Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Lite motvikt...

Av Kim - 21 januari 2011 10:26

mot gårdagens bilder, vill ju inte att ni min kära vänner ska bli helt gröna av ....

Måste visa att det inte bara är underbart väder här  

     

Har träningsvärk i benen efter dessa två dagar med ridning och promenader, men det känns ok, har för ovanlighetens skull rört på mej.

Kanske mitt sunda liv kanske börjar nu, vore inte helt fel       , nja vill ju inte chocka kroppen så det får bli en bit mjuk pepparkaka till frukost, motvikt är vikigt     


Utanför stallområdet går det en brant asfaltsväg, så vi leder hästarna nedför den för att minska risken att dom halkar och sträcker sig.

Sen på hem vägen blir det fältsits i nästan 10 minuter upp.

Nu vet jag att jag har muskler fram på skenbenen !   trode det mest var ben där men icke sa nicke!


Hoppas nu det inte ösregnar i eftermiddag när jag ska fodra.

Och vill inte att Nelly ska få lera i alla små sår hon har på benen.

Dom fula såren är ju så högt upp och på insidan så dom klarar sej som tur är.


Ha det gott!






 
 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

21 januari 2011 11:19

Så sant att jag drog till fel land med snö och kyla,får bara trösta mig med att kärleken värmer hahaha. Ser lite svart ut på din himmel,himlen här släpper fram lite sol och mer kan det bli idag -8 burr. Känns som det går mot våren(jag ställer in mig för detta hö hö)lillkatten har jagat grannes damkatt och JAMAR hela tiden och hinner inte in förrän han skall ut,alltså har hans kalender kommit till Mars månad och då hänger jag med på den.Kram

Kim

21 januari 2011 12:12

Katter är smarta, så lita du på honom!
Skönt att du sol, stanna inne och kika ut, inte helt fel det heller ;-))

Helt klart är det kärleken som styr våra liv, och den värmer bäst!

Kram

 
Stina

Stina

21 januari 2011 13:42

Hoppas ni får en himla massa otäckt regn !! Så det så ;)
Träningsvärk - rätt åt dig ! Så det då ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2011 16:34

Du är helt underbar =D !!!
Då kan jag passa på att bara råka nämna att nu har vi sol igen ;-)))

Vilken tur att jag bor långt bort annars hade jag väl fått ett helt snöboll krig i skallen :-)))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

21 januari 2011 16:08

Inte bra att chocka kroppen =)
Måste vara bra att hitta en balans mellan bra och dåliga vanor! Undrar när jag ska hitta den balansen ;-))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2011 16:39

Precis, det vet ju vilken läkare som helst att en chock är inte bra.
Balans är målet MEN du vet väl att det är vägen som räknas inte målet ;-)))

 
kicki

kicki

21 januari 2011 20:31

för att det ska blomma måste det komma regn...

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 januari 2011 21:14

Japp så är det så jag får vara tacksam :-)

 
Ann

Ann

22 januari 2011 11:30

Visst blixtrar och dundrar det ofta när ni har oväder också? För det är inte trevligt, en av mina stora fasor, så det tror jag att ni har gott om..!
Och när det är varmt så är det säkert så asvarmt att det inte går att vara ute! ;)
Nej, jag bara skojade, men oväder verkar gå fort över hos er?

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 19:33

=D
Nä det är sällan blixt och dunder och då är det ofta ut till havs och det är tjusigt att se på avstånd.
Men det kan regna "hinkvis" ibland, rena rama floderna ner för gatan här.
Och några gånger om året har vi "Calima" starka varma vindar med fin röd sand från Afrika, det är som att ha en hårtork med hög värme rakt i ansiktet, så jobbigt!!
Så det är synd om mej ibland, men inte ofta ;-)))
Det har varit soligt nästan hela dagen men det ser ut att bli ren igen nu.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards