Varmt...

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Regn ute sol inne...

Av Kim - 23 januari 2011 20:46

det är vad jag försöker intala mej i alla fall 

Igår när vi var på utflykt så sken solen men sen regnade det hela natten och förmiddagen.

Eftermiddagen sol men nu så regnar det igen.


Hjälpte till att fodra hästarna i morse i ösregnet, Nelly stod i regnet och såg helt oberörd ut, skönt.

Hon rör sig obehindrat när hon går, men hon har inte lagt sig ner, så lite ont har hon nog.

Är glad att hon står och sover nu så slipper hon få alla de mindre såren täckta av lera.


Hade med mej Milla upp till stallet hon vakar som en hök över mej, aldrig mer en max 5 meter från mej, helst står hon vid mitt ben.

Så det var en LERIG hund som blev avspolad på terassen när vi kom hem.

Här ligger hon och torkar...

Nu kan man ju ladda upp video klipp här så nu kommer ett första försök.


   Go kväll!

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

23 januari 2011 21:26

Så skönt att hon är på bättringsvägen :)
Ser såren bra ut?

Vilken sötnos till hund du har! Det lilla som syntes iaf =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

23 januari 2011 21:37

Såren ser torra ut och inte svullna så jag hoppas jag snart kan andas ut ordentligt .. hönsmamma som jag är!

Tack :-))


 
Ann

Ann

24 januari 2011 09:00

Skönt att det ser bra ut med såren!

Rätt var det är så kanske jag också lägger upp någon film... ska bara hitta något att filma med först... kan man göra det med mobilen och lägga upp?

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2011 09:55

Ja det är en stor lättnad, men vågar inte riktigt slappna av ännu (du vet;-)

Vore skoj, men vad ska du välja som motiv...inte hästar, natur och barn inte ;-)))

Jag laddade upp från hårddisken, har inte undersökt andra alternativ än.

 
ylle

ylle

24 januari 2011 09:07

Regnigt väder är väl inte helt fel när Nelly har sina sår... kanske mindre flygfän då? Att rulla sig i lera gör ju alla vilda djur för att behandla sina sår, så det är kanske en "naturkur"?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2011 09:48

Folk betalar ju en massa pengar för lerinpackning detta bevisar ju hur kloka djuren är ;-))
Nu på "vintern" här så finns det inte alls mycket insekter om stör hästarna, som tur är.

 
Stina

Stina

24 januari 2011 19:45

Skönt att såren läker fint !

Måste prova det där med videoklippen nån dag =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

24 januari 2011 23:09

Jaaa en sån lättnad!

Ser fram till det :-)

 
kicki

kicki

25 januari 2011 00:59

klippet funkadde fint =) o det syntes att det regnar!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 januari 2011 09:09

Bra!
Men nu regnar det ännu mer och jag ska åka upp och fodra.
Kanske filmar en snutt där i regn och gegga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards