Varmt...

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Back in business

Av Kim - 20 augusti 2011 23:23

Livet rullar på igen, och leendet är tillbaka   


I fredags så satte vi på Merlin ett bandage med "syra", tittade till honom idag och han verkar oberörd.

Jag tror att ofta eller alltid så lider jag mer än vad djuren gör när de har skador eller problem, suck.

Men jag vet i alla fall att jag är en bra hönsmamma  


Här kommer några foton från ikväll när vi åkte och hämtade Delia som sovit över hos en kompis i Santa Cruz (andra sidan av ön).


Något man ser ofta här, full lastade med torra långa barr från de Kanariska tallarna, används som bädd för getter och får. 

Bergkammen mellan "vår" sida och Santa Cruz sidan

 

Där molnen ibland rullar ner som vågor   


Och stallet ligger där nånstans på vänster sida...     

 

Solen säger godnatt.

  

 Och jag med    


Ps. Tack för ert stöd, KRAM!   

 
 
Kicki

Kicki

21 augusti 2011 16:56

åh....härliga bilder *drömsk*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 augusti 2011 19:14

Håll nere hästtäckes inköpen ett tag och köp en biljett hit istället, så får du njuta IRL ;))

kram

 
Sarah

Sarah

21 augusti 2011 18:38

Hönsmammor är bra grejer ;)

Kram!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

21 augusti 2011 19:12

Självklart!
Du och jag Sarah ;))

kram

 
Ann

Ann

22 augusti 2011 13:06

Vackert... det är verkligen vackert!
Men menar du att bilens flak är full med barr?

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

22 augusti 2011 16:03

Ön är ungefär 2,5 x 5 mil, och 2,5 km hög.
Så höjderna och utsikten imponerar var man än är, ps... berätta inte detta för Kicki hon är så höjdrädd ;D

Japp barren är runt 25 cm långa.
Gratis strö att samla ihop i bergen, ganska praktiskt.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards