Varmt...

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Livet är extra mumsigt!

Av Kim - 30 oktober 2010 14:47

Med min bror här och allt det vanliga så har jag inte haft tid att blogga.

Men nu har jag en stund för mej själv 

Det är mysigt att ha storebror här, hade varit mysigt om han bodde här konstant.


Ska åka upp till Nelly om nån timme, blir nog en liten liten promenad, om jag vågar.

Oroar mej för att nåt ska skrämma henne och att hon sen ska förlora sin cool.

Men våga vinn, annars så kommer vi aldrig framåt, så är det.


Vet ni vad jag med glädje trycker ner i mig just nu?

Olw ostbågar     snack om livs kvallitet!!!


Oj börjar bli mätt, så jag får nog gå över till Spejerhagel salmiak hot hot, ja usch va livet är tufft ibland   


Nelly ser inte alltid så glad ut när jag ber henne backa genom att peta henne lätt med två fingrar på bringan eller vifta lite med handleden och säga back, hon gör det men ser sur ut.

Provade att bara skjuta fram höften när jag står framför henne, då backar hon direkt och ser inte alls sur ut.

Om jag sedan istället putar ut med rumpan och böjer mej något framåt så närmar hon sig.

Och en morotsbit efteråt satt helt rätt tyckte hon.

Trodde inte det skulle vara så enkelt, bra överraskning.


Igår så jobbade Hans med en sorts slagborr för att göra ett hål i marken för ett träd skulle planteras.

Gick dit med Nelly hon sniffade i luften och var nyfiken, och när Hans började borra så backade hon ett par steg så hon stod lite bakom mej med sin kropp, men kikade fram bakom mej för att se.

När jag gick lite närmare följde hon med.

Hon tog skydd hos mej, och vågade stå kvar, känns SÅÅ bra   


En bild från ridlektionen i torsdags, vi fick avbryta den en stund för Silver ville ha lite saltsten.

 

Hej hopp   


 
 
Kicki

Kicki

30 oktober 2010 19:01

wohoooooo en bild på brunetten!!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

30 oktober 2010 20:21

Oh la la ;-)))
En liten tjuvtitt fick ni.

 
Ann

Ann

30 oktober 2010 19:06

När jag var yngre ville jag alltid ha en storebror, men eftersom jag är älds så är det ju lite svårt att få till..!
Vi har chips och ostkrokar här med!
Gött!
Härligt när man känner att det funkar med träningen! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

30 oktober 2010 20:20

Jag tyckte inte alls det var skoj att ha en storebror och en lillebror, kände mej lite bortglömd där i mitten.
En som bossade med mej en en liten en som störde, hahaha som saker kan ändras med tiden.

Gott är gott, vilken bevingade ord ;-)))

Ja, härligt när det funkar!

 
Stina

Stina

1 november 2010 07:45

Nästa gång blir det en närbild på den där snygga brunetten, va ? ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

1 november 2010 11:56

Hmmm du lockar med smicker, det är ju fusk ;-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards