Varmt...

Direktlänk till inlägg 3 december 2010

Milas historia

Av Kim - 3 december 2010 19:52

Min man har alltid tyckt om rasen Pastor Garafiano (Garafiansk vallhund) det är en ras här i från La Palma.

Den har används för att hålla  koll på getterna här på ön.

Rasen höll på att försvinna men en man här började aktivt jobba för att rasen skulle bestå.

Det är en gammal ras men den blev inskriven i Spanien som Ras  bara för några år sen.

För några år sen blev en Pastor Garafiano Spansk mästare i agillity.


Så nu över till vår Mila  (uttalas Milla), hon föddes av en allt för ung mamma, som fick nio valpar och inte hade mjölk och ork för alla.

Det var en arbetskompis till Bene som hade tiken, och dom hade fått tiken utan att veta att det var valpar på gång.

Så vi hämtade hem Mila när hon bara var 6 veckor, pga ägarna inte var så benägna att se till valparna fick tillräckligt med mat.


Det blev att värma mjölkersättning dygnet runt under de första veckorna, oj vilken röst en hungrig ensam liten vovva kan ha.

Så vi gav mat och satt där på golvet tills hon somnat och då kunde smita i till vår säng igen.

Vi värmde vattnet i mikrougnen, så hon lärde sig snabbt att "skrika" ännu mer när hon hörde ljudet av den  

  Hon var så liten och söt, men det tyckte inte Shiva (då tolv år)som vägrade titta på henne.

  Hon var så ulligt gullig...alltså hunden    

Efter ett tag så började Shiva acceptera att hennes hus hade blivit invaderat av denna lilla buse.
Mila smög sig närmare och sökte trygghet hos Shiva, jag blev så glad och tårögd när dom äntligen blev vänner!

   

Mila hade alltid ett öra upp och ett ned, sååå charmig.

Nu har hon fått ordning på öronen, och är nu två år en stor tjej som just nu löper...och jag löper   efter med skurhinken.


Här är hon med en av sina beundrare som lägger sej vid hennes fötter  

  Det var lite om Benes fyrbenta älskling

 



 
 
Ann

Ann

3 december 2010 22:50

Så söt! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

3 december 2010 23:20

Gullig är hon på alla sätt, men lite för skällig, men men ingen är ju perfekt ;-)

 
Stina

Stina

4 december 2010 08:35

Den hunden gillade jag, jättefin !
Som valp var hon ju helt bedårande.
Vad trist livet skulle vara utan vovve känner jag, har haft hund omkring mig i stort sett sen jag föddes. Dom hör bara till !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

4 december 2010 09:47

Hon tackar och skäller ;-))
Hundarna får mej att le så många gånger varje dag, men ibland är dom billiga, men utan dem skulle livet inte kännas komplett.
Och nu i det nya stallet så är planen att ta med Mila upp och promenera i skogen med Nelly.

 
Kicki

Kicki

4 december 2010 14:12

såna där öron är för underbara!! som gör lite som de vill, tänk om de kunde få vara så även som vuxna....

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

4 december 2010 15:48

Ja det är så gulligt, men tyvärr hon fick fjong på båda tills slut ;-))

 
ylle

ylle

4 december 2010 18:19

Urgulligt med båda hundarna i korgen! Som vuxen ser hon nästan ut som en - spets? Har svårt att bedöma hur STOR hon är? Avacadon, DEN var ju bamse... *suck* "vill ha"

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

4 december 2010 23:18

Dom är så gulliga mot varandra!
Idag räcker inte hundsängen till dom båda, men vi har två :-)
Som hästmänniska så mätte jag nu mankhöjden på Mila (om nu hundar har mankhöjd) och hon är strax över 60cm.
Du får gärna komma hit och smaka :-)
Och det finns ännu större avokados...

 
Ann-Louise

Ann-Louise

5 december 2010 00:36

Ljuvliga vovvar. Valpbilderna var väl alledels bedårande.
Du akta dig för att bjuda in för rätt som så kommer vi på besök, eller hur Ylle!??!?!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

5 december 2010 00:43

Mmm mina älskligs vovvar :-)
Jag älskar att få gäster så hota på du :-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards