Varmt...

Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

tredje dagen utan vätska i såret

Av Kim - 30 mars 2011 20:36

men andra dagen med lättflytande var   

Hon är inte halt och jacket är öppet så det kommer lätt ut. 

   

 Det ser för grisigt ut!

Med hjälp av hovis så har nu Nelly blivit (tvångs) duschad igår och idag, mest hennes bakben.

Mycket protester!!! men hon ger sig efter en stund, fast hon är skiträdd!

Hoppas att efter ett par gånger till att hon känner att det inte är så livsfarligt.

Har försökt vänja henne vid vatten den snälla vägen men efter ett par månader så får jag ialla fall inte komma närmare än 4-5 meter med vattnet.


Hon verkar inte koppla ihop mej med vatten tortyren fast jag höll i grimskaftet för när jag sedan släppte henne lös och ropade på henne igen så kom hon direkt.


Körde G till flyget idag och på andra sidan ön så var det grått och tråkigt, här är en bild innan jag kör in i tunneln som leder till min soliga sida av ön    

   

 Tog en bild i tunneln som blev mysko rolig

   

 Sen så måste jag bara visa hur mycket Milla fäller, på några minuters borstning

   


Nu ska jag ta mej en öl och pocorn att mumsa på framför tvn.


Bye bye 

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

30 mars 2011 22:03

Se det som lite extra bonus träning =)) Snart har du en lätt duschad häst!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

30 mars 2011 23:26

Jo en lätt duschad häst står på min önskelista :-)

Inte så mjuk och snäll träning direkt, men förhoppningsvis snabb och effektiv.

 
kicki

kicki

30 mars 2011 22:33

ja det ser ju gärna ruskigt grisigt ut sånt där! men hellre grisigt på utsidan än insidan!!
häftig tunnel, men var är bilden från solsidan? ;)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

30 mars 2011 23:24

Jo det är ju bra att det rinner ut men inte skoj att titta på :(

Det var flera bilar och kurvigt så det blev inget foto, men soligt var det!
kram

 
Stina

Stina

31 mars 2011 06:17

Mindre roligt att se på, men bra att det rinner ut och är grisigt på utsidan.
Lättduschade hästar har jag jobbat mkt med, snart har jag kanske nåt dit ... kanske =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

31 mars 2011 10:22

Nä ingen höjdare...och fast alla säger till mej att inte oroa mej så kan jag inte låta bli, suck.
För Nelly är det intensiv dusch kurs, hoppas det ska gå bra.

 
Ann

Ann

31 mars 2011 14:20

Ser ju inte så fint ut det där... men som de säger, hellre på utsidan än insidan!

Det blir nog bra! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

1 april 2011 17:21

Idag var det lite mindre än igår så det går nog åt rätt håll.
Det är ju bara ett litet jack men hela benet nedanför ser för grisigt ut.
Idag gick det lite lättare att spola hennes ben!
Stort framsteg!
kram

 
Ingen bild

Anki

31 mars 2011 14:31

Usch ingen rolig syn, vad 17 har hänt??? Ska ta mig tid o läsa dina tidigare. Ibland blir liksom tiden vid datorn inte riktigt av... Kämpa vidare! Dessa små liven, suck...

Kim

1 april 2011 17:33

En "lårkaka" spark från en annan häst.
Det blev en STOR blod och vätske fylld blåsa som Vet. stack hål i ...
Efter tre dagar slutade den fylla sig med vätska och nu är det lite vätska/var som slut tamp hoppas jag.
Det är bättre idag än igår och hon har inte varit halt på hela tiden.
Men hon låter mej inte röra...fast de sista dagarna har vi lyckats spola vatten på såret.
Jag har lyckats komma åt med borsten ovanför såret ett par gånger per dag och fått ev. vätska att rinna ut.
Så jag/vi kämpar vidare ;-)

 
Sarah

Sarah

31 mars 2011 14:37

som sagt inget roligt att titta på men kanon bra att det kommer ut iaf!!
Håller tummarna att det blir helt bra :)

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

1 april 2011 17:27

Idag var det mindre än igår! härligt!
Tack för ditt stöd :-)
kram

 
ylle

ylle

2 april 2011 09:35

Ja, som alla andra skriver, mycket bättre att det rinner ut! men inte ser det kul ut, jag förstår att du oroar dig! Duschträning = finemang

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 11:04

Skulle vilja få bort allt klet under såret annars kanske hon tappar allt hår där...

Hoppas någon kan hjälpa mej med dusch träningen idag också, jag håller Nelly och någon spolar.

Börjar bli lite tröttsamt att hon alltid har sår som jag oroar mig för...men men så är det just nu ;-) Det är bara att gilla läget :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards