Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

En åktur

Av Kim - 22 januari 2011 20:17

till Puntagorda blev det idag.

Där finns det så många mandelträd, tyvärr så syns dom rosa blommorna inte så bra på avstånd med min kamera.

Så alla träd som ser grå ut är egentligen fulla med rosa blommor.

Det var jag, Bene, Helen och Gunilla vi åkte dit vid lunch och åt på en enkel liten restaurang som en kompis rekomenderat, och det var gott och STORA portioner!

Sen blev det en marknad som även har konsthantverk, hittade jätte fina smycken gjorda i Macrame med fina stenar och annat vackert från naturen.

Dom har en blog, den är på Spanska men bilderna är på Svenska  

 http://anudate.blogspot.com

I morse efter en riktigt regnig natt kom solen krypande fram bakom bergen

Och här lite foton från dagens åktur...

Puntagorda en liten by där det odlas mycket grönsaker och frukt

     

Utanför restaurangen där vi åt som hade dom en lite buske med nån slags chillie peppar, Bene frågade om och fick ta en att äta till sin mat     min man är HOT  

På väg hem mätta och belåtna

 

Igår eftermiddag så blev vinden kylig och i morse när vi tittade upp mot de högsta berget Roque de los Muchachos så hade dom fått snö under natten.

Så nu i kväll så är det lite kallt inne, funderar på att tända i spisen.

Inatt blir det fleece pyjamas, så varmt och mysigt men inte så läckert   

Såg något idag ...och vill bara säga att män ska inte ha korta jeans shorts  

Godkväll  

 
 
Stina

Stina

22 januari 2011 21:23

Nästa vinter har vi en bloggträff hos dig va ???

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 21:52

Vore toppen!!
Mycket skoj kunde vi hitta på :-)))
Vilket "kackel" det skulle bli, vi känner ju varandra delvis men många nya frågor och ämnen skulle poppa upp!

Hoppas du har ledigt nu några dagar så du kan få vila upp dej!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

22 januari 2011 21:49

Verkar vara en väldigt vacker ö du bor på. Men hjälp vad mycket uppför- och nedförsbackar =D
Eller är det bara som det ser ut?

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 21:59

Många backar är det!
Ön är ungefär 3 x 5 mil och 2423 meter hög.
Lätt att få bra rump-muskler på hästarna :-)))
Det är en vulkan ö så det finns många djupa dalgångar och kratrar.

 
Carin

Carin

22 januari 2011 22:02

OMG! Härligt! Vackert.... Du är lycligt lottad som får bo i detta paradis. Bloggträff är jag på! Inga problem :D

Mandelträd som blommar är så underbart vackert!

Kramen/C

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 22:18

Just nu är det sååå fint här!
Men du ska veta att jag längtar sååååååå mycket till den Svenska naturen, men inte direkt det gråa och kalla.
Självklart ska du med på bloggträffen!

Kram

 
Ann

Ann

22 januari 2011 22:24

Bloggträff! ja är på! härligt! :D
Det är verkligen vacker hos dig!!!
Jag njuter av dina bilder, då jag så sällan åker utomlands!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 22:36

Vilken bloggträff det kunde bli fylld med god mat och dricka, vacker natur, hästar, små öde stränder och mycket snack och skratt :D

Njut är nyttigt så njut på!

kram

 
kicki

kicki

22 januari 2011 22:31

*garvar åt det sista i inlägget* nej korta shorts kan ju kansk evisa mer än de borde....

men fleecepyjamas låter ju mojsigt!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

22 januari 2011 22:40

Huuu ja!

Har nu hoppat i men fleece pyjamas och elden spakar i brasan, MYS!!!

OCH ett gott glas vitt vin gjort här på ön, tja livet är gott just nu!

Hoppas du känner dej bättre, kram

 
Ewa

Ewa

27 januari 2011 09:45

Vackert...

http://saraconnemara.wordpress.com

Kim

27 januari 2011 12:37

Hejsan :-)
Ja det är så fint just nu, gäller att passa på att njuta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards