Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 november 2010

Dagen efter ;-)

Av Kim - 26 november 2010 15:07

Festen igår   

Precis när gästerna skulle komma så började det stört-regna  så folk kom blöta rusande uppför trappan till vår ytterdörr, då skällde så klart hundarna och då vågade dom inte gå in utan stannade snällt i ösregnet knackande på dörren      fniss, men jag öppnade snabbt och hundarna var bara nyfikna och snälla.

Igår var jag ju tvungen    att som alla andra dricka vin till maten...

Och vill också varna alla för salt lakrits...om man GILLAR det och har  råkat     blanda ut den med vodka...

Det blev en riktigt trevlig kväll, som tur är så glömde jag på något konstigt sätt att foto, så ni slipper se   


Innan gårdagens ridlektion igår så åkte jag upp till ett annat hästställe, för att "reka" lite,  känner att jag vill veta vad det finns för andra alternativ  till Elkes stall om det går så långt.

Ska åka dit en gång till idag om det blir lite uppehåll i regnet, för glömde kolla och fråga några grejer igår.

Det är ett ställe med fjorton hästar indelade i tre hagar, det är 8 hästägare totalt, 2 Spanska och resten Tyska.

Nu betalar jag stallhyra 110 euros, foder (runt) 140 euros Totalt 250 

Alternativ stallet stallhyra 80 euros och foder 90 euros Totalt 170.

Inte för pengarna är det viktigaste men det är ju en viss skillnad.

Där finns riktigt stor fin ridbana och även en roundpen (vilket jag aldrig testat), häst dusch med tak, toalett, en husvagn om man behöver nattvaka, och man behöver bara fodra själv en gång per vecka.

Allt foder köps in av stallägaren, och jag kan välja själv vilka foder jag önskar.

Hagarna bajsplockas minst en gång i veckan av några som har en ekologisk bananplantage. 

Det är inga stora hagar, men det finns plats för både ro och lek. 

Hästarna har sol/regn skydd, men det finns inget stall.

Jag antar att det kan bli ganska geggigt i hagen när det  regnat, fast inte sån djup gegga som i Sverige här är marken hårdare.

Tja... nu är det uppehåll så nu ska jag ta och hoppa i kläderna och åka upp till de båda stallen...

Hasta luego   

 

 

 

 


 


 


 


 

 
 
Kicki

Kicki

26 november 2010 18:22

det kan ju låta som ett vettigt alternativ kanske...fota!!
är det så mkt tyskar där alltså?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

26 november 2010 20:04

Åkte upp innan men det regnade och var ingen där så jag gick inte in, foto kommer en annan dag.
Det kommer inte många turister hit, men bland de fast bosatta utlänningarna så är Tyskarna i klar majoritet.
Stallet ägs av en Tyska och dom verkar ty sig mycket till varandra ;-))

 
Stina

Stina

26 november 2010 20:18

Det låter väl som ett riktigt vettigt alternativ ?
Stämning är bland det viktigaste i ett satll tycker jag.
Jag kan stå ut med mycket opraktiskt/obekvämt om det finns en god kamratlig stäming !

Låter som om du hade riktigt trevligt igår *fniss *

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

27 november 2010 10:50

Bene ska följa med mig upp före lunch och kika en gång till på alternativ stallet.
Har lite frågor ang. avmaskning gemensam? och några andra saker.
Har träffat en av tjejerna några gånger som har häst där och hon verkar naturlig och trevlig.
Jag brukar inte ha problem med folk detta med Elke är ett klart undantag.

Jo! roligt och gott var det =D
Men har nog tappat vanan lite, kanske borde träna festande lite oftare ;-))

 
Ann

Ann

27 november 2010 11:33

Låter verkligen som en trevlig kväll!
Själv brukar jag "festa till det" 1 gång om året ungefär... och varje dagen efter kommer jag ihåg varför det bara blir en gång om året..!

Det andra stallet låter väl väldigt bra?
Och bara det finns så man kan gå under tak så behövs väl inget stall egentligen?
Säger som Stina, det ska vara kul att åka till stallet så stämningen är jätteviktig.
Det stall jag har haft roligast i är där stallkompisarna var de bästa, själva stallet och hagarna var inte märkvärdiga och ridvägarna var dåliga.

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

27 november 2010 16:56

Saknar att ha stallkompisar att både utbyta erfarenheter med och skratta med.
Känns som om det lutar mer och mer åt det hållet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards