Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Och plötsligt var det Söndag

Av Kim - 20 mars 2011 13:03

och den har startat bra med en lugn liten promenad med båda hundarna i skogen.

Den sista månaden så har Bene gått själv med Mila, och Shiva har fått stanna hemma.

Hon vill mer än hennes kropp orkar...

Men idag så gjorde vi en liten lagom promenix och hon var så glad skruttan min.

 

Sen åkte vi till Nelly hon fick lite piller...ja hon har en ny liten skada, men inget allvarligt tror jag.

Hon har nog blivit sparkad bak på låret, det skalpar där inne, suck.

Men hon haltar inte och verkar inte öm direkt. 

Fick rådet att promenera med henne så det gjorde vi igår, det blev en promenix med pick-nick, mysigt.

Om man tittar riktigt noga så kan man se "bulan/bubblan" den är ganska stor runt 30 cm, en aning mörkare fläck där för hon svettades. 

   

Blev rådd av stallets fysioterapeft att ge henne Natrium (clohorid, kommer inte ihåg exakt just nu), uppe istallet finns det ett enormt apotek med naturläkemedel.

Idag såg det likadant ut, så jag ringer och talar med vet. imorgon så får vi se vad han säger.

Hoppas slippa dränering... m.m


Här kommer Yoca tillbaka undrandade varför Nelly inte kom med när hon tidigare gick iväg, hon är en gullig men sträng styvmor till Nelly.

   

Fredagen som gick var ganska lugn...huvudvärk! ja helt enkelt bakis  

Jag longerade Nelly lite och hon lyssnade hyfsat och inga stegringar, det kanske inte alla kallar framsteg men för jag är nöjd.

Och sen fick jag låna en slags tandad metall skrapa och Nelly accepterade att jag drog av en hel del lerbollar och lös päls, hon ser nu nästan anständig ut igen   


So long   



 
 
kicki

kicki

20 mars 2011 15:41

jag tycker absolut att dte är ett framsteg!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 mars 2011 15:58

Tackar!
Min lilla häst är inte så lätt alltid, men det går åt rätt håll just nu, långsamt men ok ;-)

Kram!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

20 mars 2011 17:18

På sådana "bulor" om den är vätskefylld, har jag alltid blivit rekommenderad att smörja in hirudoidsalva. Vet inte om det är något du kan få tag på? Funkar iaf jätte bra!

Alla framsteg är bra - hur små dom än är ;-)))
kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 00:33

Har kollat på nätet och salvan finns på den Spanska marknaden, hoppas nu att den finns här på ön.
Tack så mycket för tipset!
Har ingen tidigare erfarenhet att såna "vätskebulor", så jag ringer nog Vet. så han får lugna mej.
Han är bra och kommer inte om det inte behövs.

Många små framsteg... blir kanske en dag något stort ;-))

kram

 
Stina

Stina

20 mars 2011 17:49

Nelly då ! Hon är snart uppe i herr V's skadefrekvens ... det är vi som håller veterinärerna uppe tror jag =(

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 00:28

Hon vill väl vara lika tuff som Herr V :-)

Ska ringa Vet, sen hoppas jag att han inte anser att han bör komma...ska ev. prova med salvan som Anne-Lie nämnt.

 
Ann

Ann

21 mars 2011 08:13

Hoppas det ser bättre ut idag då!

Klart att det är framsteg, man ska inte bry sig om vad "alla" tycker är eller inte är vet du väll! :)
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 10:19

Tack det hoppas jag med, ska strax åka upp.

Jo så sant, och fast man vet det så trillar man dit ibland ...

Kram på dej :-)

 
ylle

ylle

21 mars 2011 11:49

Hmm, ni satte väl inte i er hela lådan med vin??

Hirudoid (eller vad den nu heter) gör UNDERVERK med svullnader!!!

Lilla tösen Nelly verkar vara en sån som ALLTID gör illa sig. Kanske har hon gjort allt som går nu, så det blir lugnare sen?

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

21 mars 2011 14:55

Kändes nästan så...men två flaskor lyckades försvinna ner i dessa två damer :O

Smorde in henne med den nyss.

Fast meningarna går isär om det är bättre att dränera eller inte, vet ska komma och kika.

Jag hoppas du har rätt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards