Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Lång hästhelg

Av Kim - 27 mars 2011 22:50

har det varit, har fodrat morgon och kväll lördag/söndag.

Det har blivit städning av foderkammare, sadelkammare och badrum.  

Har också haft tid att rida ut och ladda batterierna lite.

Det tar på krafterna att oroa sig för hur man ska lyckas fixa Nellys "påse" utan att stressa henne för mycket.


Idag hade hon ingen synbar vätska  i "påsen" på morgonen men på eftermiddagen så fanns det lite vätska igen.

"Jacket" hade slutit sig igen, suck, så det kom inte ut något.

Bea var så snäll och kom upp och hjälpte mig, jag höll i Nellys huvud och höll upp ett framben, Bea hade en svamp med sår rengörning.

Vi tre skuttade runt så en litenstund, Bea fick in tre små "träffar" och jacket öppnade sig så det började droppa ut igen    


Jag longerade henne en stund och hon lyssnade så bra, blev nästan förvånad  under tiden så rann resten av vätskan ut.

Det känns som om det går åt rätt håll,  jag hoppas verkligen det är så!


Imorgon så kommer hovis upp vid tolvtiden, om det finns vätska igen så kan han hjälpa mej.

Sen kl. fyra är det stallmöte,  jag har lite klagomål...ska klura på hur jag ska formulera det...


Senare på kvällen blir den Thai mat med Bene och G.

G åker härifrån den sista Mars efter flera månader här, kommer sakna henne.



Ska försöka bli lite bättre på att skriva om annat än hästar, för någon viskade i mitt öra att ett gäng gulliga vänner i Sverige läser min blogg, de är inte "hästfolk" men nu ingår hästsnack (läs Nelly snack) plötsligt i deras vardag.

Och nääe UP jag är ingen curling mamma   

Kram på dej och alla de dina     


Får fota lite natur och Benes goda mat så dom blir sugna att komma hit och hälsa på   



Nä nu är jag trött.


Ciao! 


 
 
Stina

Stina

28 mars 2011 05:55

Bra att ni fick till det idag med med lilla Nelly!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2011 10:40

Varje dag det fungerar är som en stor-vinst :-)
Hoppas nu att det inte är mer vätska idag...

 
Ann

Ann

28 mars 2011 11:55

Skönt att det verkar gå åt rätt håll och att du har hjälp!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2011 20:16

Jaaa hjälpen är guld värd!!
Idag ingen vätska!!!

kramm

 
kicki

kicki

28 mars 2011 12:13

låter som en väldans trevlig hästhelg det!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2011 20:13

Mmm mys helg!
Hästarna ger mej frid i själen!
kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

28 mars 2011 16:48

Här kommer lite pepp för att du fixar Nellys påse =)) Det kommer bli bra ska du se!!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

28 mars 2011 20:12

Tack gulliga du!
Idag hade hon ingen vätska, YES!
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards