Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Trädgårds arbete

Av Kim - 20 februari 2011 18:46

är en stor sak på min GÖRA-LISTA

Idag fixade jag en liten del ...

Så imorgon förväntar jag mej lite mer energi...


Före

 

       

mitt i

 

Efter

  


   


Nu har jag damm i näsan, jord under naglarna, svarta fötter och luktar inte som en nyponros, så nu blir det duschen.

Just det en till sak vill jag bocka av på min lista när jag duschat...mina stickiga  igelkotts liknande  ben ska bli släta och mjuka, så imorgon kan jag använda kjol om jag önskar  



 
 
kicki

kicki

20 februari 2011 19:15

såååååå nsyggt!!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 20:34

Roligt att du tycker det, själv så saknar jag Svenska trädgårdar med mjuka gräsmattor...

 
Carin

Carin

20 februari 2011 19:18

hihi! Underbart! Jag vill oxå ut i min trädgård och ge den en omgång. Hela helgen har solen varit framme och gett oss ljus MEEEEN det har varit typ -5... Och tjäle i marken igen :( Lite svårt att påta i jorden då *S* Däremot trotsade jag en aning i går och gick ut för att putsa fönster, i t-shirt! Kallt som f-n men d-vitaminboost :)

Din trädgård är underbar! Älskar ormbunkar! Mer bilder tack :P

http://ekbladet.bloggplatsen.se/.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 20:31

Ska erkänna att jag inte sköter min trädgård så ofta.
Skulle behöva göra om mycket, bygga om, ta bort träd och växter och plantera andra så det blir finare och mer lättskött.

Härligt mej ljus! men putsa fönster i t-shirt, tokmaja ;D

Ormbunkarna växer som ogräs här, så jag måste klippa dom ofta annars tar dom över :O
Fast jag gillar dom också :-)
När det är varmt brukar hundarna lägga sig under en stor ormbunke som ger skugga och kyla.

Inga mer bilder förens jag röjt lite...skäms för den som det ser ut nu ;-)

 
Sarah

Sarah

20 februari 2011 20:05

Vad duktig du har varit och vad fint det blev :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 20:21

Tackar :-)
Om man inte håller koll så blir det en djungel på ett par månader, och då blir det farligt i trappan.
Känner mej nöjd med dagen :-)

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

20 februari 2011 20:58

OOOHHHH dessa blommor är vad vi här uppöver försöker att få liv i när dom står inne i krukorna,vilken härlig trädgård.Har en väldigt liten upplaga av den kaktusen i kruka som hos mig då blivit "stor" med åren och taggig som bara s.tan Kram

Kim

20 februari 2011 21:48

Kaktusen här får jättegoda frukter, men man måste plocka dom med handskar!!

Vi har lite problem i trädgården för dom som bodde här förut har planterat växter som dom trodde skulle växa som i Holland (typ krukväxter), men dessa växter är nu stora träd som spränger stenmurarna med sina rötter.
kram

 
Ann

Ann

20 februari 2011 21:03

Å va fint det blev!
Och saknar du gräsmattan så kan du bara tänka på att den behövs klippas minst en gång i veckan, ibland fler när det är gynnsamt väder för den... tro mig..! ;D
Själv var jag ute hela eftermiddagen och grejade med hästarna, liite piggare blev jag nog allt! :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 21:30

Tack :-)
Ja just det..det hade jag förträngt.
Jag fick slå en gräsmatta med lie en gång :D efter det så skötte jag gräsklippningen lite bättre ;-))
Va skönt att du är lite piggare!
kramis

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 februari 2011 21:29

Vad duktig du har varit, och vad fint det blev =D

Kjol är något som känns väldigt avlägset här. Det är snarare dubbla långkallingar och termobrallor som gäller!
Pratade just idag om att kunna lasta sina älsklingar och resa till Spanien för att bo varje vinter.... drömmar ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 21:42

Tackar och bugar :-)

Jag använder hellre jeans som går till knäna (finns det ett namn för det??)än kjol.
Drömmar kan gå i uppfyllelse...så dröm på!
Vore trevligt med sällskap här ;-))

Min dröm är sommar i Sverige och vinter här, men behöver nog ett eget litet jetplan så Nelly kan resa bekvämt ;-)))

 
Stina

Stina

20 februari 2011 21:29

Så underbart !
Jag blir alldeles grön av avund ! Här stiger man upp till 25 minusgrader och fryser ändan av sig =(

Älskar ormbunkar förresten !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

20 februari 2011 21:35

:)
Du kan ju komma hit och röja i min trädgård så blir du både varm och röd istället ;D

Dom verkar vara poppis.

 
Ingen bild

Ulrika

21 februari 2011 06:49

Jösses, känner knappt igen mig! ;) Det blev verkligen fint och jag förstår att du jobbat stenhårt för att komma dit. Det är inte helt lätt att röra sig däruppe. Duktig Höna! Njut nu av att det är så fint. Kraaaam

Kim

21 februari 2011 09:15

Tackar och kacklar ;D

Känns skönt att få lite ordning, men skulle vilja göra lite fint under träden med växter eller blommor...
Kanske skulle jag trivas bättre där uppe då.

Min rygg protesterar lite idag, men hoppas det bara är ovanan och inte något annat.

Krammmm

 
ylle

ylle

22 februari 2011 16:32

Ett sånt kärt besvär!!!!!!!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 19:30

Njaee vet inte, har inte riktigt förstått tjusningen med trädgårds arbete.
Fast om jag gör fint så kanske intresset börjar gry...

 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 februari 2011 00:36

Shit så fint!!!! Vackert och vackra bilder. Som en dröm!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 februari 2011 09:19

Tackar och bugar, eller bugar inte för har fortfarande lite ont i ryggen efter trädgårds arbetet :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards