Varmt...

Alla inlägg under december 2010

Av Kim - 31 december 2010 16:03

 

Vill önska er alla ett riktigt 

GOTT NYTT ÅR 


   

Av Kim - 30 december 2010 18:50

Resultatet på Börjes blev:

Himalaya regntäcke brunrutigt, en överdrags-byxa till mej, Benlindor Vet quick Rip, Lonering/körgjord, Vävbands töm och en Kapson.

Min gulliga vän Ulrika   har gett mej större delen av detta köp i present!!!!

För sanningen är att jag fyller 50 år         i Januari.

Lätt för andra att förstå, fast jag själv har svårt att känna det, som tur är antar jag   


Nu har jag inga ursäkter när jag kommer hem.... lekarna med Nelly ska påbörjas    , många morötter kommer att gå åt!

Hon kommer säkert tycka det är givande, men jag är lite nervös, men det ska jag strunta i    


Va trött man blir av att gå i affärer, nu menar jag inte Börjes för där blev jag inte alls trött !!

Vi har gått några timmar på Nacka forum idag, och då blev jag sååå trött.

Men har hittat några små presenter till dom där hemma i alla fall.


Jag har inte bott i Sverige de senaste fjorton åren, och OJ va priserna gått upp!

Sen vi bytte från Pesetas till Euros i Spanien så har jag tappat "respekten" för pengarna där, jag tycker att en t-shirt för 25 Euros är helt ok, men en T-shirt för 250 Sv. kronor är dyrt, fast egentligen är det samma summa...    


Vi har handlat en massa god mat till imorgon, vi ska vara här hemma och festa och ha det skoj.

På nyårsdagen ska Bene hålla sås-kurs här, så även då blir det mycket gott.

Känner att risken är klart stort att jag kommer rulla ner till Kanarieöarna igen!!!

Men hoppas att jag springer av lite med Nelly i skogen!


Hej hopp!












Av Kim - 29 december 2010 00:25

Calles "lilla" fyraåring som är på gång att bli en duktig hopphäst

   

Min lilla Nelly känns verkligen pluttig jämfört med dessa stora fina jättar


Här är det stora stoet som Calle tävlar, hon är enorm!

Sorry! en icke hästmäniska tog fotot, så hästen syns liksom inte riktigt, bara storleken. 
Men jag älskar dej ändå brorsan   ....

I morgon förmiddag blir  det Börjes   

Fast tråkigt att åka ifrån brorsan med sin gulliga familj, det blev lite för kort   



Av Kim - 27 december 2010 17:23

 Lycklig liten Spanjorska frossar i snö     Och här är vi alla tre på stranden

  Äspets strand idag, så vackert och bara 3 minus, perfekt!

   

Här är gulliga fina Kajsa 13,5 år

 

Vissa i delar av familjen är inte lika seiösa som andra     

 

Efter promenaden så hade en jätte bussig kille som heter Findus eller Felix eller nåt bakat kanelbullar åt oss   och detta med Evas goda nöt/äppelpaj med vaniljglass och kaffe så klart!
Livet är inte fel   


Ikväll har Bene önskat sig Kebabb pizza, så då   offrar vi andra oss också  


Imorgon ska vi åka och kolla på Calles hästar, ska bli roligt   tycker jag och Calle i alla fall  


Av Kim - 25 december 2010 20:23

Inte mycket tid till att sitta vid datorn, för här har vi full fart, mycket skoj  

             

Imorgon flyger vi ner till min bror i Skåne, mer mys och skoj!

Kram alla!

Av Kim - 24 december 2010 09:06

Ja, nu är vi uppe i det vita vackra Stockholm   

Det var nervöst innan resan för det blåste och risken för att flyget inte skulle gå var verklig, men med lite försening så kom vi iväg.


Det är såååå härligt att vara här och den Spanska delen av familjen förundras och njuter, så roligt!


Nu vill jag önska alla er en en underbar dag och    GOD JUL 

 

KRAM!!!!!!

Av Kim - 21 december 2010 23:25

Det regnar och blåser som sjutton...

Idag var det flera flyg som inte kunde gå...

Imorgon klockan 8.40 ska vårt flyg gå till Gran Canaria, om det inte blåser som nu....


Undrar hur jag ska sova i natt? kloclan 06.30 ringer klockan.


Vill inte missa denna resan till Sverige och mina fina vänner där :-(

Av Kim - 19 december 2010 21:34

Måste säga att i år har min glögg blivit väldans god!

Och eftersom det fortsätter att regna och vara små kyligt så måste jag ju fortsätta att prova lite glögg då och då  

Det regnade inte i morse, så åkte upp till Nelly vid lunch och hon var torr   , så fram med borstar, hämta grimman och då började det regna igen, hmmm

Så hon fick lite morot, så hon var nöjd.


Åt lunch med Gunilla och Aud på den Thailändska restaurangen, väljer ett ord: LÄCKERT!!! Alltså maten  


Måste bara visa tuppen som jag fick av Aud för några år sen, visst är hon duktig!

 

Har inte blivit mycket städat idag heller, hmm konstigt  

Gör också allt möjligt utom att packa, för att inte känna stressen...strålande logik!

Fast allt ordnar sig till slut  det vet jag  


Det snöar i Stockholm...ordentligt!

Bene börjar se lite orolig ut medan Delia ler från öra till öra.

Själv så är jag bara lite orolig att vädret inte blir bättre och vi får problem med flyget över till Gran Canaria, fast enligt väderprognosen ska det bli bättre imorgon...


Nu ska jag tvätta mina leriga kängor så dom kan visa sig i civilisationen i Svedala.


Go kväll på er !







Skapa flashcards