Varmt...

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Nelly - speedy Gonzalez

Av Kim - 29 april 2011 19:44

När jag kom upp imorse så galopperade hon runt i hagen och brallade, snack om energi !!

Och det är lerigt och halt för det regnade igår, och så klart så ramlade hon till slut.

Som tur var så blev det bara "skrubbsår" blödde bara lite, haltar inte.


Jag bestämde mej för att longera henne för att göra av med lite av hennes energi.

Befarade att hon skulle vara ganska jobbig.

Men hon lyssnade bra, fantastiskt, och det trots att en annan häst galopperade lös på ridbanan bredvid.



 


Senare hade jag med mej en skramlig plastpåse med tomma ölburkar in i hagen, några hästar stack direkt andra kom direkt fram nosade snabbt på påsen och bad om morot, så smarta!

Och en av dom var Nelly   


Har precis kommit hem från vattengympan, det är fortfarande lika skoj!

Mina jeans känns lite lösare, så mer ridning och vatten gympa har gett resultat.

Känns så bra för jag och min kropp gillar inte att kontrollera matintaget   


Ciao  

 
 
Ingen bild

Ulrika

29 april 2011 20:32

Escucha MUY bien! Duktig höna! <3

Kim

29 april 2011 20:44

Stolt höna här :D

 
Carin

Carin

29 april 2011 21:54

WOW! Grattis! Vilken närkontakt mellan er =) Härligt att se hur "vaken" hon är för dina kommandon

http://ekbladet.bloggplatsen.se

Kim

30 april 2011 00:23

Åh tack !!

Hon växlar mellan underbar och monster, som tur är så verkar det (ta i trä) långsamt bli fler underbara stunder än hemska.




 
Anne-Lie

Anne-Lie

29 april 2011 22:26

Tokstollan =)
Framsteg minsann ju! Duktiga ni är =))

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

30 april 2011 00:12

Ja jag undrade nästan om de gett henne raketbränsle av något slag !

Tack, det känns bra att "höra" för ibland känns det som om jag famlar lite i mörkret.

 
kicki

kicki

30 april 2011 00:10

men lilla klantiga Nelly då...ska hon aldrig lära sig? hihi
o supertoppenroligt att det gick så fint att longera!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

30 april 2011 00:15

Jaaa är glad att det bara var en liten vurpa och att hon inte ramlade på nån sten eller nåt.

Jag blev så glatt överraskad att hon skötte sig så fint, med min lilla dam vet man aldrig :-))

 
Stina

Stina

30 april 2011 08:13

Härligt jobbat Kim !
Ser kanonbra ut, roligt att hon lyssnar så bra på dig - du har lyckats !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

30 april 2011 10:05

Tackar !!
Känns bra att få bekräftelse från andra, är inte alltid så säker på hur jag ska göra med fröken N ;-)

Men igår när jag anade det värsta, var hon så lyhörd och snäll, så kändes det TOPPEN !

Vilken tur jag gillar Berg och dalbanor ;D

kram

 
ylle

ylle

30 april 2011 16:44

Wow vilken fin halt!!!!!!!!!! kul

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

30 april 2011 19:11

Japp är så nöjd :-)
Skritt, trav och halt fungerar fin fint, men galoppen ger hon mej inte gärna, och trycker jag på för mycket så stannar hon, protest sparkar eller stegrar sig.
Galoppen går bäst med hysteriskt glada tillrop :D

 
Sarah

Sarah

2 maj 2011 09:47

Ser underbart härligt ut!

http://starlet83.bloggplatsen.se

Kim

2 maj 2011 15:50

Det är så härligt när det fungerar!!
Och just den dagen så väntade jag mej inte det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards