Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2010

En ny Kim

Av Kim - 23 oktober 2010 19:39

De senaste dagarna har sol och regn turats om, allt känns så fräscht, härligt.


Jag har inte haft tid att besöka min frisör på läääänge, så idag smet jag iväg till ett annat ställe lite snabbt för en färgning.

Har tid hos "min" Peter nästa lördag för klippning.

Men eftersom mina kära bröder kommer hit på onsdag så ville jag i alla fall ha lite färg i håret.

Min ide var mellanblond, jag visade till och med en bild, men icke sa nicke, nu är jag brunett.

Gick förbi en spegel nyss och en främmande kvinna kikade på mej  

Har nu färgat ögonbryn och fransar mörkare så de passar med håret, normalt är dom jätte ljusa.


Mamma och Georg åkte med upp till Nelly idag, Georg körde sin jeep långsamt upp för vägen och jag och Nelly gick bakom.

Hon blev lite rädd när en tjej öppnade sin ytterdörr och kom ut, men det varade bara ett par sekunder.

Det kom en bil bakifrån, men Nelly lugn.

Hon har lite mer bråttom hem men taktar inte  bara skrittar, och lyssnar bra.

Är stolt och lättad, det ska nog gå bra det här.


När jag var yngre så oroade jag mej aldrig för vad som kunde hända, det känner jag mer och mer hur det förändras...
Jo visst klokare är jag, men lite feghet har också krupit in lite grann.

När jag tänker tillbaka så förstår jag hur upptagen min stackars skyddsängel måste ha varit!


Igår hade jag med mej en plastpåse full med tomma läsk/öl burkar, hon var först nyfiken sen somnade hon...

Dankil tyckte det var riktigt skoj och lekte följa John.

I förrgår upptäckte jag gula styngfluge ägg på Nellys ben, några av de andra hästarna hade också, skrapade bort äggen med kniv.

Enligt Elke ska vi nu vänta 4-5 veckor och då avmaska.


Får se vad som händer ikväll när Bene nu får en "ny"   brunett i sin säng  















 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 oktober 2010 21:30

Wow. Nybliven brunett. Foto???
Visst är det så. Man börjar inse vad som kan hända. Det hade man ingen tanke på när man var yngre. Det gäller att balansera så inte vetskapen om vad som kan hända tar överhanden för då vågar man snart inte kliva ur sängen ;-).

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 oktober 2010 21:41

Njaeee är inte redo att se mej på foto ännu, men vem vet vad en natts sömn kan göra...

Oroar mej mer för vad som kan hända med mina djur än vad som kan hända mej.

Tankarna styr känslorna, så ibland stannar jag upp lite och rättar till tankarna ;-))

 
Kicki

Kicki

23 oktober 2010 22:32

säger samma jag hihi fotooooooooo

vad kul att hon verkar så cool trots allt!
hur går dett med klickerträningen då?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

24 oktober 2010 11:05

Hon är lite spänd när vi promenerar ute men inte hispig, ta i trä :-)

Oroar mej för att nåt ska skrämma henne och sabba hennes cool.
Samtidigt talar jag om för mej själv att inte oroa mej i onödan!!

Har inte gjort någon ny konkret klicker övning, men när hon är duktigt brukar jag klicka och ge morotsbit.
Ska söka runt lite och se om jag hittar lite bra tips på praktiska övningar.

 
Stina

Stina

24 oktober 2010 06:26

Den där nya brunetten skulle du ta och fånga på kort så vi får se hur hon ser ut ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

24 oktober 2010 10:56

Hmmm fick i alla fall ingen chock i badrummet i morse, så det ska nog gå det här också :-)
Men foto...

 
Ann

Ann

24 oktober 2010 12:47

Jag vill också se kort!
ja ja ja!

Jag är likadan, mycket mer försiktig och tänker mig för innan jag gör saker och skulle aldrig utsätta mig för onödiga risker.
Skillnad mot yngre dagar då man såg alla risker som utmaningar som måste utmanas!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards