Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Provresultatet var

Av Kim - 27 januari 2011 22:50

inte så bra hennes njurar fungerar inte riktigt bra.

Så hon har lite för hög urinsyra i blodet...detta kan försämras på några dagar veckor eller månader, men så länge hon har god aptit och är glad så kör vi på.

Så nu tyckte vet. att vi kunde passa på att skämma bort henne lite, ikväll fick hon bara burkmat inget torrfoder, mums tyckte hon!

Jag bytte ut hennes antiinflamatoriska medicin mot en annan som ges dagligen, helt ok för hon äter den som godis.

Enligt vet. så kommer det märkas när njurarna sviktar mer, ingen aptit, hängig och illa mående.

Så än så länge är det hon ok, är ett matvrak och studsar runt när det är mat eller dax att gå ut på promenad.


Bene har redan tänkt ut en vacker plats uppe i skogen där hon ska få vila till slut.

Vet. kommer att komma hem till oss och ge henne sprutorna då, det känns bra då kommer hon vara tryggare här hemma.


Jag är inte ledsen och det känns lite konstigt ... men det är väl heller inget att sträva efter, den dan den sorgen  


Nu ska jag koncentrera mej på att ge henne en massa kärlek och god mat, i morgon blir det burk till frukost och kyckling med ris på kvällen.


Tack all er empati, kram!









 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

28 januari 2011 06:24

Vad tråkigt att höra!

Ta vara på den tid ni har kvar och fyll den med glädje =)
Det är jobbigt den dag då besluten måste tas. Det är väl baksidan med att ha djur som ger oss så mycket!
Kram på dig!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

28 januari 2011 10:16

Jo det är det, men hon är ju 14 och en stor hund så det är ju liksom dax...

Kan inte tänka mig ett liv utan djur, de ger såååå mycket, men det kommer svåra ögonblick så är det.

Tack för ditt fina stöd, kram!

 
Stina

Stina

28 januari 2011 06:29

Hoppas ni får en fin sista tid ihop och att ni kan njuta av den !
Skönt ändå att ha allt planerat för "den dagen" när den kommer, och vara inställd på det.
Fast det gör ont i bröstst även hos mig att tänka på er och er fina vän !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

28 januari 2011 10:10

Hon fick sova i min säng i natt, det får hon inte normalt.
Men hon vande sig väldigt snabbt ;-))

Ja det känns tryggt att ha allt planerat.

Kram och tack snälla du !

 
Ann

Ann

28 januari 2011 08:04

Och det är väl inte så svårt?
Att skämma bort henne menar jag! :)
Provresultatet kanske inte var så bra, men visst känns det ändå bra att veta hur det ligger till?

krama henne från mig!
och en kram till dig med förståss!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

28 januari 2011 10:05

Nä det är lätt :-)

Och det känns lugnare att veta än att gå och oroa sig hela tiden.

Tack gulliga du!

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

28 januari 2011 14:45

Huff då ja inget varar för evigt tyvärr,men det är gott att ha koll på henne så hon inte sliter mer än nödvändigt på ålderns höst,många goa minnen har ni ju när den dagen kommer efter henne. Hur det än är så blir det en liten familjemedlem. Hon har trots allt haft det väldigt gott tillsammans med er. Kram

Kim

29 januari 2011 09:57

Japp, så är det.
Och ska se till att hon har det extra bra resten av sitt liv.
Kram

 
ylle

ylle

29 januari 2011 09:29

När man måste ta beslutet så kan man. Även om det är svårt, svårt.. Men Du verkar ha en sån sund och lugn inställning, så det smittar förstås även av sig på djuren.. och visst, att veta vill man. Hur illa det än är, så är det bättre än ovissheten! Sova i sängen = guld. Du är en fin matte Du! Krama Shivagumman från mig!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

29 januari 2011 09:54

Fast det är tråkigt så känner jag att jag har en sån tur som får chansen att verkligen ta vara på den dyrbara sista tid.
Så nu är det Carpe diem som gäller!

Tack, jag gör så gott jag kan :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards