Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Spökhuset njae spökhage kanske

Av Kim - 26 april 2011 19:46

Vi har nu dekorerat hagarna med plastband, väldigt stilrent  


Undrar vad byggnadsjobbarna på tomten bredvid tänker, dom glodde ordentligt    


Väldigt olika hur hästarna bedömde läskighets graden i dagens små övningar.
Modigast var Yoca (som jag brukar rida) fast modig är nog fel ord hon brydde sig inte ett smack.


När dom efter leken fick rygräs så la vi lite vid plastbanden, perfekt tyckte Yoca: allt för mej.


 

  


    


Det tog Nelly bara ett par minuter att våga nosa och sen "gå"  igenom de läskiga plastbanden, duktig snutta.

Ni får ursäkta men när jag är i närheten av Nelly så får jag plötsligt problem med talcentrat och rösten, får skylla på generna det brukar fungera    


   



Vi lade också ut en blå pressening som 4 av elva hästar klev på självmant (alla gick lösa) när vi gav dom morotsbitar.


Här har vi Gandalf som normalt inte närmar sig så läskiga saker som plast, men idag var han riktigt modig.


 
 
Carin

Carin

26 april 2011 21:22

WOW! Va ni e duktiga (eller ska jag skriva duttia) *S* Jag får exakt samma uttal som du när jag försöker övertala Tompa, det är nog fler som oxå får det i närheten av hästarna *S*

Men vad superduktig hon är och jätteskoj med videon! Jag ska nog filma Tompa och presseningen en dag. Bra idé! Tack för tipset :)

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

26 april 2011 21:41

Klart nöjd med Nellys mod :-)

Om jag talar till Nelly i vanlig ton så reagerar hon knappt :D

Ser fram till att se en video av era övningar.

Tycker så synd om dej och tån!!
kram

 
Stina

Stina

26 april 2011 21:50

Kanonduktig hon är då !

Känner igen det där talproblemet som inträffar när man prtatr med sina djur , mycket märkligt ...

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

26 april 2011 22:21

Tack, ska hälsa henne det :-)

Ja visst är det mysko!!

 
Anne-Lie

Anne-Lie

26 april 2011 21:53

Whiiihaaa vad duktiga ni är =D
Tror minsann att jag också har nån filmsnutt...

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

26 april 2011 22:19

Hon är rätt tuff, och jag är stolt :-)

Roligt och se vad andra tränar på för läskigheter...

 
Ann

Ann

26 april 2011 23:21

Duktiga ni!
Det var ingen som försökte äta på plastbanden?
Har en känsla av att en viss lillprins bus skulle göra det...
Intressant det där med rösten, hörde jag rätt? Pratar du svenska med henne? :)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

27 april 2011 00:00

Tackar!

Näpp ingen som verkade sugen på plastband idag.

Jo Svenska blir det, utom kommandon för gångarterna dom säger jag på Spanska för dom känns bättre.

Nog tur att ingen här förstår mitt "språk" jag talar till henne, typ: Kom min lilla snutti lutti gumma komera komera komera...osv :D

kram

 
ylle

ylle

27 april 2011 13:57

Vilka braiga övningar! Men en liten fråga, varför börjar ni inte med att låta dem gå efter en van o trygg häst? Då brukar det gå 5 ggr fortare att klara det ensam sen...

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

27 april 2011 15:18

Bra och roligt var det.

Jo så sant, och vi använde draghjälp också med några hästar, men det kom inte med på videon.
Nelly blir mer stressad med draghjälp och kastar sig genom eller över hindret, hon är så dramatisk :D

 
natalie

natalie

27 april 2011 21:28

åh vilken duktig tjej =) hur gammal är hon ?=)

http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

Kim

27 april 2011 21:52

Hon blev 2 år den första Mars.
Och hon växer som sjutton just nu!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards