Varmt...

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2011

Badrums planer

Av Kim - 21 augusti 2011 15:00

Badrums bygget går långsamt framåt, men det är ok.

Efter så många år här på La Palma så har jag accepterat "mañana mañana hastigheten".

Men kan tala om att det var VÄLDIGT frustrerande de första två åren.


Här är två ritningar som jag (Kim 5 år ) gjort, de är inte skalenliga.

Först hela badrummet uppifrån.

   

Och sen soff-sidan framifrån med pelare och skåp på sidorna, högst upp i skåpen ska högtalarna vara bakom trä-jalusi. 


   

Blivande soffan framifrån 


 

 Inbyggdt badkar


   

Dusch


   

Bastu 

   

WC

 

Detta är golvet som ska läggas


  


Och kaklet till väggarna i duschen med sin bård som avslutning.


 


Inkaklat badkar med sin kant.


 


Sen måste jag bara berätta att Bea gav mej ett dusch handtag med LED belysning.

Så nu släcker jag i badrummet och duschar i skiftande färger, faktiskt riktigt läckert.

Jag brukar vara lite anti när det gäller sånt men detta gillar jag    

Det är inte bara jag, Delia duschar nu också bara sent på kvällen då det är mörkt och effekten är tydlig. 


Hoppas ni har en skön Söndag 

Hem
 
 
Kicki

Kicki

21 augusti 2011 16:55

haha är det sådant som skiftar färg efter temperaturen eller helt random??
ditt badrum kommer bli suveränt när det e klart, du lär väl aldrig gå därifrån =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

21 augusti 2011 19:08

Den skiftar som den vill :)

Planerna finns men det hänger på mej att jag får ut tummen...så jag kan tillverka skåpen, taket, pelarna, jalusin, dörrar mm.
Men det ska nog gå känner mej motiverad!

Kanske flyttar dit, lagom stort att städa :))

kram

 
Sarah

Sarah

21 augusti 2011 18:46

Kommer bli ett riktigt snyggt badrum!!

Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

21 augusti 2011 19:09

Tack :)

Det hoppas jag också.

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

21 augusti 2011 20:26

Med ett sådant badrum skulle jag aldrig gå ut därifrån =D
Åhhh ett sådant dusch handtag vill jag oxå ha ju..

Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

21 augusti 2011 22:47

Hoppas bara att jag gör klart allt, har en viss tendens att bara "nästan" göra saker klara...

Kan klart rekommenderas!

kram

 
Ingen bild

Ulrika

21 augusti 2011 21:32

"Kim ritar ju asbra" hälsar Ella. Själv känner jag mig ganska stolt över att ha fått bidra med en liten idé. ;) Pjuss

Kim

21 augusti 2011 22:44

=D Tack Ella du är allt bra snäll du!!!

Du är en konstant inspiration i mitt liv hönan!

KJAM ;D

 
Viveca

Viveca

22 augusti 2011 10:21

Det kommer ju bli jättmysigt. Skall bli kul att följa utvecklingen:) Ser dig framför mig med ett glas vin i badet.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

22 augusti 2011 15:56

Lite nervös är jag, det hänger på mej hur det ska bli :O
Många beslut som måste tas just nu.

Mys! det får nog bli med bubblor i glaset ;)

kram

 
Ann

Ann

22 augusti 2011 13:08

Vilket härligt badrum du kommer att få!
Kommer bli kalasbra!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

22 augusti 2011 15:58

Åh jag hoppas det!
Mycket som måste bestämmas nu, lite nervöst...

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

22 augusti 2011 23:24

Shit. Det är ju ett HUS du ska bygga!!! Hur stort som helst!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

23 augusti 2011 00:53

:D
Det ser nog större ut än vad det är.
Lagom städ-storlek så när jag tröttnar på att städa uppe i mitt hus så flyttar jag nog ner ;))

 
Annie

Annie

23 augusti 2011 16:35

oj, det der vääldigt fint ut det du har visat ;D
Du måste lägga in resultat bilder när det är klart :D

http://lovonsdestiny.bloggplatsen.se

Kim

23 augusti 2011 18:25

Tackar tackar :)
Bilder kommer vart efter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards