju vara toppen att bo på Kanarieöarna, men inte NU

Vi har haft många fler varma Afrika vindar än jag kan minnas.


Vädret är ur led, men värre är att nog hela världen är det.


Vi har haft lite för varmt i flera dagar, men idag kan man inte gå ut.

Känner mej som en fånge i mitt eget hus, och ingen energi att göra något.

Sitter nu i en kort tunn klänning med en fläkt bredvid som får mej att inte krokna helt   .


Sverige flytt känns nästan lite lockande...


Tycker synd om Nelly där uppe i värmen, fast Elke säger att hon inte verkar bry sej så mycket om värmen, och ligghallen skyddar mot solen när dom vill.


Jag är ingen gnällis men just nu så vill jag vara en, så jag frossar!


Vill ha vinter NUUUUU!

Om det är kallt så är det lätt att slippa frysa, men värme den går inte att komma ifrån.
Att installera luftkonditionering i vårt hus är inte så enkelt och blir dyrt, och vet inte om jag har lust att snåla och spara för att lägga pengarna på det,

För det finns så många roligare saker man kan göra för dom pengarna                 och förbättra vårt hus, och sist men inte minst god mat  


Så nu känns det bättre, gnäll attacken är över   


Hoppas ni andra har det bra!
Kram






 
 
Kicki

Kicki

28 augusti 2010 14:29

urk det låter ju inte så najs...att det e så varmt att du smälter....
här känns det som om sommaren är över. det e inte roligt det heller. jag ahde gärna sett att det fick vara lite sommarvärme ett tag till...
men man kan inte få allt.
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

28 augusti 2010 18:35

Det börjar lätta lite, sååå skönt!
Jag får försöka tänka upp lite värme till dej, vem vet det kanske fungerar...
Lite byteshandel ;-)))
Kram

 
Ingen bild

Peter i Fbg

28 augusti 2010 15:14

Ja det är jättebra här....solen skiner lagom varmt i Hultsfred.. Du får väl ta lite vin å kyla ner dig... Har du ingen badstrand så du kan ligga i vattnet..:)

Kim

28 augusti 2010 18:32

Avis blir jag...
Kall öl har slunkit ner, och ikväll lär det bli kallt vitt vin :-)
Nere vid havet så är det lite svalare, men bilen är som en bastu, så det lockar inte att köra dit.
Nästa bil blir helt klart med luftkonditionering, Oh yes!
Nu börjar det bli lite mindre varmt, håll tummarna för att det fortsätter så.
Kram

 
Ingen bild

Ulrika

28 augusti 2010 16:17

Men! Kom hit vettja! Här är vädret perfekt just nu. Förresten har jag lånat ihop kläder till er när ni kommer. Dunjackor och fleece i stora lass! Kram gnällhönan från snorhönan...

Kim

28 augusti 2010 18:25

Hej snorhönan!

Varför har hälsohönan blivit så?
Bli en gladhöna istället!
Hade jag haft lite mer pengar så skulle du ha mej där nu.
Kram från en färdig gnällande höna, hoppas jag :0

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

28 augusti 2010 16:38

Huuumm!! Vinter, nä du,men såklart massa värme är också galet,lagom är ju bäst. Men skulle vi nu mot förmodan sluta klaga och gnälla så är det ett ordspråk som heter - tig min mun så får du socker. Ja skulle vi då hålla k..ten så hade vi blivit sockersjuka hö hö inte bra alls, vi får bara gnöla på. Här i Norge är det ett svart lock över oss just nu och kvavt med en del smådunder värre kommer det att bli tänker jag om en stund. Det går mot höst här känns det som väldigt fort,regn grått o kyligare samma hemma i Falkenberg enligt personliga rapporter, åsså den j..la snön som komma skall efter vart kan aldrig försona mig med denna årstid, vackert ja när man slipper sticka ut näbbet. Tar en balja lut nu och tänker kallare vindar till dig från mig. En isiwhiskeynkall kram så länge

Kim

28 augusti 2010 18:18

Du är nog en god liten häxa, för nu har temperaturen sjunkit en aning, så fortsätta tänka över lite kyligare vindar !

Och idag är det lördag så risken för sockersjukan är klart överhängande ;-))
Tack och kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards