Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Kan bocka av lite

Av Kim - 22 februari 2011 19:41

på min lista  


Har lagat skjortan som G så förläget frågade om jag kunde, och det gjorde jag så gärna, hon är en fin vän.

Hon har ingen symaskin för hon bor bara här några månader om året.


Sen har jag gjort rent köket, badrummet och dammat av allt i gästhuset.

Som jag ångrar att jag köpte handfat i glas och genomskinlig dusch kabin, sjutton helt omöjigt att få helt rena  


Jag nere i gäshuset, hade med mej datorn ner så jag kunde lyssna på en deckare medan jag städade.

   


Bank ärendet är avklarat.


Nelly har nu fyra små söta hovar, men det gick inte utan vilda protester.

Hon bet mej lite i armen och fick in ett par sparkar på hovis.

Det gick bra stundvis, sen flög hon omkring igen, vi behöll lugnet hela tiden, gjorde små pausar, var bestämda och berömde mycket.

Hon lugnade sig till slut och hovis kunde göra klart hennes hovar.


Så jag är riktigt nöjd med mej och min dag  











 
 
kicki

kicki

22 februari 2011 20:21

det är så gulligt ert lilla gästhus!
smart att lyssna på bok samtidigt, då gick det lättare kan jag tro =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 22:31

Tack :-)
Jaa för städa är inte en favorit sysselsättning direkt... men med en bra bok går det snabbare.

kram

 
Carin

Carin

22 februari 2011 20:24

Jisses! Där var en som lagt manken till idag ;) En annan har bara legat på sofflocket fram till 15 (sen tvättat och torkat kräk) Inte ens när man är sjuk får man vara för sig själv *S* Men du ger mig inspiration! Städa får jag nog göra i morgon! :) om jag orkar...

http://ekbladet.bloggplatsen.se/.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 22:30

Men snuttan ;-) du har all rätt att ligga på soffan, är man sjuk så är man.

Hmm torka kräk är inte nån höjdare, stackars dej!!

Om du inte är frisk imorgon så strunta i städningen och låt din kropp använda krafterna till att bli frisk istället, du har ju viktiga saker som väntar ;-))

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

22 februari 2011 21:16

Du har minsann varit duktig idag =)

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 22:24

Japp känner mej riktigt nöjd...ovanlig känsla ;-)))
Mitt liv har nästan alltid gått i vågor, och nu har jag lust att surfa ;D

 
Ann

Ann

22 februari 2011 21:17

Bra jobbat idag!
Hejja oss!!!
:D

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 22:22

Precis!!
Heja oss!

Det är dax att vi får oss själva att må bra!

Kram kram :-)

 
Stina

Stina

22 februari 2011 21:32

Härligt Kim !!
Du är på G - jag känner det ;)

Lilla Nelly då - sparka hovis och bita matte, är damen lite bestämd av sig ;)
Låter lite som herr V - är dom släkt ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

22 februari 2011 22:21

Yes!
Har haft dåligt samvete en längre tid för jag har inte gjort många knop, men nu kanske jag är på gång igen...

Ja tror bestämt dom är släkt!!
Attack är bästa försvar = Nelly

 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 februari 2011 00:33

Härligt att få fixat så fint plus att Nelly har nydonade fossingar. Tålamod och kärlek, det är grejen det =D! Sen att man får några smälla på vägen... :-)
Fint gästhus by the way!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 februari 2011 09:23

Ingen höjdare att städa, men efteråt är det toppen.

Lättad över att hovarna är fixade, anade att det skulle bli lite jobbigt pga. tidigare vet. erfarenheter, men nu är det gjort.
Så glad för min lugna hovis!

Gästhuset finns här när du vill...och trädgårds arbetet också ;D

 
Sarah

Sarah

23 februari 2011 10:37

Oj vad duktig du har varit :) .. Vi har också genomskinlig duschkabin och det är värdelöst. Så fort man gjort rent den så är den skitig igen! Vi har mkt kalk och så i vattnet så det blir som ett vitt skimmer *mutter*
Jätte mysigt gästhus!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

23 februari 2011 15:05

:-))

Ja nu har vi lärt oss det i alla fall ;-))
I nästa hus blir det ingen, ingen alls för jag gillar att se ut, det får bli nog en stor dusch då...

Tackar!

 
Ingen bild

Åsa Mickelsen

23 februari 2011 18:23

Fullt ös medvetslös hehe,du har fått putsat spegeln med ser jag,spegel spegel på väggen där ...hehe ,lägger några måsten på hög i vinterkylan här då det är att klippa gräset vilket får vänta då det är 90cm snö hehe det måstet får vänta,kram

Kim

23 februari 2011 20:25

Ja gräsklippning slipper du :D
Jag med har ingen gräsmatta bara ogräs ;-))
Har städat lite idag också, lika bra att passa på medan attacken varar ;-))
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards