Varmt...

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Nelly och jag idag

Av Kim - 19 juli 2011 16:11

Nelly med sin hink och med hårspännen (påsclip) så hon inte kan ta av sig hinken.

Annars tar hon ofta av sig den och välter gärna ut det mesta, och då brukar någon annan häst köra bort henne och äta upp hennes mat.

   

Jag tog (trodde jag) en fin video av Nelly som var rädd för en skottkärra hon aldrig sett förr, men jag missade tydligen trycka på start  

Jag ropade först på henne men hon vågade inte riktigt gå fram men när jag bad henne nudda så klev hon fram och gjorde det  

Det är toppen att ha ett kommando för att nudda, det perfekt när det är lite läskiga saker.

Hon nosar direkt får en godis och har sen glömt att det var monster där.


Jag satt och fikade och hon var lite osäker på om hon skulle närma sig bordet som var flyttat och nymålat.

Men det fixade hon snabbt.


 Vilken kommentar, suck fniss

"Nelly tycker om djur och katter"    


 Sen en liten snutt så får ni hänga med till "logen"


   

Ska ev. hälsa på en bekant nu i eftermiddag som ska få besök av en Tysk häst-fysioterapeut (sorry för min ev. konstiga Svenska), funderar på att be henne kolla igenom Nelly.


ciao    

 
 
natalie

natalie

19 juli 2011 17:09

men oj vad smart konstruktion du hade gjort med hinken där :D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

19 juli 2011 21:35

Det ser rätt lusigt ut med ett gäng hästar bärande på hinkar :-)
Men Nelly är den enda med hårspännen ;-)

 
Ingen bild

Ulrika

19 juli 2011 22:35

Vilken låååång man hon har nu! :) Kram

Kim

19 juli 2011 22:57

Växer som ogräs gör den!
Och ibland har hon dreadlocks =O

kram min höna!

 
kicki

kicki

19 juli 2011 23:11

hihihihi på svenska ska det vara RAJgräs ;)
vad roligt att få se videorna!!
kraam

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

20 juli 2011 01:39

Fniss, inte lätt med Svenskan alltid.

Idag har jag talat Spanska på dagen, Engelska på kvällen och nu Svenska så det blir en riktigt kompott i skallen :-)

Rajgräs rajgräs rajgräs rajgräs hoppas det fastnat nu :D

 
Sarah

Sarah

20 juli 2011 11:12

Men vad otroligt fiffigt med hinken :) Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

20 juli 2011 17:21

"Man tager vad man haver"
Cajsa Warg

kram

 
ylle

ylle

20 juli 2011 20:47

Vad söt hon är där med sin hink! Smart lösning!

http://hptt://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

20 juli 2011 23:46

Praktiskt eftersom vi inte har stall där vi kan fodra dom separat...
De andra har svarta hinkar men min prinsessa har en röd :-)

 
Viveca

Viveca

20 juli 2011 23:27

Kul att se lite videos. Ja, det är smart med "touch". Skall lära Marko det:) Vilda pillar på det mesta utan kommando:) Det räcker att peka eller vänta så gör hon det.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

20 juli 2011 23:42

Tänkte att för er som inte varit här så kunde det vara roligt att se hur jag/vi har det.
Så kan ni föreställa er när ni läser.

Tänka vad olika dina hästar är varandra, intressant.

Nelly är också nyfiken men ibland så kan hon "fega ur".

 
Ann-Louise

Ann-Louise

24 juli 2011 15:01

Så fin hon är Nelly med hårspännen och hink. Kul att det funkar bar med träningen!!!!

kram!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

26 juli 2011 22:18

Gör inte så mycket med henne just nu, men att bara "hänga" med varandra är bra det med.
Touch fungerar jätte bra, när jag ber om det går hon fram till riktigt läskiga sakker :-)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards