Varmt...

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Promenix i vår solen

Av Kim - 1 april 2011 19:04

med hästarna idag på morgonen, inte helt fel   

Jag och min (inte längre så ) lilla Nelly. 

   

Sen hade vi med oss en lycklig liten hästtjej som fick rida på Serreno

 

 Sen så tog vi oss en liten pick nick så klart  

 

medan hästarna fick äta lite gott gräs

 

Nelly sår verkar lite bättre idag.

Jag lyckades borsta lite ovanför jacket och de droppade ut mindre än igår.

Sen höll jag i Nelly och B lyckades spola hennes ben och sår utan att det blev så mycket jätteprotester, så det är en stor framgång!!!


Sen for jag iväg som ett skollat troll till flygplatsen för att hämta två vänner.

När jag väl kom fram aningens försent så var flyget ännu senare.

Men till slut kom de och jag kunde köra dem hem till sig.


Nu sitter jag med datorn i knät i soffan och svärmor som kom idag kollar på tv.

Men jag måste nog resa på mej och fixa mat till hundarna för Shiva tvingar mej med sitt intensiva stirrande    

 

Så nu ger jag mej, min älskade gamla skrutta vinner igen   

 
 
kicki

kicki

1 april 2011 22:46

jag måste oxå få till en hästpicknick när det börjar våras lite mer! ser så jäkla mysigt ut!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 10:56

I den fina naturen som du har hos dej så har du alla möjligheter.
En gemensam stor pick nick kanske vore nåt...
kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

1 april 2011 23:38

Oj vad hon har vuxit!
Snart kommer du kunna duscha henne själv, utan hjälp :)) Grattis till framstegen!

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 11:28

Ja nu börjar det kännas att hon växer!
Det är så spännande att få följa hennes utveckling!

Tack!!! blev så glatt överaskad igår, hoppas nu det fungerar idag också utan en tröttande promenad... ;-)

 
Ann

Ann

2 april 2011 08:24

Ni verkar ha det mysigt i vanlig ordning, blir lite avis på det, jag som alltid är själv...

Skönt att såret går åt rätt håll och att det går bättre och bättre att spola benen! :)

Gick det bra på stallmötet förresten?

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 11:19

Så var det för mej tidigare också, ensam, det finna både för och nackdelar med det.

Kan skvallra att en de som var med på pick nicken är lite jobbig, tur att hon bara är här för några månaders semester...

Stallmötet gick bra, fast den person som jag var missnöjd med kom inte.
Det visade sig att alla visste att hon inte alltid gör sina uppgifter.
Men B (stalläg.) har talat med henne efteråt.

Hoppas ben spolningen går lika bra idag.
Igår hade hon ju både varit på promenad och blivit longerad så hon var nog lite trött.

 
ylle

ylle

2 april 2011 09:32

OJ vilken långbent skönhet!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 11:08

Ja och Nelly är väl inte heller så tokig ;DDD

Ska bli spännande att se hur hon kommer bli, tjusig tror jag, men jag är ju enormt partisk :-)

 
Stina

Stina

2 april 2011 11:26

Snygga tjejjer, både du och hästen =)

Picknick ... ohhhh, snart så kan vi oxå !

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

2 april 2011 11:34

Tackar tackar, satt fint det, så här på morgonen ;D

Hoppas ni gör en snart, med sittunderlag för lilla rumpan så går det till och med på vintern.


 
Åsa Mickelsen

Åsa Mickelsen

5 april 2011 21:04

Härlig ridtur ni haft.Ja snacka om att vovvar kan stirra ut en tills dom får som dom vill med maten höhö.gott att det går bättre med Nellys sår.Kram

http://www.smurfens-dag.bloggplatsen.se

Kim

5 april 2011 21:19

Ja och mer åren så blir dom extra duktiga på att befalla en med blicken :-))
Shiva är fjorton så hon är en klar expert!

Hoppas nu Nelly kan hålla sej skadefri!

kram :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards