Varmt...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kim - 13 augusti 2010 23:19

Filmade Nelly idag, hon ville inte komma fram när jag hade kameran i handen, mitt kroppsspråk var väl konstigt...
Efter filmandet så kraschade hon nästan in i "grinden" (järn rör), jag skrek och då tvärstoppade hon endast 20 cm från rören... 
Vet inte riktigt hur jag ska klara av att få henne att inte bryta benen, just nu är hon inte så klok...

Det får bli att aktivera henne hela tiden om/när jag släpper henne på ridbanan, och ingen kamera i min hand.


När hon var 10 månader hoppade hon över en 150 cm. cement mur, hon flög högt över utan att nudda den!

Innan hoppet visade hon inga tecken på oro, stod bara och kikade på hästarna på andra sidan, sen tog hon 4 galopsprång och flög över.


  Idag var det inte så varmt, underbart :-)

Av Kim - 13 augusti 2010 11:36

Klänning inte jeans, that is the question....


Nelly verkar undra:  vad har hon som hänger runt kroppen?

Är det min vanliga matte?

        


   

De va matte, mysigt!

 




Av Kim - 12 augusti 2010 17:21

Värmen få mej att vissna...lite...

Men hos frisören hade dom luftkonditionering...
Så jag piggnade till...

 


Det är nästan 40 grader ute och det blåser...

  Funderar att sova nere i gästhuset, där är det klart svalare än här uppe (nu 32grader inne).


Av Kim - 12 augusti 2010 10:41

Nu har nån glömt att stänga av hårtorken ute...den går på halvfart och är varm, men inte het...

Inne är det helt ok, vi har stängt dörrar och fönster och dragit för gardiner och persienner, allt för att hålla värmen ute.


Ska till Peter idag min frisör, salongen är nere i Puerto Naos, ligger nere på havsnivå det är svalare där, skönt.

Han är den bästa frisör jag någonsin haft, och har hittat honom här!?  På en liten ö med 80.000 invånare.

Tidigare har han jobbat både i Staterna och i England, han är Österikare.
Ser fram till dagens möte, det blir alltid mycket skratt när vi uppdaterar varandra.

Förra gången var han nykär, hoppas det fortfarande håller.


Bene har varit och handlat  viktiga saker för idag: öl, vattenmelon, glass och citroner för isvatten.

Idag blir det en kall sallad helt klart.


Ska nog sätta på en tvättmaskin, idag lär det torka på en kvart ute :-)


Idag har jag klart tid för att blogga, ingen utomhusaktivitet är önskvärd...

Vi hörs!




Av Kim - 10 augusti 2010 22:34

Dankil är en jätte kelsjuk  5 1/2 årig PRE, han är en slow starter och har nu först börjat hålla koll på sina ben och kan koncentrera sej lite längre stunder nu.


Han går med min Nelly och han har adopterat henne helt  


Här nedan kommer hans "problem" när han inte får uppmärksamhet...


Suck jag väntar...

  Finns jag inte?

  Vad ska jag göra?
 

Jag fortsätter så märker hon nog mej snart...

 

 Hans sista drag fungerade, han drog mej i klänningen, och fick sin efterlängtade uppmärksamhet igen,
och blev en lycklig mys-häst igen

 

Fin... 

Av Kim - 9 augusti 2010 09:45

Igår blev det söndags promenix igen uppe i El Paso.

Vi var ju tvungna att fylla på Oregano lagret som Ulrika och Björn hade tömt ;-)

Det fanns en hel del på samma ställe som vanligt.


Min gamla Shiva blir så glad när hon märker att det är promenad dax, fast hon har det lite jobbigt med sina leder.

Funderar en hel del på om hur länge till hon får vara med oss här i livet, fy! inte roliga tankar :-(

Igår struttade hon i alla fall glatt fram både under och efter promenaden.


Vädret var perfekt igår inte för varmt och inte för kallt, och det samma gäller idag.

Ja Ja ursäkta... jag vet att det inte är så överallt.


Maria (brorsdotter) kom inte igår kväll, försenat plan och personligt "bryt"...

Får nog reda på idag om hennes resa blir av eller inte.


Idag blir det till att handla, skafferiet är ganska tomt, och behöver en reningspump till barnpoolen för just nu har vi en mygglarvs odling...


Där uppe där molnen börjar är vårt "hemliga"  oregano ställe...

(Tack för bilden Björn:-)

Det här kortet tog Björn med min lilla kamera när vi var på väg ner till flygplatsen, vi kör ovanför molnen...


Nä, nu får jag allt ta och glida ur nattlinnet och börja min dag ;-)

Av Kim - 7 augusti 2010 17:48

Red lektion imorse, Delia filmade lite, men det blev för dålig kvalitet för att lägga ut här.

Jag har ridit och sysslat med hästar nästan hela mitt liv, och först nu lär jag mej rida på riktigt, ordningen i livet är konstig ibland.

Och lätt är det inte, hade nog varit enklare utan en massa gamla vanor.

Silver (hästen) ger mej då och då några fina rörelser, men är klart petig med mina hjälper.

Innan och efter ridningen insisterade han på att bli gnuggad på tandköttet ovanpå framtänderna, som han njöt. Detta är ett nytt ställe han hittat på, tokstollen.


Sitter och smäller i mej godis som Ulrika med familj hade med sej hit, mums!

Vilken tur det är lördag, då får man ju äta godis i mängder.


Hoppas jag kan gå ner några kilon nu när jag har mitt proteinpulver igen, utan det gick jag upp några kilon. Så nu ska jag försöka skärpa mej lite, men inte idag ;-)


Mys efter mun-gnugg!


Av Kim - 6 augusti 2010 22:49

Jag vet att det kan vara svårt att förstå, men jag saknar denna här...

 

och mina tjejer!

  och vår egen superhjälte...han fuskar nog ..har lim på fötterna och bly inuti !?

   

Ovido - Quiz & Flashcards