Varmt...

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2010

Naturens egna skafferi

Av Kim - 3 oktober 2010 13:03

Lite bilder från morgonens promenad i El Paso

  Vet ni vad detta är?

 hmm kanske en hård nöt att knäcka...

     Gissade ni rätt?

  Färskare kan inte fikon bli...

Och detta är inte äpplen utan något som på Spanska heter Membrillo, ingen aning på Svenska.

   

Lustiga långa barr med krull och sen en KOTTE !

Alltså vi äter inte kottar och barr   men dom fick komma med ändå.

Här kommer några korta filmsnuttar från promenixen.

   

 
 
Kicki

Kicki

3 oktober 2010 15:06

hmm...nånstans för länge sen läste jag ett recept på inlagda färska valnötter...tyckte det verkade så spännande.
nåt du känner igen?

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

3 oktober 2010 16:45

Näpp, inte hört...
Sökte på nätet och inget kom upp.

 
Ann

Ann

3 oktober 2010 20:38

Nopp, jag gissade inte rätt, men jag är inte så avundsjuk på fikonen, däremot på den stora kotten..!
Sånna skulle jag vilja ha! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

3 oktober 2010 20:55

Men valnötter är väl gott (första bilderna)

Alla vänner som kommit hit åker alltid hem med några kottar i resväskan.
Kanske kan bli rik som kott exportör, skicka upp en kontainer ;-))

 
Stina

Stina

3 oktober 2010 21:45

Ohh ... valnötter ... och kottar ... så härligt !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 oktober 2010 09:33

Jo visst, och turen är att ofta så är de naturliga sakerna som sätter guldkant på tillvaron :-)

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

5 oktober 2010 11:45

Fikon så gooott valnötter så gooott och tja kottar är säkert inte fy skam om man bara tillagar dom rätt fniss fniss. Så den härliga solen upptill,blir jag avundsjuk? Jaaaaa men då är det bara att skylla sig själv att man inte packat och flyttat,men suck lite avis allafall men du har det gott där och det är härligt,får ju bilder att njuta till.Åsa globetrötter kom ju som längst till Norge snöigt kallt hahaha som jag då avskyr mest av allt.Men å andra sidan det är gött här med så vi får bara dela på våra soliga/molniga bilder med varandra. Här har det blivit ordentlig höst bara på en gång,men alla vackra höstfärgerna är helt otroliga varje höst. Jag njuter genom fönstret,ute blåser det snålt o rått som bara den.Just nu är min 11åriga Douglas med tjejjorna i stallet och skall för första gången rida häst,skaka skaka darra nu blir jag rädder hahaha herrans tukt och förmaning om att vara noga och inte slarva med hästen och phuuu hahaha man fick ju flashback på gammal "ryttar"skicklighet.Ja det var tider det inte sant ,det gick ju trots allt bra.

Kim

5 oktober 2010 15:40

Ja du min enda plan när jag var tonåring var att bo och jobba på en hästgård.
Mamma ville skicka mej utomlands för att plugga språk, och jag svarade att jag inte behövde andra språk för jag skulle aldrig flytta från Sverige...
Jag har alltid gillat att bada i hav/sjö men har aldrig tyckt om att ligga och sola.
Gillar alla Sveriges årstider och att det inte blir för varmt...
Och vad hände? här sitter jag på Kanarieöarna :-)))

Då får ta och visa mej lite vackra höstbilder.

Sen kan du alltid komma hit på semester, Norwegian air har billiga resor till Gran Canaria eller Teneriffa (norra), sen blir det inrikesflyg 45min/20 min. och du är här, lätt som en plätt :-)

Jag tror säkert att Douglas klara det bra, och det är ju på en ridskola.
Du hade inte samma tur, då var det vilda jag som styrde och ställde.
Men du överlevde trots allt ;-)))

En kille som kan rida, behöver aldrig leta tjejer...dom går åt som smör i solsken :-)



 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

6 oktober 2010 12:39

Ja ödets ironi kan man säga ,det har man lärt sig nu på gamla dar när man ser tillbaka i protokollet från livets hårda skola,det blev inte som föräldrarna ville och tja det blev till slut som vi ville till viss del . Tänk vi kunde faktiskt slått ihjäl oss när vi höll på som bäst, hästar var ju inte små djur precis och vi var inte så rackarns stora på den tiden till att grejja med dom som vi är idag men du vet barn och dårar har änglavakt vi var en av dessa då. Ehh humm så min son nu kommer att fylla kåken med tjejjor och häst öööhhhhh tänkte ju han skulle bli töntig hemmason hahahahaha o passa på gamla mor (han låser nog in mig o kastar nyckeln hahaha)

Kim

6 oktober 2010 14:08

Tror inte han får så lätt att låsa in
dej inte!
Tiden har gått men känner jag dej rätt så...
Töntig hemmason? såna gener har han inte fått av dej :-)

Jo, snack om att ha haft änglavakt!
Hästar, moppar motorcyklar och allt i full fart...

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

6 oktober 2010 12:43

Nej men jag glömde ju kommentera semester, huuuumm ja det låter inte alldeles galet nej, varmt, vackert, faaaliga djur åsså få sett dig mitt i alltihop efter alla 100 år och händelser i våra liv .......är ju inte galet precis nej tvärtom.

Kim

6 oktober 2010 14:01

Det vore BUS KUL :-)))
Farliga djur...här finns inga giftiga spindlar, inga ormar alls, men några bin också hästen min ... men det har du ju överlevt förr ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards