Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Ett sista farväl

Av Kim - 27 maj 2011 19:04

 

har vi tagit idag av vår älskade Shiva.

Vi har haft 14 lyckliga år tillsammans, och det är det jag får koncentrera mig på idag.


Bene ringde mej i förmiddags när jag var ute och red, Shiva var dålig igen.

Det var samma symtom som förra gången, verkade vara förgiftad.

Bene fick ge spruta, och han var duktig, han har aldrig gjort det förr.


Jag fixade hästarna och fodrade snabbt, talade med Bene igen och vi kom överens att ringa Vet. och låta Shiva somna in.

Hon har ju haft ont i sina gamla leder och har blivit sämre hela tiden. 


Väl hemma så kelade jag med henne i ett par timmar tills Vet. kom.

Hon var lugn men lite ostadig på benen, hon fick en spruta med sömnmedel.

Jag satt och klappade tills hon somnade, sen gav Vet. två andra sprutor.

Allt gick lugnt och fint ingen rädsla och jag var lugn.

Var så orolig att hon skulle bli rädd, för jag ville inte att mina sista bilder av henne skulle bli av en orolig/rädd Shiva. 
Men det gick så fint.


Sen åkte vi upp i skogen och begravde henne på en fin plats som Bene redan tittat ut.

När vi satt i bilen hem kom tårarna...


Är ledsen men lugn och det känns trots allt rätt, men väldigt tomt...


Tja shit pommes frit...


Ps. U.P min Skype fungerar inte (jävla microsoft).


 
 
Carin

Carin

27 maj 2011 20:17

*utan ord men med kärlek i tanken* Beklagar sorgen...

Stoor kram

http://caisisen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ulrika

27 maj 2011 20:34

Jag är så ledsen min älskade vän. Tårarna forsar... Det känns lite som om Shiva var min också. Vi tre har hängt ihop LÄNGE!
Väljer att plocka fram minnet då hon satt med tungan fastklistrad mot din arm som valp. ;) Det är bland de roligaste minnena jag har. Hon var HELT underbar! Och tänk vilken tur hon hade som fick bli din. Stooooor kram från oss till dig och Bene.

 
Sarah

Sarah

27 maj 2011 20:47

*kramar om hårt*

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

27 maj 2011 20:58

Åååååh så hemskt! Beklagar!
Skönt att Shiva fick uppnå den aktiningsvärda åldern av 14 år. Fast det är rätt så förstår jag ändå att det känns tugnt och att sorgen är grym.

Tröstekramar!!!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
natalie

natalie

27 maj 2011 21:17

beklagar =(

http://billiejeanojag.bloggplatsen.se

 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 maj 2011 22:26

Finns inga ord...
Jag känner med er båda!
*kramar om*

http://monzan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Doris

28 maj 2011 09:50

Tänker på er När jag läser detta kommer minnet av våran hund Anja som blev 15 år Hon levde på övertid sista tiden Hon blev dement och började att kissa inne Hon gick ut genom den ena dörren kom in köksdörren och kissade i köket:) Jag förstår hur det känns när man måste ta ett beslut och det var inte lätt. Jag vill ge er en kram från mig.

 
kicki

kicki

28 maj 2011 12:08

*kramar om mycket o länge*
nu började jag gråta...tänk att man kan bli så berörd på så långt håll...
kram igen

http://kaa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Christopher

28 maj 2011 16:48

ush, fina fina shiva. <3

 
Stina

Stina

28 maj 2011 20:46

Vila i frid Shiva !

Bamsekram till dig Kim !!!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
ylle

ylle

29 maj 2011 10:34

Vet hur svårt det känns. Finns inga ord som tröstar, men kanske vetskapen om att ens älskade hund haft ett långt och underbart liv...kan trösta om ett tag?

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

29 maj 2011 13:28

Det hjälper mycket redan nu att veta att hon har haft ett långt fint liv med oss.
Koncentrerar mej på det, och att hon inte har behövt att lida.
Jag har haft tur som fått ha henne i mitt liv under så lång tid.

kram på dej!

 
Ann

Ann

29 maj 2011 11:44

Men... jag är så ledsen... men så skönt att kunna göra det hemma i lugn och ro...

många hårda kramar till dig vännen! <3

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

29 maj 2011 13:37

Tufft beslut men vi kände båda två att det var dax...
Jaaa, hemma var hon lugn, nere hos Vet. hade hon varit rädd och stressad, och för mej var det sååå viktigt att det skulle vara så harmoniskt som möjligt.

Tack!!!!!

 
Ingen bild

Monicka och Sven

29 maj 2011 23:35

Vi känner med dig! Hur går det för den andra lilla vovven? Djur kan reagera på så många sätt. Förstår mixade känslor! Både bra och dåligt samtidigt. Vill vara hos dig och hålla om dig, du fina kvinna underbara väsen.

Kim

30 maj 2011 01:09

Gulliga gulliga ni!!!!
Milla verkar faktiskt oberörd, eller så har hon inte fattat än.
Skulle gärna vilja "bo" i din kram !

krammm

 
Viveca

Viveca

8 juni 2011 06:34

Läser ikapp, usch vad sorgligt.
Många kramar!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

8 juni 2011 15:57

Tack !!

Sorgligt jo, men samtidigt en lättnad...har bävat för den dagen.
Och har varit rädd för att hon skulle bli mycket sjuk och lida, och att det skulle bli en trauma för oss alla.
Hon blev yr och vinglig men hade inte ont, var lugn och verkade nöjd.
Vet. sa att det var något neurologiskt, det var andra gången på kort tid.
Så det var ett lugnt fint slut på långt kärleksfullt liv.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards