Varmt...

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Nya stallet, bilder

Av Kim - 8 december 2010 15:39

När jag kom i morse så vad gjorde Nelly, jo åt

Hon kom fram när jag ropade och mitt hjärta slog lite extra    

Hon var fortfarande lite blöt, men som tur är så regnade det inte under natten.

Den efterlängtade solen kom fram, äntligen efter 5 dagar    och hästarna torkade snabbt.


Vi släppte ner resten av de fem hästarna som ska vara hennes hagkompisar.

Hon höll sej lite undan och sprang när de ville hälsa.

Här är de fem busarna

  Nelly äter


   Nelly äter mer...

Lite senare så gick vi upp och fikade, då hojtade en av hästägarna att nu hade en av hästarna öppnat grinden, så de kom springande upp till oss dom busarna.

Vi fick lätt stopp på dom och de smet in i sin ordinära hage, så nu är dom där dom ska   


Men Nelly har redan en bästis en ung barnslig kille på 4 år, Chino kallas han men heter nåt krångligare.

Han söker upp henne hela tiden, han är så gullig, och hon gillar honom  

Och vad gör Nelly och Chino här...inte äter väl???

 

Här står dom under regn/sol skyddet som nu är full av lera som runnit in, det blir till att skotta   

Det var vid tolv tiden idag och hon behövde sova lite efter all mat  

  Nu är klockan tre och det börjar mulna igen, blääää vill inte ha mer regn 

Åker upp en sväng till i eftermiddag och kollar.   


Det blir julfest i stallet den 19 dec, trevligt!


Tog en bild på två ståtliga vita hästar i stallet.

Kan säga att jag är sååå glad att Nelly är brun (fux) och inte vit...

 

 Tja det var några bilder det, tog så många så nu är batteriet på laddning :-)




 
 
ylle

ylle

8 december 2010 16:40

Å hon har redan fått pojkvän! Där ser man!
En av de "vita hästarna" är ju nästan fux *fniss*

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 20:39

Ja lite snabb tycker jag !
Kanske ska ta snacket om blommor och bin :D

Leran här är lite rödaktig så det blir henna-färgade hästar.

 
Kicki

Kicki

8 december 2010 17:36

åååå vad du låter nöjd o glad! och vad fint det verkar! och den där ridbanan...vilken utsikt det måste vara! är väl risk att man blir bara sittande istället för att rida hehe
vad roligt att hon blivit kompis med "kinesen" hihi

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 20:36

Ja det känns så rätt.
Det enda tråkiga är regnet...ska fortsätta till fredag sägs det, hoppas det är fel.
Hoppas utsikten inspirerar nåt ;-)))
Det verkar som om hon följer i mina och mammas fotspår män från främmande länder ;-)

 
Stina

Stina

8 december 2010 19:05

Sitter och ler när jag läser hur bra det går för er båda, är SÅÅ glad för eran skull !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 20:32

Va gullig du är nu sitter jag här och ler :D
Kram

 
Ingen bild

Ulrika

8 december 2010 19:46

Det ser fint ut. Skönt att hon redan hittat en kompis. Detta kommer att bli bra!

Kim

8 december 2010 20:31

Mmm jag har talat med Nelly om vikten av vänner, tog dej som exempel och hon förstod direkt ;-))

 
Ann

Ann

8 december 2010 21:10

Men så glad jag blir när du låter så där nöjd och glad! :)
Låter som om du kommer att ha jättetrevligt där framöver, nästan så jag känner mig lite ensam! ;)
Och Nelly gör rätt i att äta så hon blir stor och stark!
Hade hon inte fri tillgång tidigare?
Har hon det nu?
Kommer att bli så kanon det där!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

8 december 2010 21:45

Vilka fina bloggvänner jag har, det också gör mej glad :D

Jag har också haft stall hemma, och lite ensamt blir det ibland, men det är också skönt att rå sig själv.

Hos Elke fick de mat 4 gånger om dagen men inte så mycket, så på 10-15 minuter fanns det inget hö kvar.
Nu får hon "hö" två gånger om dagen, men så pass mycket så det alltid finns nåt att äta.
Och muslie, vitaminer/mineraler med lite betfor två gånger per dag.
Och jag får ge henne mer om jag vill när jag tar ut henne för att pyssla (utan extra kostnad), så nu kan hon utan problem äta sig mätt.
=D

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

8 december 2010 22:10

Vad fint det ser ut för Nelly,hoppas det blir riktigt bra för er alla.

Kim

9 december 2010 09:41

Tack gulliga du :-))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

12 december 2010 20:14

Vad härligt det ser ut :) Och så annorlunda mot snötäckta Sverige. Hon är fin din Nelly :)
Ser ut att vara ett trevligt ställe du flyttat till. Att det inte finns stall gör väl inget, det är ju ändå bara en bekvämlighet för människan ;)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

12 december 2010 22:36

Hej!
Roligt att du tittade in :-)
Jo lite varmare har vi ;-))
Men vi har haft lite för mycket regn... men men man kan inte få allt.
Helt sant stall behövs inte, och dom ska bygga ut taken så hästarna kan få lite större regn och solskydd så det kommer bli toppen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards