Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Firrar, grönt och frukt

Av Kim - 25 oktober 2010 15:22

Benes bror kom hit med lite fisk, grönsaker och frukt.

Han har en liten fiskbåt och är ute flera dagar i veckan, resten av tiden sköter han bananplantagen och odlar en massa grönsaker och frukt.

Och han använder inte en massa gifter  


De röda fiskarna är djuphavsfisk och den grå kallas Peto här och tillhör tonfiskfamiljen.

Denna sortens fisk gillar jag, filéer utan en massa ben,toppen!

Och inga ögon som stirrar på en...


Bene ska skära Peton i skivor, och sen ner i frysen.

De röda firrarna vet jag inte vad han ska hitta på med, antagligen fisksoppa.

Av dessa stora, söta och goda apelsiner blir det färskpressad juice, slurp 

 Lite mer grönt och orange

Och här är min favorit frukt Manga (inte Mango)

Den är sötare än Mangon men är lite trådig inuti, fastnar i tänderna men den är så god så det gör inget.

Normalt är dom större än dessa, men smaken är som vanligt.

Jag har tagit 20 bilder på den nya brunetten, och raderat alla  

Ska prova med lite smink, det kanske hjälper...

Tänkte ni skulle få se, men det är jobbigt...

Att vara med på foto har aldrig varit min grej.


I går ramlade min svärmor, usch va rädd jag blev, men hon slog sig inte som tur var.

Hon ramlade bara en halvmeter från min kugghjuls ljusstake, det kunde ha gått riktigt illa, fy!

Ska upp till Nelly på eftermiddagen när Bene kommer hem.

Känns befriande att komma ut, är lite trött på att vara hemma med svärmor   

Idag ser det mörkt ut uppe i El Paso, här har vi sol med lite moln och nere vid havet sol som vanligt.


Fick mejl från Manuella i Wien, där får dom skrapa is på bilarna på morgonen.

Det finns så mycket jag saknar av Sverige men att skrapa bort is från rutorna är helt klart inte en!!

Manuella gillar det inte heller så hon har köpt biljett hit, kommer i November.


Ska också ta och leta fram lite gamla hästbilder, men jag får nog be Bene hjälpa mig att scanna, kommer inte ihåg hur man gör.

Han har visat mej nån gång för länge sen, men jag har ett selektivt minne 


Hasta luego...




 
 
Kicki

Kicki

25 oktober 2010 17:11

åh vad najs att få en massa goa grejer o laga mat av. härligt!
jag kan bli så inspirerad o suktad av såna bilder men väl i affären står man som ett fån o vill inte ha nånting alls..

ja du, isskrapning...det klarar man sig fint utan...suck..
kram /K

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 oktober 2010 18:36

Samma med med mig när jag ska handla, men som tur är gillar Bene att handla mat, så jag slipper oftast.

Nu kom Bene hem, då drar jag upp till Nelly.

Kram

 
Ingen bild

Ulrika

25 oktober 2010 18:46

Mums, allt ser så gott ut!

Vilken tur att svärmor klarade sig! Hua... Vågar inte ens tänka tanken på vad som kunde ha hänt.

Saknar dig hönan min. Tur att tiden rusar!

Kim

25 oktober 2010 21:18

Ja detta vore nåt för dej, men sorry du får inget för du är inte här ;-)

Fick en klump i magen när jag såg henne ramla, puh!

Saknar dej också!!!
En bra sak med att bli äldre, tiden går fortare, det var väl positivt tänkt:-))

 
Ann

Ann

25 oktober 2010 19:15

Å vad sugen jag blev på fisksoppa nu då... annars är jag inte jätteförtjust i just färsk fisk... det smakar så mycket... fisk... men jag älskar fryst! (är lite konstig...)

Jag gillar inte heller att skrapa is... så jag (eller gubben) sätter i kontakten, och vips, en varm och isfri bil! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

25 oktober 2010 21:13

Jag är inte någon stor fiskfantast, men vissa går bra (de med mindre smak).
Min man tycker jag missar en av de stora njutningarna här i livet, själv känns det helt ok :-))

Läste kontakt och visp... hade svårt att föreställa mej det... :-)))

 
Stina

Stina

25 oktober 2010 22:11

Fiskpinnar är gott ... och stekt panerad fisk ... det räcker bra för mig.
Fisk och jag kommer inte riktigt överens !

Vilken häftig ljusstake du hade !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

25 oktober 2010 22:21

Jag håller med dej, och jag är petig med vilken sorts fiskpinnar det är...
Sen gillar jag inte att ta i fisk, men det går bra för ibland är jag duktig på att delegera :-))
Nåt bra med kurserna jag gick när jag jobbade i Sverige.

Roligt att du gillar den, har plockat ihop den av en massa olika motordelar och sen svetsat och målat.
Den väger bly eller rättare sagt järn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards