Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Ingen lugn morgon idag

Av Kim - 21 september 2010 14:26

I morse ringde Elke från stallet, fick direkt en klump i magen.
Nelly hade ett sår i ansiktet som blödde och vet. var på väg för att sy ihop.

De hade försökt få tag i henne men hon vägrade...så Elke bad mej komma upp.
Vilket självklart "vilda hästar inte skulle kunna stoppa mej".

Kan säga att det gick lite snabbare upp dit idag.


I min fantasi hängde löst skinn och en massa blod, blir ibland dramatisk...fast det inte brukar synas så mycket på utsidan.
Nu var det dock inte alls så farligt, puh!

 

Jag fick tag på henne direkt (kändes fint),och när vet. kom fick hon en lugnande spruta och blev ihop sydd, snabbt enkelt utan trauman. 
Så nu är allt lugnt igen.


Har kollat bilderna på Nellys pappa och han ser inte ut som ett Engelskt fullblod.

Det var mitt första intryck igår men ägaren påstår att det är  Engelskt, det finns inga papper ...

Ser han inte lite mer PRE ut med sin man och sin kropp?


Fick ett samtal från doktorn, det var nödvändigt att göra om mamografin, den var suddig....blev lite funderande...

Men han visade bilden och den såg väldigt suddig ut jämfört med den andra, så jag har bestämt mej för att inte oroa mej.

På måndag eftermiddag får jag besked.


Nu har jag lagat mat och väntar på Bene, fast magen kurrar så högt att jag vet inte om jag kan vänta länge till.


Har funderat på att åka ner till en mäklare idag och kika lite, är sååå sugen på att köpa ett hus på med lite mark.

Att kunna ha Nelly hemma, hundarna lösa på en stor tomt, kanske några höns och en katt, fruktträd mmmmm så mysigt!

Och mer jobb men min kropp skulle må bra av att röra lite mer på sig.

Mumma för knopp o kropp!


Vi får se om jag åker i eftermiddag, känns både roligt och lite skrämmande ;-)


 
 
Ingen bild

Peter i Fbg

21 september 2010 15:06

Bara kör på..Köp en gård så behöver du aldrig mera tänka på att du rör dig för lite..Du kan äta hur mycket godis du vill..Du kommer alltid att ha roliga saker att fixa med då..Kram

Kim

21 september 2010 19:34

hmm låter fantastiskt...eller? I alla fall godiset ;-)))
Kram

 
Ingen bild

Ulrika

21 september 2010 16:54

Men! Vad/vem hade gjort illa Nelly då? Vet ni det? Kraaam

Kim

21 september 2010 19:38

Nepp, vi har kollat allt och hittar inga vassa kanter.
Men "ungar" är ungar dom slår sig alltid...
Hon är ju inte direkt känd för att ha koll på alla delarna av sin kropp!

Skönt att det inte var värre!
Var lite stressad i bilen upp dit.
Kramis

 
Ann

Ann

21 september 2010 20:06

Skönt att det inte var värre! Och att det gick bra!
Själv har jag ett hus på landet med stall och mark, en gård antar jag. Men jag är lika tjock ändå...
Fast det kanske är skillnad hos dig! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 september 2010 20:58

Det kommer nog inte hjälpa mej med vikten, men nu vill jag så gärna bo på landet, så då tror jag på allt som passar in i pusslet :-)))

 
Kicki

Kicki

22 september 2010 09:32

åååå låter härligt, hus med mark =)
skönt att det gick enkelt o bra med såret.
nellys pappa kan nog vara xx...om än av den lite grövre sorten...hals o bog ser xx ut. men jag e inte så jätteinsatt i pre...men brukar inte de vara lite grövre ändå om halsen/nacken?
hur som helst så är ju din Nelly vacker!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Stina

Stina

22 september 2010 11:04

Hej, hej =)

Återgäldar besöket och hälsar att du har en mycket trevlig blogg.
Jag kommer nog att kika in här igen!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

22 september 2010 22:55

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards