Varmt...

Alla inlägg under september 2010

Av Kim - 1 september 2010 16:06

Silver väntar på sin mat

 

Men kom då!

 

Hör du inte?

 

Nu blir jag snart sur!

 

Slöfock!

 

Tänk om det är slut?

 

Å du där sluta fota mej!

 

Nu kommer den :-)


Av Kim - 1 september 2010 14:04

Egoisten kan härja fritt utan "ågren"  igen !

Svärmor ska nu vara nere hos Benes bror under hela September månad.


Och jag/vi kan titta på vilka tv program vi vill, äta vad/när vi vill, åka iväg när vi vill och mycket annat när och var vi vill     


Jag vill ju inte att hon ska ha det för tråkigt när hon är här, så jag vet att det är jag själv som väljer att "begränsa" mitt liv när hon är här, och det är ok   


Jag har nu börjat tala lite allvar med mej själv, suck jobbigt...

  • Vill bli av med några kilon som smugit sej på utan tillstånd.
  • Ska börja promenera med Bene, han promenixar lite varje dag.
  • Träna min rygg/bål så som Björn visat mej. 
  • Äta lite sundare, och mindre godis, det har liksom blivit många lördagar på en vecka...mysko!
  • Vill också planera min träning/lek med Nelly, det känns nu som det inte blir något gjort.
  • Ta en liten liten promenad med Shiva varje dag, för hennes glädje och för hennes klor.

Nä det får räcka med dessa, inte bra att pressa för mycket, jag känner mej själv.


Oj va hungrig jag är...vilken tur att jag redan lagat mat, sund mat   

Kommer inte Bene snart så äter jag själv, så det så   


Har fått en fråga om hur "hästeriet" fungerar här på Kanarieöarna, så jag ska ta och skriva ihop ett inlägg om det, ganska annorlunda än i Sverige.

Nu är det precis lagom varmt igen, så nu är det toppen att bo här    
För att vara lycklig så gäller det att ha mycket kort minne för negativa saker som man inte kan ändra på.

Och ett låååååååååångt för allt det goda här i livet!


Mina röriga inlägg visar klart hur min speedade  och hoppiga hjärna fungerar, men den fungerar  


Hasta la vista ....


Skapa flashcards