Varmt...

Direktlänk till inlägg 22 maj 2011

En bra söndag

Av Kim - 22 maj 2011 23:36

Det händer mycket nu med Nelly
För bara en månad sen var plastbanden sååå läskiga (inlägg den 26/4).
Vi har haft plastband hängande i hagen de senaste veckorna och nu satt vi upp dom utanför och Nelly har inga problem, stolt "matte" !!


Det här var första försöket, och min plan var att gå bestämt så hon inte skulle bli rädd, men hon reagerade inte ens, såååå dutti! 


Den hemska blå presenningen på marken...förra månaden vägrade hon först gå nära, sen när vi tog drag hjälp av en lugn häst så hoppade hon plötsligt över hela plasten och höll på att bli sparkad av den andra chockade hästen som fick Nelly på sig.

Efter flera försök så sprang/skuttade hon över den men med bara en hov i plasten.

Och idag  



Och det var första försöket, andra gången så gick vi, men det fastnade inte på film för batteriet var urladdat.  

Men ett foto blev det

Går väl knappt att missa att jag är nöjd    

 

Sen borstade/klappade jag bakbenen medan Bea laddade in morötter och det gick riktigt bra.

Efter en stund så lyfte jag ett bakben utan att bli sparkad  

Hon blev nog lite överrumplad, jag borstade hoven lite och släppte ner.

Sen gick jag över till andra sidan och borstade lite och gjorde samma sak där.

En stor lättnad att det går i rätt riktning!!!

Så vi ska fortsätta att mata morötter, borsta och klappa så kommer hon släppa mer och mer på sin misstänksamhet. 


Hon har börjat hota, rusa mot och sparka efter några av hästarna i sin hage när de närmar sig "hennes" mat...hoppas bara hon inte blir skadad igen...

Dom får mycket mat och hon behöver inte gå hungrig, men hon testar väl gränserna lite. 



 
 
Stina

Stina

23 maj 2011 05:53

Vad DUKTIG hon är ! JAg är imponerad av er båda två Kim =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

23 maj 2011 08:57

Jaaa är så stolt och nu känner jag tilltro till oss två, så härligt!

Nu gäller det att fortsätta lugnt och fint och att inte gå för fort fram så kommer detta att fungera :-)))

Tack gulliga du!

 
Ingen bild

Ulrika

23 maj 2011 06:41

Jösses, vad ska man skriva. Du har ju så många härliga kompisar här nu som ger råd. :) Själv vågar man ju inte ens gå in i hagen... Men, jag kan i alla fall skryta med att jag varit hos dig live och känt den "connection" du och Nelly har så jag är inte ett dugg orolig för att ni inte blir ett radarpar till sist.

Kram

Kim

23 maj 2011 08:52

Ditt hjärta finns med mej och Nelly och det är guld det!!!
Jag har varit lite osäker tidigare angående Nelly och mej, men nu känns det så rätt, är så lycklig =D

KRAMMMM

 
Ann-Louise

Ann-Louise

23 maj 2011 08:52

Härligt =D!
Lite lugn och lite snask gör susen =D. Precis som jag gör du inte saken lättare.... varför inte ha med en till tre hundar som springer och skäller, leker och far mellan benen. Ha ha

Skönt att det går bra med Nellys bakbenen också!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 maj 2011 09:05

Ja nu går det så bra!!!

Jag får snart träningsvärk av mitt fåniga överlyckliga leende :D

Oh vad jag tvekat mycket tidigare, hon har varit så sur och ovillig...(osäker)
Men nu :D

Hon reagerar inte på hundarna längre, bara ibland då hon är busig då jagar hon dom :-))

Kram och tack för att du inspirerar så med alla dina gulliga djur.

 
Ann

Ann

23 maj 2011 09:15

Det är så roligt att läsa om era framsteg, ni är så duktiga bägge två!
Du ser, allt ordnar sig till det bästa!
Får nästan lite dåligt samvete nu när jag ser hur duktig du är, för jag tycker inte jag gör allt jag borde med mina hästar, men när sommarlovet kommer, då... ;)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

23 maj 2011 09:25

Stolt leende sitter jag här!!

Ja nu kommer återbäringen ;D
Efter det som har känts som en massa famlande så har jag har hittat rätt kommunikation med Nelly :-)

Du ska inte känna dej skyldig!!!
Jag har inte en tiondel av "saker" som ska göras av det du har just nu!
Men snart är det sommar då kan du leka med dina fina hästar.

kram kram

 
kicki

kicki

23 maj 2011 13:42

ni är så superduktiga så jag vet inte vad!!!
Jag skulle behöva öva på prasslande saker med Bettan...
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

23 maj 2011 14:28

Tack !!
Det känns så bra just nu!!
Har tvekat många gånger men nu börjar en massa saker plötsligt att fungera :-))

Kanske morotsbitar i prassliga påsar kunde vara nåt...det kan inte gottegrisar motstå ;D

kram

 
Sarah

Sarah

23 maj 2011 15:26

Vad duktiga ni är!!! Imponerande!!:)

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

23 maj 2011 18:15

Jag är själv förvånad och mycket mycket glad!

Ska bli roligt att få vara med när ni börjar "leka".
Det finns så mycket man kan göra.


Tack och kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

23 maj 2011 16:44

Inte för att du ser det men jag sitter här och gör vågen =D
Jag visste väl att det skulle gå bra!!
Plötsligt säger det bara plopp, så har polletten ramlat ner ;)

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

23 maj 2011 18:12

Wow den tackar vi för :-))

Plopp är det!
Så härligt och lite konstigt :-))

kram

 
Carin

Carin

23 maj 2011 21:56

Instämmer med föregående! WOW va ni är duktiga =) Måste vara underbart med den utdelningen ;)

Stora kramar

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kim

24 maj 2011 15:39

Vilken boost för självförtroendet jag får med alla era positiva kommentarer!!
Nu får jag ännu mer lust att fortsätta träna med Nelly :-)

Det är en fantastisk känsla att min fd. sura lilla fröken reagerar så bra på våra övningar!!

KRAM och tack!

 
Maria Y

Maria Y

24 maj 2011 09:04

Wow! Bra jobbat! #gör också vågen lite diskret vid frukostbordet#
Säger ungefär som Ann-Louise, med morötter och tålamod kommer man långt!
Hundarna tror jag blir en hjälp många gånger, att man är en hel"flock" som håller på verkar hästar gilla, även om vissa flockmedlemmar beter sig lite ohästigt :-)

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Kim

24 maj 2011 15:34

Ni kan ju inte sitta där och göra vågen när folk ser...ni kanske blir inlåsta ;D

Tack!!

Vi har alltid med oss hundar när vi rider ut, eller när vi promenerar ut med hästarna,
har märkt att Nelly gärna följer hundarna.

Igår så lät Nelly mej kratsa bakhovarna, YES!!
Bea gav morot varje gång jag sa BRA!

Tänk om jag hade förstått allt detta när jag var yngre och red/tränade/fostrade hästar...men men bättre sent än aldrig.


 
ylle

ylle

24 maj 2011 10:31

Ja där ser man, lugn och snask och tålamod, så går det så där bra! Du är toppenduktig och har verkligen anledning att vara stolt över er!!!!!!!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

24 maj 2011 15:22

Nä men tack!
Sitter här med ett stort leende =)
Det är ju min första gång att få träna en häst från 0, och första gången med positiv förstärkning.
det är toppen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards