Varmt...

Alla inlägg under februari 2011

Av Kim - 2 februari 2011 18:23

ha bråttom hem..för då kan man få en sån här fram för...

 

Nelly har fortfarande var i såret men haltar inte.

Idag fick jag hjälp eler försök till hjälp av två andra hästägare, men icke sa nicke!

En av dom är fysioterapeft och jobbar även med homeopati, hon ska köpa något som hon använt tidigare (med framgång) på hästar som haft infektion.

Hoppas nu det fungerar annars blir det att "bråka" med Nelly var dag för att ge henne antibiotika sprutor...


Sen hem och duscha och iväg för att äta en sista gång på en restaurang vid havet som Helen gillar, hon åker ju hem till Norge på fredag.


Här är H i en buske julstjärnor

 Sen lite annat blomster vid vägen, Hibiskus var det, till och med jag kunde det   

   

Utsikten från dagens matbord

     

Fast hade lite svårt att njuta av lunchen, oroar mej för Nelly.

Det känns så kasst när jag inte klarar av att sköta om hennes sår   

Vill inte använda mej av mer våld, efter vets. besök då jag till slut var tvungen att vrida om hennes öra så vill hon inte att de andra i stallet ska hänga på henne mathinken...stackars min snutta!

Inte lätt detta   

Jag kan röra henne överallt utan problem, men inte såret då flyger hon i luften...

Spray fungerar inte heller, och inte vatten heller...


Känner också mej tyngd av min vän Stinas inlägg...faaan va sjuka elaka mäniskor det finns, vet vad jag skulle göra om jag kom på en sån  


Skulle vilja åka ner till mamma och måla Nellys namn i guld på den nya stall-lådan, men det är bökigt med svärmor, och Bene jobbar till åtta.


Usch detta var inte ett av mina mest positiva inlägg inte...

Men men jag ska   igen   






Av Kim - 1 februari 2011 15:19

eller vad man nu ska kalla stället där jag har Nelly.

För ett stall finns ju inte utan bara hagar, roundpen, ridbana, hästdusch, toalett, en husvagn om man behöver natt vaka och två containers en som är sadelkammare och den andra för kraftfoder och mediciner, grovfoder finns i ett skjul bakom en container.


Sadelkammaren

    Foderkammaren med medicinskåp

Grovfoder skjul  

 

Det tog mej lite över tre timmar att fodra och fylla på alla foder hinkarna igen.

Jag gav lite rygräs strax före 9, lite senare fick dom kraftfoder och sen vid tolv fick dom mer rygräs och lite halm för dom som önskar.


När jag snyter mej så är det kolsvart, fy va dammigt att fylla på grovforder i hinkarna.

Det finns engångs ansiktsmasker, som några använder, jag kanske borde använda dom också...


Nelly har nu lite var i ett sår, suck!

Talade med vet. som tycker jag ska avvakta för han säger att redan första veckan så läkte såret på djupet vilket var det viktigaste.

Och att det nu har börjat inflamera sig de senaste dagarna är säkerligen ytligt...

Hon är pigg och glad och haltar inte, men jag tycker det känns jobbigt.

Han bad mej avvakta och ringa om hon börjar halta eller mår dåligt.


Jag var själv i dag och försökte spraya såret det gick inte alls bra, hon far runt och sparkar.

Fick hjälp härom dagen då lyfte jag ett bakben när B försökte tvätta med en bomullstuss, men inte heller det är lätt.

Hon vägrar bli mutad!

Känner mej så elak   






Av Kim - 1 februari 2011 15:03

en svampkorg ...

Stina visade vad hon har i sin handväska...så här kommer mitt bidrag

  Varm tröja, plånbok, kamera,solglasögon,ridvantar,nycklar,måttband,fick
kniv, almenacka, penna, telefon, mandarin, morot, näsdukar och tjejgrejer.

Tidigare idag låg även en spray plaska med sår rengöring och mina regnbyxor där i men nu hänger dom på tork  

,  Upptäckte idag att Nelly gillar mandariner...

Skapa flashcards