Varmt...

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Besiktning, gästhus och hästar, tja en salig röra som vanligt ;-)

Av Kim - 28 september 2010 11:56

Känner mej lättad, jag gick felfri genom mammografi och gyn  

Jag vet att det är fånigt men eftersom jag känt mej så tursam med mitt liv, så var jag lite rädd för att det roliga skulle ta slut...dumma tankar, men de spökade där bak i hjärnkontoret.


Så nu kan jag jag släppa det och fortsätta att vara nöjd med mitt liv, puh  


Igår fick jag gjort det mesta på listan, var så nöjd med mej själv.

Det finns en lista  idag med men den är kortare.


Igår när jag kom till stallet var hovslagaren där, en av Elkes hästar hade en lös sko.

När Elke märkte det såg hon att det fattades en bit av hoven.

Det visade sig att det var svamp, som angripit hoven, jag har aldrig sett det förr.

Hovslagaren fick skära bort allt angripet, göra helt rent och fyllde sen i med epoxi (?) och satt på skon igen.

Det får sitta där tills den riktiga artificiella "hovmassan" kommer (beställd, finns inte på ön).

Hästen är inte halt fast det är en rätt stor bit av ena hovväggen och en bit in som är borta.


Ni som läst om Elke och hennes otur tidigare förstår hur konstigt jag tycket det är.

Det är nästan som om man kan börja tro på "onda ögat"....eller något , inte vet jag, men konstigt är det att allt drabbar henne.
Vill inte tro på sånt, det skulle göra livet mycket obehagligare... 


I morgon ska vi nog försöka ta bort ett par av Nellys stygn, men är osäker på om Nelly kommer att tillåta oss det.

Hon har mycket starka åsikter min lilla dam...
Annars får vet. komma och droga henne.


Igår kom Gunilla hit på kvällen med lite ost, nötter och oliver och så slank det ner en flaska vin, mums igår, och ufff idag...men trevligt var det   

I kväll är vi utbjudna, prova vin med killarna som ska bo i gästhuset, ska bli trevligt, men ska kontrollera intaget känner jag.


Nu ska jag gå ner i gästhuset och bädda, hänga fram handdukar och torka av det sista i köket.


Här är några bilder från vårt gästhus, för er som inte sett det.

             

Nää nu måste jag gå ner!


Hej hopp!









 
 
Stina

Stina

28 september 2010 16:37

Ohh vilket fint gästhus !
Där skulle jag gärna vara gäst =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

28 september 2010 20:34

Du får gärna komma hit och gästa, och priset är att du pratar massa häst med mej ;-))

 
Ingen bild

Ulrika

28 september 2010 17:12

Har ni byggt nytt gästhus?! Det vi bodde i såg inte ut sådär... Var är alla stenar från stranden, kottar från skogen, bikinisar i tre olika storlekar, näringstillskottsburkar, rökt fisk, vulkansand och alla vattenmeloner?

Kim

28 september 2010 20:30

Hmmm...den sista sanden fick jag upp igår!
Kottar och stenar finns kvar och ingår nu i dekorationen :-)
Glad att jag inte hittade nån gammal rökt firre ;-)
Men men trots ALLT så vill jag att ni ska komma snart igen, tomt utan er :-(
Krammm

 
Kicki

Kicki

28 september 2010 20:27

svamp i hoven?? hmm...har jag aldrig hört om..låter ju ruggigt.
det är inte bärrandsröta som avses?
jadu, en del drabbas av så mkt skräp att man undrar hur 17 de orkar...
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

28 september 2010 21:13

Jo, jag tror det är det, och det orsakas ju både av svamp och bakterier.
Härom dagen kollade jag själv inte hoven på nära håll.
Har kollat runt lite på nätet och det verkar troligt, imorgon ska jag kolla på hans hov.

Elke reser sig varje gång för hon har ju flera hästar så hon kan inte ge upp...
Men man undrar ju som sagt hur hon orkar.

Har du provat bootsen?
Kram

 
Ann

Ann

28 september 2010 22:51

Så fint det är!
Kan man alltså hyra det om man känner för att svettas lite på varmare breddgrader? ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

29 september 2010 11:21

Jo vi hyr ut det ibland, men mina vänner och hästkompisar bor gratis, så jag kan passa på att få tala svenska och snacka häst ;-)
Så du är välkommen hit och tina lite när det blir kallt där uppe.

 
Kicki

Kicki

29 september 2010 09:00

nej inte provat bootsen än...jobbar 10-19 må-to den här veckan. på fredag blir det test! har hittills inte haft ork att åka ut till dem efter jobbet. foten e för ond när jag kommer hem.
*kramen*

http://kaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards