Varmt...

Alla inlägg under november 2010

Av Kim - 2 november 2010 23:48

Egentids lyx igår kväll, så härligt!

Bara att vi kunde välja själva vilka tv program som vi ville se, lyx

Vinet var extra gott och till det stekt ris med  smörstekt vitlök och kantareller MUMS!

Och    , ja livet är toppen!


Och idag uppe hos Nelly  

Sen hemma lyssna på en deckare (uppkopplad till Sthlms stadsbibliotek) medans jag spelade lite spel på datorn, diskade, tvättade och njöt av att göra vad jag ville.


Fast jag hade gärna haft Sören kvar här ett tag till  

Han åkte med en färja i går natt vid 3 tiden, och det blåste, hoppas det inte var för guppigt, för det blåste en hel del.

Kram på dej bror, om du läser detta, och TACK för alla paketen med Olw ostbågar och salt lakritsen!!!

Lite bilder på Nelly som börjar bli riktigt luden, här i kylan  

  Lite blåsigt idag på förmiddagen.


  Här ser hon lite tuffsig ut, jag hade fuktat henne med ett anti-svamp medel, hon har några små angrepp.

 

Så här ser en vanlig Kyrkogård ut här, en vägg med ordentligt djup där man ställer in hela kistan.

Vi satte blommor på min svärfars grav idag.

   

Av Kim - 1 november 2010 20:21

Nu stänger jag datorn för ikväll.

Nu ska här mysas, drickas vin, ätas gott och bara njuta

Önskar alla en lika god kväll som jag tänker ha  


Av Kim - 1 november 2010 16:16

I går var vi på en liten Italiensk restaurang, mamma, Georg, Sören, Bene, svärmor och jag.

Gott och trevligt, vi baxade upp svärmor på en fönsterbänk för barstolar verkade mer riskfullt, lite svårt att komma ner sen men allt gick bra.

Här är jag och sv, (en närbild på mej ...fast mörk ).

  På förmiddagen tog vi en promenix med hundarna, Delia följde med.
Här är Sören (brorsan) Bene och Delia

Varför har vi inga pajaser i familjen....  

Sen hittade Bene säsongens första svamp, och ätliga till och med.

Så vi fick blodad tand och åkte över till andra sidan ön idag för att se om det kommit upp några kantareller eller taggsvamp.

Här Bene med hundarna, dom älskar skogen där.

   

 Och Bene igen   hittade de första...jag hade nog glömt ögonen hemma...

  Jag älskar hösten och vintern, i alla fall idag!


Sören, Mila och svärmor relaxar lite.
Mila älskar Sören han har lekt sååå mycket med henne, så hon håller koll på honom hela tiden.

  Idag så hämtade Benes bror svärmor, nu ska hon vara nere hos dem en månad.

Det känns så SKÖNT att få "egentid" igen, hon är gullig men det är jobbigt, särskilt för Bene har jobbat så mycket.

Men nu är jag fri   

Veckan har gått jätte fort och i natt åker brorsan hem till Svedala igen  

Men planen är att hälsa på honom och familjen hans i Åhus vid jul/nyår.


klart och över!



Ovido - Quiz & Flashcards