Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

Hoppsan det är tisdag

Av Kim - 19 oktober 2010 00:30

Tja nu har jag tid att sitta här vid datorn en stund, fast jag börjar bli lite sömnig.

Bene hörs snarka i soffan framför tvn  


Igår var jag riktigt     på honom, men ikväll så känns allt bra igen 

Det mesta här i livet går att lösa med konversation, som tur är.

Fast jag behöver ofta lite tid först innan jag är redo för det...


Vi var och kikade på hundpensionatet, och det är ok,  blev lovad att de skulle få sova inomhus på nätterna, det känns bra med tanke på Shivas stela leder.


De senaste dagarna har jag kratsat Nellys hovar utan problem, börjar med den "problematiska" istället för att sluta med den, så nu är det löst   


Fick en kommentar (ang.häst) från en bloggare (okänd för mej) som jag valde att inte publicera.

Den var ganska kritisk och jag väljer att inte bli indragen i en debatt, min energi gör bättre nytta på andra ställen  


Här kommer lite bilder, först ut är min mamma och svärmor, jag satte dem i arbete, skala potatis  

Tänk att man kan bli så glad av det...man borde kanske pröva själv   

  Sen mat som jag gillar...lägg märke till ägg med kalles kaviar  

mumsig, men lite konstigt brukade aldrig ha det hemma när jag bodde i Sverige.

Sen   Benes läskiga firrar som ligger och tittar på mej (inte gilla) men Bene älskar det!

Och här är Lukas, som först kollar om det finns nåt gott innan han poserar snällt.

 

 

Och sen min lilla Nelly nu i eftermiddags  

  Natti natti    







 
 
Ann

Ann

19 oktober 2010 08:52

Livet går upp och ner och tur är väl det, annars skulle man ju inte få känna sig riktigt riktigt lycklig heller, eller hur? :)
Det mesta brukar lösa sig!
Gott med mat, nu blev jag hungrig..!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

19 oktober 2010 10:35

Jo så är livet, och det är helt ok.
Smaklig måltid då ;-))
Idag blir det en Italiensk sallad ( Pansanella) med krutonger, Bene såg receptet på nätet i morse.
Han fixar lunchen idag, såååå skönt att slippa.

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

19 oktober 2010 09:08

Åhh så roligt att se mamma A-M efter alla dessa år lika vacker nu som då. Hehe ja dessa manfolk som heeeela tiiiiden hetsar våra sinnen till ilska, i ett äktenskap är det ju så att den ene är mannen och den andra har rätt fniss fniss.Ja dessa kritiker i allt behöver man inte ta till sig nej,energitjuvar stänger även jag ute,fick en sådan på fb efter ett inlägg jag gjort gällande halta o lytta folks lov och rättigheter ,jisses grabben gick på såpass mot dessa individer att jag fick bara spärra hela karlen.Jaja han hade sin åsikt och den råkade inte passa min så den fick bara stängas ute alla gör och tänker på sitt vis men man behöver inte det/dom som drar en i dammet hehe det klarar man själv. Dom där fiskarna till Bene host härk isch ser ju väldigt häääärk aptitliga och goda ut hahaha tror inte ens grannens katt snor dom för honom,bon apetit kramar till alla ifrån ett grått Horten i Norge

Kim

19 oktober 2010 10:07

Dej får jag klart energi av, kram på dej :-)
Mamma fyller 80 nästa år, men det visar hon inga tecken på, hoppas jag kan likna henne i det ;-)
Skönt att man lärt sig med åren att välja sina fajter, det är inte alls så dumt att bli gammal och klok ;-)))
Får sätta in lite bilder på solen så det kan lysa upp hos dej när du fikar och kikar.

Tjing tjong

 
Kicki

Kicki

19 oktober 2010 10:06

urk, de firrarna såg inte nå mumsiga ut =/
men jag blev väldigt sugen på avokado när jag såg din sallad =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

19 oktober 2010 10:31

Han påstår att dom är super goda, men mej lockar dom inte.
Här finns många olika sorters avokados, min favorit är en som är minst 20 cm lång eller oftast rund, skalet är tunt och helt slätt.
Den smakar nöt och är såååå god.
Kram
Fördelen att bo i ett varmt klimat :-))

 
Stina

Stina

19 oktober 2010 17:15

Ohhh fy vilka hemska fiskar *S*
Av princip äter jag inget som TITTAR på mig på tallriken, där går min gräns !

Trist med negativa kommentarer om dom är felskrivna.
Jag kan ta kritik och diskussioner om det framförs rätt, tycker sånt är kul.
Rena energitjuvar göre sig icke besvär !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

19 oktober 2010 22:25

Samma här vill inte att maten tittar på mej.
Och vill helst tänka att kött kommer från plastpaket i affären ;-)
Lider av klar dubbelmoral vad gäller kött.

Jag skulle nog behöva en kurs, för jag är ganska konfliktskygg :-(
Fast jag kan fräsa om det verkligen behövs.

 
Ann-Louise

Ann-Louise

19 oktober 2010 23:00

Lustigt... jag tyckte fisken såg fantastisk ut. Det är ju RIKTIG fisk. Inget fyrkantigt block ur frysdisken. Man kan väl lägga en handuk över ögonen annars ;-) he he

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

20 oktober 2010 00:13

Din kommentar kunde lika gärna kommit ur min mans mun :-))
Han skakar på huvudet och ler åt mej och mina "mat problem" :-)))

 
ylle

ylle

20 oktober 2010 07:49

Oj, funderar på hur det skulle vara att som Du leva därnere i värmen? Fin Nelly! Fiskarna, näää de ser inte goda ut - skulle nog inte kunna äta dem jag heller...

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 oktober 2010 11:03

Ja när vädret är ruggigt i Sverige, då är det rätt skönt här ;-)
Men för mej så är det den Svenska naturen som får mitt hjärta att slå.
Längtar efter mjuka gröna ridvägar, men men nu har livet fört mej hit...och jag ska inte klaga, jag har ett bra liv :-)

Har varit inne på din blogg och "tjuvläst" flera gånger, fina prinsar du har i ditt liv!

Tack och ha en fin dag :-)

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

21 oktober 2010 17:44

Tänk att A-M går in mot 80 det är inte att tro,men jag kommer ihåg din morfar och han var ju väldigt vital och stod på så generna är nog absolut av bästa sort hehe du är proppad av dom tänker jag.Här går det mot vinter känns det som -4 och snö på sina håll,jaja inte så det ligger kvar men ööörk ändå ousch det är ju inte min grej alltså.Tusen tack för alla härliga bilder till "baaara mig" hihi njuter och får energi av dig med fniss fniss god byteshandel.

Kim

21 oktober 2010 23:38

Jaaa du får hoppas att jag har just de generna!
Finns vissa andra drag som jag gärna hoppar över :-)))
Mamma är faktiskt fantastisk för sin ålder, så positiv och nyfiken, ingen gammal sur sur kärring där inte.

Alla bilder är helt klart bara för dej, sorry bara för alla hästbilder, men jag kan inte låta bli ;-)

Hmmm jobbigt med kylan, men du glöm inte bort att med ett plan kan du snabbt vara här...

Kram!

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

23 oktober 2010 21:43

hihi vadå sorry för alla hästbilderna,tittar på härliga bilderna dricker kaffe och käkar macka med bara smör nu mer och seeeer långt efter Neeeelly hahaha häst är bäst på macka hahahahaha ,du vet man får bara tänka positivt hö hö

Kim

24 oktober 2010 10:54

Smakligt fika då :-)
Akta så jag inte visar för Nelly vad du skrivit...hon kanske tar en smakbit av dej om du hälsar på ;0
Positiv kram på dej :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards