Varmt...

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2010

Bara prova?

Av Kim - 16 oktober 2010 10:37

Igår bakade jag kanelbullar och... idag är jag fortfarande mätt   jag var ju tvungen att provsmaka...

Jag använde torrjäst och första plåten jäste inte bra, fast smaken var ok, de åkte sen ner i frysen.

De senare två plåtarna blev bättre och Bene. Svärmor och jag provade och provade för att bli riktigt säkra    

De som blev över ligger i två påsar, en till mamma och en till Elke.


Min plan för i eftermiddag är att vid fyra åka upp till Nelly med Mamma och Georg.

De ska hjälpa mej att bilträna Nelly, ska gå med Nelly till parkeringen och Georg ska köra in och ut från vägen med min bil.

Mamma får vara trafikpolis   

Grejen är att man inte har nån sikt från parkeringen, så man ser inte ev. trafik förens den passerar, och detta plötsliga uppdykande kan skrämma Nelly.

Så tänkte träna lite på detta under mer kontrollerad trafik, det är i alla fall planen ...


Imorgon ska vi åka och kika på hundpensionen, hmm oroar mej redan för att min gamla Shiva ska få ondare i sina leder av att sova i hundkoja och inte inne i värmen...

Nä bort bort bort med oron, den får jag ta senare.






 
 
Kicki

Kicki

16 oktober 2010 16:01

ååååå vad mummigt med bullar!! det var nån här i huset som bakade när jag kom hem från stallet oxå, det doftade kanelbulle lång väg *dreggel*
varför bakar inte jag då? good question...

hoppas det gick finemang med bilträningen!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

16 oktober 2010 20:45

Nelly uppförde sig som om hon inte gjort annat än kollat bilar.
Vi gick till och med efter bilen när den körde upp lite för gatan.
Vi stannade och hon fick äta lite grönt sen gick vi hem, inte ett tecken på oro.

Så idag ligger hon etta på min lista ;-))
Kram

 
Stina

Stina

16 oktober 2010 21:21

Ohhh ... kanelbullar !
Nybakade bullar och kall mjölk .... DET är grejer det !!!

Fast jag gillar inte att baka så det blir inte så ofta ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

17 oktober 2010 10:00

Ja! kanel bullar är sååå gott.
Men de senaste åren jag varit i Sverige så tycker jag dom är annorlunda, lätta och inte så smakrika.
Men de hembakade är toppen, jag har bara bakat såna ett par gånger de sista 10 åren, det gäller att inte utsätta sig för frestelsen ;-))
Här finns ingen god färsk mjölk, det får jag dricka i Sverige :-(

 
Ann

Ann

16 oktober 2010 22:39

Så bra att det gick bra att bilträna, har själv tänkt göra det med Merlin någon dag... men den dagen har bara inte dykt upp än! :)

Bullar är gott och fast jag beslutat mig för att försöka att inte äta så mycket sånt så slank det ner två idag vid fikat... *suckar* :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

17 oktober 2010 09:56

Jag är så lättad att bilträningen gick så bra.
Det är nog en bra "livförsäkring" att träna på saker, fast med hästar så är det inte alltid så lätt när de ska flyga i luften ;-)
Nelly hoppade HÖGT på stallplanen igår, ingen aning om varför, kanske behövde hon ladda ur efter träningen :-)))

Säkrast att inte ha bullar i närheten, för dom har en så enorm dragningskraft...
i alla fall för min svaga bull-karaktär ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards