Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

modig..inte mycket

Av Kim - 26 oktober 2010 20:59

Jag hade tänk göra ett modigt försök och smaka på Benes fisksoppa, men när jag lyfte på locket så stirrade en ful fisk på mej!

Tja, så var det kört, det blidde stopp

Men som tur var så hade han stekt lite av Peton som varken hade huvud eller ögon, så det var ju ingen fisk liksom, och detta var gott, mums!


Jag trivs klart bäst när mat kommer från paket och inte hav eller gård...

Ibland är det lite komplicerat att vara jag,  men ofta så verkar andra lida mer av det än jag själv.


Nelly var snäll och tålmodig idag, inga sura miner.

Igår så växlade hon var 5 sekund, sur/glad    hon är inte helt lätt.

Hovslagaren var där i går och berättade att Nellys mamma är en riktig surkärring, och att nästan ingen kan rida henne.

Så det känns ju lugnande! 

Undrar hur mycket hon har präglats av att se sin sura mamma när folk har handskats med denna?


I morgon kommer min gulliga storebror, hm känns lite konstigt att ha en storebror och lillebror

Jag menar nu när jag är klart vuxen (läs nästan nästan 50) SYSKON känns naturligare att ha nu.


I morgon är det officiellt lördag så det så!!

Säger bara en sak SALT LAKRITS  



 
 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

26 oktober 2010 22:26

Det där med mat alltså är inte att leka med,min dotter Kim startade sin livskarriär på kockutbildning som istället slutade som Överkonduktör, på kockutb fick hon veta att man minsann inte var vuxen förrän man smakat på ALL mat.Ja jöss haha stå på Kim vem tusan vill bli vuxen i förtid? Nähä du det räcker att gå mot 49 och sena trilla över på 4010(barnbarnet säger jag blir fytiotio nästa år hehe han kan detta med matte alltså)och att inte vara vuxen nog för konstigheter. Alltså mat från havet och från gården behövs ju inte eftersom man kan köpa allt i butiken ja potatis fiskpinnar mjölk chips o allt man vill,alla vet ju det hahahaha.MEN min bror Per och jag (nu erkänner jag ,jag är vuxen fy) gillar att kalasa på SURSTRÖMMING det är knallgott tro det den som kan,MEN dom kommer ju inte från havet då för burkarna säljs i affären så det är helt ok hehe. Kul att S kommer ja han var ju stor redan på den tiden så var det lillebror J-Å hurmf småsyskon på den tiden var ju tja vad skall man säga?? Men gudars vad roligt att ha dom trots allt,för utan dom ....ohhh nej aldrig. Trots att jag har Pia ca 4km från mig så ses vi mindre nu än när jag bodde i Sveriga och hon i Norge,men det mysiga är att vi stöter ihop på stan och vips är vi hos varandra och så långt till nästa träff,finns liksom så nära så man kan bara titta in när man vill,det är bra.Gotta dig nu ORDENTLIGT när S kommer ja alltså med SALT LAKRITSEN hahahaha han kan titta på annars kan det ta slut fort i påsen. Hälsa. Hejhopp pillesno..

Kim

27 oktober 2010 11:03

Jag är en mogen kvinna, det låter bra tycker jag :-))
Men vuxen, stor...nä det kan jag vara utan.
Har många matnojjor, tyvärr, det blir lite komplicerat ibland, men för 17 jag har överlevt så helt fel är det inte ;-)))

Surströmming överlåter jag till dej, varsågod!

Jag blir 4010 i januari, ganska häftigt i alla fall, får tacka min stackars utslitna skyddsängel för det;-)

Jo idag så är jag så glad att jag har mina två bröder, saker ändras :-)))
Och med dom så spelar tid inte roll, de finns där alltid.

Och tack, GOTTA mej ska jag !

Kram på dej!



 
Stina

Stina

27 oktober 2010 06:29

*s* du får väl hoppas att Nelly inte ärvt kärringfasonerna av sin kära mor !

Jag förstår dig fullkomligt ang fisksoppan ... tittar nåt på mig så äter jag INTE !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

27 oktober 2010 10:10

Jag tror att lite har hon ärvt, tyvärr
Hennes humör växlar snabbt och det syns från en sammanpressad mule upp till de bakåtslickade öronen, svårt att missa ;-)

Skönt att ha ditt stöd i fisksoppan :-)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 oktober 2010 07:19

För många herrans år sedan red vi kamel i Sinaiöknen. Jättemysigt med läger under stjärnorna och sov under bar himmel. Där bjöds vi på jättegod gryta också. En gryta vi alla åt ur, doppade bröd och fiskade upp matnyttiga bitar. URGOTT! Det var kolsvart ute så det gick inte att se vad det var. Jag var nyfiken så jag skickade gubben efter en liten liten ficklampa han hade. Och chocken av att tända lampan och kika ned och massor av ögon tittar tillbaka plus en massa hela bläckfiskar. Det blev ingen mer mat där inte :-).
Jag har inget emot att se ögonen, men jag vill inte äta dem. Kan jag kapa bort huvudet på tallriken så går det fint.

Nelly låter som en intressant dam, men du är ju inne på belöningsbaserad träning och då tror jag det kommer att gå superbra. En sån dam vill man ju inte hamna i krig med, för då kanske man får fortsätta att kriga hela livet och vinner man kriget är hästen "död" (avstängd, knäckt).

Jag tror också att de lär sig ett visst sätt att förhålla sig till omgivningen via mamma. Jag tror det krävs lite mer tanke och arbete för att ändra en attityd och att det är lätt att väcka t.ex aggression genom att utsätta dem för konflikt/aggrssion.

Saltlakrits - gott!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

27 oktober 2010 10:53

Ja du vilket äventyr där i öknen, dom har ofta får skallar i grytorna.
Önskar jag kunde var som du, skulle bli lite enklare då. Jag slutade äta kött när jag var i 4 års åldern, ville inte äta mina vänner.
Jag åt dock köttbullar för hade missförstått nåt. Började äta mer kött i de senare tonåren.
Så jag har alltid haft det lite svårt med kött.

Är lite orolig att inte kunna tillräckligt för Nelly.
Hon är inte enkel, inte lätt flörtad, och med godis så varar det så länge hon tuggar mer eller mindre.
Det är inte så svårt att lära henne nya saker för morot vill hon ha, försöker jag sen ge mindre och till slut bara berömma så vill hon inte mer, och blir sur.

Hon accepterar inte att främmande rör hennes kropp, de får klappa på mulen och ge godis. Men om de rör hennes rygg, skrynklas hela hennes ansikte ihop, svansen viftar, trampar med bakbenen, stor varning att snart smäller det! (Hände med min mammas man härom dagen, fast han klarade sig)
En sekund senare om personen går fram till hennes huvud igen ser hon så nöjd och glad ut.
Hon verkar inte bli rädd mer irriterad av kränkningen...?
Är lite rådvill men jag "kämpar" på:-)

Snart får jag mitt godis då blir även jag nöjd och glad ;-)))


 
Ann

Ann

27 oktober 2010 08:50

Men du skulle ju smakat utan att titta i grytan! Du skulle fått det serverat direkt på tallriken utan fiskhuvud förståss!
Jag är ändå sugen på fisksoppa, kan det vara äckligt?

Mmmmm gott med saltlakris! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

27 oktober 2010 10:13

Jag är en fegis då det gäller mat, och var tvungen att kika lite först.
Och sen har jag för mycket fantasi för att försöka tänka bort vad jag vet finns där i...

Fast med saltlakrits har jag inga nojjor :-)

 
Kicki

Kicki

27 oktober 2010 16:13

å jag blir den första till att säga hu o blääääää för saltlakrits hihi

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

27 oktober 2010 22:08

Helt ok, om vi träffas så behöver jag inte gömma påsen ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards