Varmt...

Alla inlägg under december 2010

Av Kim - 3 december 2010 14:33

Strax före 10 så tar jag och Nelly promenaden upp till det nya stallet.

Har varit uppe och talat med dom idag, och vi har kommit fram till att släppa Nelly med dom andra hästarna på en gång.

Hon är ju fortfarande så ung (20 månader) så de andra kommer inte att vara så svåra mot henne... 

Så nu har jag hela helgen på mej att måla upp hemska händelser i mitt huvud.


De sa också att om jag ville så kunde jag först släppa ihop henne en stund (nån timme) med en annan tvååring på ridbanan, och senare släppa in de två i hagen med de andra...men vet inte om det är en bra ide?

Rädd att hon ska hoppa, fast trästaketet är HÖGT...


Ciao





Av Kim - 2 december 2010 14:46

Hjälp nu är vi i December....och jag har hundra saker att fixa innan Sverige resan!


Imorgon ska jag ringa nya stallet och kolla vilken dag jag kan ta upp Nelly.

Det går en häst i den lilla hagen som Nelly ska gå i den första veckan.
Den hästen ska släppas med de andra nu i dagarna och då kan jag ta upp Nelly.

Då börjar "inskolningen", är orolig för att hon ska hoppa ut, för HOPPA kan hon !!!

Hon flög över en mur på 1.60 utan att nudda när hon var 10 månader, men hon är klokare nu   

Det finns en husvagn bredvid hagen, kanske jag känner att jag måste sova där första natten, jag får se...


Måste göra en lista på det jag ska handla till resan, Oregano, salt, torkade tomater, Brandy, vin, honung och ???


Sen handla lite åt Helen en god vän från Norge som ska bo nere i gästhuset och passa hus och hundar.
Är så lättad att hon ville komma, för vill helst inte skicka min gamla Shiva (14år) till hundpensionat.

Och känns alltid olustigt att lämna huset obebott.


En gång när vi var bortresta så var mamma här och matade katterna varje dag, vi har kattlucka, men när vi kom hem så låg en grannes katt i vår soffa och mina stackars katter satt olyckliga uppe i trädgården och vågade sig inte in .

Nu har vi inga katter så nu slipper jag oroa mig för det...


Passar på att sitta vid datorn en stund, svärmor kollar på tv.

Hmm ska nog sätta på en tvättmaskin.


Idag åkte jag upp för veckans ridlektion, men Elke var inte där...inte fått nått sms heller...

Så det betyder nog att hon inte vill ge mej fler lektioner, tror jag.

Men strunt i samma, gjorde Nelly fin och sen promenerade vi nästan upp till det nya stallet, vände 100m innan vi kom fram för att hästarna där inte skulle börja "showa"  och stressa Nelly.

Hon är så duktig, men lite stressigt tycker hon det är, hon blir plötsligt så högrest.


Gud vilket ostrukturerat inlägg, men men sån är jag just nu   




Ovido - Quiz & Flashcards