Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Regn,sol och ridlektion

Av Kim - 21 oktober 2010 15:40

I går så ösregnade det hela dagen här, det konstiga var att vid kusten Tazacorte - Puerto Naos så sken solen hela tiden.

För er som inte känner till La Palma så kan jag tala om att vi talar om några kilometers  avstånd.

Här är ett foto som visar att locket var på här...

  Här kommer en liten videosnutt på fenomenet    


I morse red jag lektion, jag tränade mest på att inte skjuta fram höger axel, inte lyfta upp knäna, inte ha skänklarna för långt fram, inte sänka händerna, inte "jucka" med höften, inte använda tyglarna så mycket  m.m.

Hann inte med att håll koll på vad hästen gjorde, men trots alla "inten" så var det roligt, det går sakta framåt.

Eftersom det känns lite "jobbigt" att visa en video på detta, så tänker jag göra det ändå, där fick jag  


Några andra av er talade om hästgrejer och förvaring.

Jag kan tala om att bo på en liten ö utan häst-affärer gör det hela mycket billigare och enklare (fast egentligen är jag avis  skulle botanisera timmar varje månad i hästaffärer om det funnits här).

Det finns en liten liten affär som är dyr och inte har roliga saker.


I min lilla plastlåda 40x30 så finns det 3 borstar, 1 ryktskrapa, 1 hovkrats, 1 grimma, 1 grimmskaft, och 1 flugmask.

Till mej har jag 2 par ridbyxor, rid skor/stövlar, chaps och en hjälm.

Detta är allt så här länge, det ni, ligger jag i lä eller ?

I jul när jag är i Sthlm ska jag nog  handla så mycket som min resväska klarar, fast måste lämna lite plats till salt lakrits och Olw ostbågar så klart!


Min   som min man fick smaka på härom dagen, var bra, har gett utdelning.

Ibland måste man   lite för att få till en reaktion.

Så nu är allt   igen, skönt!


Slut för nu   






 
 
Kicki

Kicki

21 oktober 2010 18:04

ja det e lustigt det där, med lokalt regn..
haha jaaaaa vad du ligger i lä!!

tips, när du ska tokshoppa i svedala, leta rätt på ett citygross, där har de hästgrejor till riktigt trevliga priser! och det är samma märken som man hittar i de flesta ridsportaffärer!
ooo vad roligt! har lust att göra dig sällskap!

kraaaaaaaaam

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 oktober 2010 20:46

Vore toppen att få shopping sällskap !!
Vi ska bo hos mina goda vänner Ulrika & Björn, och att shoppa hästgrejer är nog inte riktigt deras grej.

Kram

 
Ann

Ann

21 oktober 2010 20:53

ja jag är med sugen på att hänga med, shoppa hästgrejer är kul!
Och ja, du ligger verkligen i lä, mina barn har mer saker än dig... ;)
och de är inte speciellt intresserade..!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 oktober 2010 23:32

Vore toppen att vara ett gäng hästisar lösa i en billig hästaffär!!!

Vi får höras närmare om det!

 
Carin

Carin

21 oktober 2010 21:41

Guuuuud vad vackert du bor *avis* Själv sitter man i ett regningt och höstruggigt Sverige :-( Kollar runt lite mer så drömmer jag gott sen ;-)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

21 oktober 2010 23:29

Tackar tackar!
Men såg du inte mitt regn :-)))
Fast efter regn kommer sol i alla fall här, sorry ;-)
Jo, fast det är fint här så slår mitt hjärta för Sveriges natur, så är det bara...

 
Stina

Stina

22 oktober 2010 06:11

Kul att se en liten ridsnutt, ser ju jättebra ut !

Men vart är hjälmen ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

22 oktober 2010 10:13

Tack, men känner själv att jag inte riktigt klarar av att hålla koll på hela min kropp, fungerar en del så glömmer jag en annan.
Jag har ridit hela mitt liv men nästan aldrig lektion, så nu ska denna skogsmulle lära-om allt :-)

Ja jag vet att hjälmen borde vara på, den används då jag rider ut men inte i padocken.
Brukar skylla på värmen, och det håller ju på sommaren men inte nu.
Och dubbelmoral har jag också, använder alltid hjälm om det nån gång är barn i närheten, så skyldig är jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards