Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Mandelbloms bildbomb

Av Kim - 20 januari 2011 17:06

Har haft en underbar förmiddag!


Red ut med Bea idag, fick låna Sereno av henne, hon red sin andra häst Gandalf.

Pick-nick med te, kakor, mjukpepparkaka och mandariner till oss och över en timmes gott och grönt till hästarna som vi släppte lösa...och dom var så glada i betet så dom hade inga tankar på att dra.


Jag hade med Mila (min hund) på ridturen för första gången och det gick bättre än jag trodde.

Hon springer ibland runt hästarna för att hålla ihop flocken och springer då alldeles för nära, men men med tiden kanske hon lugnar sig.


Det är så fint här nu så nu blir ni matade med bilder:

               

Nelly har fått sin spruta idag, men hon låter mej inte göra rent såren på insidan av bakbenen.

Såren ser ju rena ut... får tala med vet. vad han tycker jag ska göra..eller han ska göra...

Min lilla prinsessa hugger, stegrar, knuffas och sparkar (tur att jag fortfarande har god reaktionsförmåga)  och jag vill inte stressa henne så, och det är ju inte ofarligt att försöka böja sig under magen på en sån argbigga.


Sen tog jag fram borsten och borstade henne, även på bakbenen runt omkring såren, då var hon en helt lugn och snäll liten häst igen.

Sen fick hon komma ut och gå lös och beta, så nu verkar hon inte hata mej mer ;-))


Adios


 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 januari 2011 18:08

Meeeeen GUD, människa! Du får inte lägga upp sådana här bilder!!!! Nu är jag så avundsjuk så jag håller på att krevera här i mitt kalla, snöiga, halkiga hål :-P!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

20 januari 2011 18:28

Bra!!! min plan börjar att fungera ;-)))

 
Ingen bild

Doris

20 januari 2011 20:13

Vilka vackra bilder Jag får sådan lust att åka dit!!Här får man vänta länge länge på blommor och värme
kramar från Doris

Kim

20 januari 2011 21:09

Du vet att här finns hjärterum och stjärterum :-)
Det tar nog en tid innan blommorna kommer hos dej, men när dom kommer så är det så vackert.
Du bor sååå fint!
Blir alltid Sverige-nostalgisk av ditt hus, naturen och inte minst sjön...
Kram på dej :-)

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 januari 2011 20:30

Hmmm undrar sådär lite förbigående om du möjligen kunde adoptera mig så jag oxå får bo så där underbart ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 21:18

Hmm får fundera på den ;-)))
Tyvärr tror jag det hela faller på att jag som elak styvmor vill ha en liten askunge som städar och fejar...men du har avslöjat att du inte gillar det, sorry ;-)))

Men en kram kan du få ;-)

 
Ann

Ann

20 januari 2011 20:31

Men så fantastiskt vackert!
Jag blir så avis... picknick och härlig ridtur..! Låter såååå härligt!!! *jag vill också!*

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 21:14

Det hemska regnet som föll före jul har nu gjort ön så vacker.
Inget ont som inte har nåt gott med sig...

Mutter mutter...det ska regna imorgon och på lördag :-(

Kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 januari 2011 22:52

Hahaha ja hoppsan där vart jag avslöjad :-)
Men vackert är det ändå!

Och tusen tack för kramen ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

20 januari 2011 23:03

=D
Jo, fint är det just nu.

Varsågod :-))

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

20 januari 2011 23:06

maaaaaamma miiiiia ousch så fint blir helt knäsvag av dina fina sommarsolfoto,ja du vet ju hur glad jag är i s..n..ö..n tvi tvi.kram

Kim

20 januari 2011 23:12

Ojsan hoppsan, alltid trevlig att lyckas göra någon knäsvag, hmm ?! =D
På nåt konstigt sätt så anar jag att du valt fel land att bosätta dig i....
En varm kram!

 
kicki

kicki

21 januari 2011 20:30

fantastiskt vackert =) ser som hämtat från ngn astrid lindgrenfilm....typ bröderna lejonhjärta...*suck*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2011 21:16

Har inte tänkt på det men det stämmer verkligen.
Gäller att njuta nu medan det varar :-)

 
ylle

ylle

24 januari 2011 09:05

Hmm, ridtur på grönskande bergsstigar bland blommande mandelträd, ÄSCH!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2011 09:50

Precis va jag tänkte, tråkigt och fult ;-)))

Det bästa i livet är gratis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards