Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Liten söt skit-hund

Av Kim - 25 juni 2011 14:55

Första två veckorna här ville lilla Loa inte gå ner för trappan för att komma ner till gatan, inte heller hoppa in i bilen.

Men nu väntar hon glatt på att jag sätter på henne selen och har sen bråttom att springa ner för trappan till bilen. 


Imorse lekte hon med en annan hund  i stallet, dom sprang och sprang.

Jag hade hällt ut en balja med gammalt vatten och de två tyckte det var perfekt att rulla sig i leran för att kyla ner sig lite   


     

Så jag duschade av henne lite, så hon skulle kunna sitta på sätet i bilen sen.

Men då sprang hon in till Merlin och rullade sig i torr hästbajs istället   



Som tur är så är hon allas favorit, så en frivillig stoppade ner henne i en hink och tvättade av henne lite.

   

Sen satt jag snabbt på henne kopplet så hon inte hann smutsa ner sig igen, sen hem.


Nelly med sin allt för stora mask...fast här är flugorna "snälla" de kryper inte under masken.

   


Problemet jag hade med att lyfta hennes bakben verkar ha försvunnit, såå skönt! 

 

Pusslet börjar ta form    


 
 
kicki

kicki

25 juni 2011 15:31

hahahahhahah vilken bushund!! kan tänka mig att det är svårt att bli arg på det där charmtrollet!
apropå hundar, idag ringde mamma o berättade att de just fått veta att deras hund Ragge har åtta avkomlingar =D resultatet av att en sommargranne för två år sedan lät sin höglöpande tik springa lös!!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 juni 2011 17:19

Lilla Loa har inga bromsar...hon kastar sig glatt fram i livet och då gärna i gegga...
Nä att bli arg har jag gett upp :-))

Hoppsan...vad blev det för "modell" på dom?
De får väl skicka foton farmor och farfar ;)

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

25 juni 2011 15:44

Hahaha vilken liten lort gris =D
Så fruktansvärt söt!

Härligt med Nellys bakben. Bra jobbat!
kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

25 juni 2011 17:13

Inre så lätt att hålla ren nån längre tid...tur att hon inte är rädd för vatten.
Ett charmigt monster är hon.

Ja en lättnad att det fungerar så bra nu!
Tack :)

Hoppas det gått bra med samtalet med din stallägare...

kram

 
Ingen bild

Ulrika

25 juni 2011 16:11

Haha! Hönan har blivit med bebis igen... ;)

Kim

25 juni 2011 17:09

Hon har tur som är så skitsöt, lite svårare att bli sur då :D

Kramis

 
Carin

Carin

25 juni 2011 16:21

Vilken söt skit-hund du har *S* En riktig liten söt-skit-gris!

Vad skönt att det verkar gå på rätt håll med Nelly och hennes bakben. Det är som vi skrivit innan om att "träning ger resultat" =)

Kramen på dig!

http://caisisen.bloggplatsen.se

Kim

25 juni 2011 17:07

Japp skit-gullig...ibland helst på avstånd ;D

Mmm så är det träna träna träna och inte stressa så går det till slut.

kram

 
Sarah

Sarah

25 juni 2011 19:14

Vilket litet charmtroll, uttrycket i hennes ansikte är helt underbart!! Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

26 juni 2011 09:52

En liten busa full av liv!
Jag har fått satt upp en trä skiva inne så att Mila kan hoppa över och få vara ifred när hon önskar, för det lilla charmtrollet hänger i hennes ben eller hals när hon går...

kram

 
natalie

natalie

25 juni 2011 21:04

haha nee jag dör, vad sööööt!!! :D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

26 juni 2011 09:47

Mmmm tur för den lilla skiten att hon är söt ;D

 
Viveca

Viveca

26 juni 2011 00:08

Vilken söt smutsgris. Du verkar få fullt upp med den lilla busen. Träning ger resultat som sagt. Vilda var galen med hovarna när hon var mindre, men har återfall ibland. Marko försöker ibland komma undan med vänster bak, men han är snällare än Vilda och viftar bara för att komma loss. Han får då lyfta framhoven igen och belöning, sedan står han helt still och lyfter vä bak med efterföljande belöning. Knäppt men det funkar. Det gäller att hitta rätt knappar och att inte skada sig på vägen.
Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

26 juni 2011 09:46

Denna lilla sötnos känner sig säkrare för var dag som går, vilket innebär att det blir mer och mer jobb att hålla koll på henne :))

Nelly kan ibland resa sig lite när jag har kratsat lite i ena framhoven, så då jag får hela hennes vikt på hoven som jag lyfter.
Och det verkar vara som om hon helt enkelt tröttnar och inte vill...surmärr ;)
När hon gör det brukar jag hålla kvar (vilket mina diskbråck nog inte uppskattar) för hon är inte rädd utan bara såååå egensinnig, suck.
Sen står vi där tills hon slutar dra då släpper jag ner.

Jag brukar också lyfta fram när Nelly krånglar bak, då brukar hon sen glömma bort att hon inte ville.

Det verkar som om vi har hittat två ston med ovanligt många svår åtkomliga knappar :D
Det finns nog nån mening bakom varför dom kom till oss... ;))

kram

 
Stina

Stina

26 juni 2011 06:20

*s* första bilden är ju bara helt underbar !!!!
Liten skithund verkar du ha fått tag i =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

26 juni 2011 09:33

Skoj att du gillar!
Hon visar nu mer och mer att hon är en stor skittuff vovva i en liten kropp ;D



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards