Varmt...

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Lite mycket just nu...

Av Kim - 26 juli 2011 22:19

Vi har börjat bygga mitt sååååååå önskade badrum   

Och samtidigt så är några av de andra hästägarna på semester så jag hjälper till att fodra MYCKET!!

Och sen har jag och Bea ridit ut med turister några gånger, imorgon är det dax igen.


Så här ser min nedre terass ut nu...

Tänk va mycket grejer som fanns där inne!


Pedro bygger åt oss, han och Bene är barndomsvänner.

Idag har han börjat med väggarna till wc och bastu.


Och sen på andra sidan rummet under fönstret kommer mitt efterlängtande BADKAR   och i hörnan närmast ska duschen vara.


Har väntat i flera år på mitt badrum, men nu är det på G.
Det har ofta varit frågan om att åka på semester eller bygga badrum, men i år så bestämde vi oss för att det var dax.

Så nu får ni komma hit och hälsa på mej i stället  


Måste ju visa Benes son Alex nya musik video, han rappar, på Spanska men men.

Vi är i alla fall såå stolta.

När jag träffade Bene var Alex bara 7 år och nu är han  inte en liten kille längre..20 år.

 


Imorgon morgonfodrar jag sen blir det att åka och kolla på dörrkarmar och sen att köpa badkar mm.   

Lunch ska lagas och ätas, sen kolla hur bygget fortskrider.

Vid fem åker jag till stallet för att byta bandage på Merlin, göra iordning hästarna inför en ridtur med en turist.

Vi ska rida upp till sandplatån och låta hästarna galoppera i deras egna valda hastighet      


hasta otro dia      

    

   

 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

27 juli 2011 07:57

Ska bli kul att se ditt färdiga badrum =)
Nu byggs det visst både hemma och i stallet ;-)

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

27 juli 2011 12:58

Mmm jag vill ha det nu! ;-))

Börjar känna mej lite stressad för inredningen, många idéer snurrar i huvudet så sömnen blir lite påverkad...tja snack om allvarliga problem ;D

Stallet går långsamt men det är i alla fall på G.

kram

 
Natalie

Natalie

27 juli 2011 09:53

du får uppdatera om vilken hastighet hästarna valde ;D

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kim

27 juli 2011 12:55

Japp dom kanske vill skritta ;D

 
kicki

kicki

27 juli 2011 10:18

häftigt! byggen på flera fronter! fast det kan ju vara rätt jobbigt att bo på en byggarbetsplats förståss.
hur framskrider bygget i stallet då?
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

27 juli 2011 12:54

Roligt och jobbigt är det :-)
Som tur är ligger badrummet på terrassen nedanför vårt hus så jag slipper få allt byggdamm inne i vårt hus.

Stallet går framåt men vääääldigt långsamt.
Så när det syns förändring så kommer foton.

kram

 
Viveca

Viveca

27 juli 2011 10:29

Vad härligt med nytt badrum:) Det skall det blir här med, men det dröjer nog något år eller flera. Skall bli spännande att följa ert bygge. Duktig son Bene har:) De blir stora så snabbt. Sitter här och funderar på vart tiden tagit vägen. Mina var 8 och 12 när jag träffade Mats. Nu är de 14 och 18. Hans barn har hunnit bli 22,18 och 16,16 (tvillingar;)) Själv är jag inte en dag äldre än då, hehe! Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

27 juli 2011 12:50

Till vintern när det är lite kallt så kommer jag nog bo i mitt badrum :-))

När jag träffade Bene så var Delia 6 månader och Alex 7 år.
Bene hade separerat några månader innan Delia föddes.
Så jag fick ett färdigt familje-pack :-)
Livet är fullt av överraskningar ;-)

Ja visst är det mysko att ungarna blir äldre men inte vi ;D

Kram

 
Sarah

Sarah

27 juli 2011 11:19

Mkt grejer blir det när man renoverar! Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

27 juli 2011 12:50

Det lär bli flera turer till sopstationen :-))

kram

 
Ann

Ann

29 juli 2011 22:24

Hi hi va kul med nytt badrum, själv kommer jag att få ett helt nytt hus nästan!
... om sisådär en 5 år eller nåt..! ;)
Att tiden går fort och barnen växer, det kan jag skriva under på!
Och precis som Viveca är jag inte en dag äldre... än sist..! =D

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

30 juli 2011 00:28

Ja slutdatum på bygget...det får tiden utvisa.
Men jag hoppas att det blir snart.
Sen är det ju jag som ska fixa tak, måla väggar, göra hyllor, bygga bastun mm.
Och jag är expert på att nästan göra allt klart, det fattas alltid lite lister eller dyl.

Men ska försöka bättra mej :-)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards