Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Nelly och bollen

Av Kim - 27 februari 2011 21:03

Har köpt en pilates boll till Nelly.

Hade med den upp för några dagar sen, det vore så roligt om hon kunde bli intresserad och leka med den.


Jag började med att hålla upp den snett framför henne och säga touch, hon duttade på den med nosen och fick en morotsbit.

Gjorde det tre gånger totalt och det fungerade bra.

Sen la jag den på marken framför henne och pekade och sa touch, hon stirrade bara på mej, jag upprepade touch två gånger till men ingen dutt.


Sen lade hon öronen bakåt och högg ilsket i bollen tre gånger   

Efter det så tittade hon förväntasfullt på mej, slängde med huvudet och stegrade sig landade på bollen, blev inte alls rädd och såg ut att fråga : gjorde jag rätt får jag morot nu?


Tja...hon kommer att bli en underbar och klok vän...om vi bara överlever  












 
 
Carin

Carin

27 februari 2011 21:34

Har för mig de tränar kamphundar med *döda* inte *touch* HAHAHAHA Hon är ju för underbar din Nelly! Höll bollen?

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 00:24

Hon såg ganska mordisk ut kan jag säga!
Bollen var som tur var ganska väl pumpad så hon fick inget grepp.
Lite chockad blev jag...men sen log jag åt hennes oskyldiga min :-))

 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 februari 2011 21:57

Haha hon kommer bli underbar =)
Ni kommer iaf inte ha tråkigt ;-)))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 00:17

Nä långtråkigt lär det inte bli :D

 
Stina

Stina

28 februari 2011 06:01

*s* attackhäst ??

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 10:48

Ja det skulle nog vara lätt att träna in!!

Doctora Jekyll y Señora Hyde ;-)))

 
Ann

Ann

28 februari 2011 09:05

Ha ha ha!
Hon är ju bara helt underbar, ni bjöd mig på morgonens första riktiga skratt!
Hon vill alltså inte leka med bollen! ;)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 10:44

Varsegod :D

Nä hon verkade tycka att det var en idiotisk sak att behöva dutta på en dj-vla boll för att få en morotsbit!

Jag anar dock att hon skulle kunna ha riktigt roligt med bollen som sitt älska/hata objekt.




 
ylle

ylle

28 februari 2011 10:08

Vilken START! men kom ihåg att bara belöna de beteenden Du vill ha!!!!!!! fniss

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 10:37

Hon är full av åsikter och spelar ut alla sina känslor, anar att hon är riktigt smart och jag en trevande nybörjar klickare :O

Skulle behöva dej och A-L här...

En sak har jag klar, ska inte be om stegring för det gör hon mer en tillräckligt :-))

Jag har alltid älskat "levande" hästar och nu har jag verkligen fått en :D

 
Ann

Ann

28 februari 2011 12:49

Eller också så lär du henne stegring för att sedan kunna be henne att inte göra det!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 14:53

Mmm inte lätt att veta vad som är bäst.
Hon är väldigt lätt i framvagnen ;)

 
Sarah

Sarah

28 februari 2011 14:02

Haha hon verkar så härlig Nelly! :) Klarade sig bollen??

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

28 februari 2011 14:52

Ja med henne är man på alerten!

Bollen överlevde konstigt nog :-))

 
kicki

kicki

28 februari 2011 23:26

hahahahahahahahaha
hon är nog allt litet teaterapa oxå ;)

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

1 mars 2011 09:51

Hon kan vara "Drama queen" i ena sekunden och sen direkt ko-lugn :-)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards