Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Släkten är inte alltid värst :-)

Av Kim - 19 september 2010 16:06

I morse åkte vi upp och promenerade med hundarna, vi kunde inte gå där vi brukar för det pågick jakt, och det kändes säkrast att inte vara för nära.

Så vi gick upp för en backe   ni som varit här vet att en backe är en BACKE här, mitt lilla hjärta fick en påminnelse om hur fort det verkligen kan slå, pust.


Så denna fd hurtbulle (som vanligt höll den förra attacken i sig bara ett par dagar) som nu är tillbaka i den bekväma rollen som latmask fick kämpa på.

Shiva är ju 14 år och om hon orkar så kan jag ju inte vara sämre, lite stolthet har man ju   .


Strax före lunch ringde Georg och undrade över våra mat planer, vi hade tänkt äta rester och slappa, så det kändes lite hmmm suck...

Men men Georg och mamma kom hit med nyinköpt mat, vit tysk korv, wienerkorv, salta kringlor (bröd), söt senap och några olika tårt/paj bitar till efterrätt.

Det var riktigt gott! Fast efterrätten var lite för söt för mej, fast det gör ju inget jag lär inte svälta ihjäl för det.


De hade med sig Yoggi (som inte är en Yoghurt, utan lite skit på ett snöre   )

Vi åt ute på terrassen för Yoggi blir så till sig när han träffar mina vackra tikar att han märker territorium, jag vill inte ha sånt inne   


Milla är en riktig fegis och tycker att Y är lite läskig, sen verkar hon inte fatta vad varför han juckande klänger sig fast på hennes underben, konstigt tycket hon.


   Hon passade på att undersöka lite när han drack.


    Efter en stund så försökte hon leka lite, vilken modig stor hund jag har !

     

Ja, han har då inga komplex för sin storlek...



Allmänt · Djur · Mat
 
 
Ingen bild

Ulrika

19 september 2010 18:43

Tack! tack! tack! för att startade din blogg. Mitt liv behöver den! Underbart!

Kim

19 september 2010 23:00

Tackar och bugar!
Och jag behöver dej i mitt liv!
Ditt liv är så aktivt nu, så det kanske lugnar dej med mitt liv i Spanskt tempo, och med typiska Spanska problem som vad ska vi äta och dricka idag ;-)

Kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 september 2010 19:28

Jodu, jägare får man vara lite försiktiga med. Det var väl en här alldeles nylligen som sköt en ponny för han trodde det var ett vildsvin.... Hoppsan!

Lite skit på ett snöre .... moha ha ha ha! Söt var han i alla fall!!!
Nån som var riktigt nice var din Milla. Vilken fin hundras. Lite som en mini-schäfer....

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

19 september 2010 22:56

Det enda "vilda" djur som finns här på La Palma är små vildkaniner. Så jägarna borde se skillnad på oss/hundarna och dessa små kaniner, men men nån kan ju ha tittat lite i flaskan...

Tack, Mila är så söt, mycket päls och en liten tunn hund där inne, hon väger inte mycket. Borde nog börja träna henne hon är smart och behöver aktiveras mer, kanske kan försöka träna lite klicker på henne.

 
Ann

Ann

19 september 2010 20:04

själv åt vi nyplockade smörstekta kantarellmackor! *mums*

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 september 2010 22:50

Älskar smörstekta kantareller, men vi får vänta ett par månader sen kan vi plocka dom i mängder här, längtar dit!

 
Kicki

Kicki

19 september 2010 20:50

haha nej de brukar sällan ha komplex för storleken de där små XD
tycker det lät väldigt härligt med att få besök som tar med sig käk =)
naaaaaaaaaaaaajs
kram

föressten..jag e så avis på er sol...här e det höst nu =/

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 september 2010 23:04

Men hösten har sin charm helt klart.
Att rida ut en solig höstdag i en fin skog är guld!

Får du lite kantareller över så ta med dom hit, vårt kök är alltid öppet ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards