Varmt...

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Lite bilder

Av Kim - 25 augusti 2011 01:39

Bea tränar Nelly med mat i monsterduschen.

Tror det är taktiksnack först... 

 

Sen börjar det läskiga

  Tvekan...    

Men maten lockar trots allt, fast avslappnad kan man inte kalla henne.

   

Sen fick hon gå runt lite med täcket ...eller rättare sagt det gick runt ett täcke med en liten liten häst under  


    

Sen har vi Merlin som testar om de nya "tallrikarna" duger.

Dom ska bli putsade och målade senare.

   

 

Jag spolar av Nelly varje dag med vattenslangen, jag håller henne i grimskaftet, så hon kan gå runt när hon tycker det är läskigt.

Det går inte att binda henne, då får hon panik. 

Det går nu riktigt bra på hennes vänstra sida och framifrån, men höger sida är sååå läskig.

Men med daglig träning så ska jag nog få henne att tröttna på att tänka på höger-monsterna.   


Imorgon är det hästfri dag.

Ska inhandla avlopp till dusch och bastu.

Och börja jobba lite i badrummet.


thats all folk



 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

25 augusti 2011 07:34

Envis vinner vet du =)
Snart kan hon duscha även inne i duschen!
Många hästar tycker det är konstigt med högersidan, kanske just för att de flesta hästar blir mest hanterade från vänster!?
Ni är duktiga =D

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

25 augusti 2011 10:02

Mmm skam den som ger sig...hoppas bara hon inte tänker det samma :))

Duscha i duschen ja det är lycka det:D

Nelly har sitt panik-center på höger sida, vänster är lugna sidan och mitt i pannan godis centrat som ibland lyckas få lite kontakt med de andra sidorna...vilken teori va :D

Kram och tack för ditt stöd

 
Karoline

Karoline

25 augusti 2011 09:35

Hon är riktigt fin!
Kul att det går framåt med vattenträningen :)

http://karolinesliv.wordpress.com

Kim

25 augusti 2011 09:56

Tack!
Hon har ju snott mitt hjärta så får mej är hon ju fin finast ;))

Med små steg och mycket tjat ska det gå.

 
Kicki

Kicki

25 augusti 2011 11:52

jahadå, trägen vinner! snart går det galant det där!
o matbaljorna verkar få godkänt =D
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

25 augusti 2011 21:21

Japp nån gång måste Nelly ju tröttna och säga: Ok då tjatrumpa du får som du vill ;))

Vi behöver dom där baljorna på vinten när det blir geggigt i hagarna.
Vi har testat större hoar men då slänger hästarna ut grovfodret på marken.

kram

 
Sarah

Sarah

25 augusti 2011 15:32

Vad duktiga ni är med tränandet av duschning :)

Sv; Jag vet inte är detvärsta,får inte tag i min läkare för hon har fullt och det finns inga andra läkare tillgängliga på hela aug :(
Men ska försöka ringa imorgon och härja lite!!


Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

25 augusti 2011 21:17

Gäller att vara envis ;))

Jag tror att härja kan hjälpa, sitta tyst och vara snäll hjälper inte i en sån situation.
Go for it girl !

 
Ann

Ann

25 augusti 2011 22:04

Säger det igen, ni är så duktiga!
Skulle också vilja ha en sån fin duschspilta hemma!
Och "tallrikarna"!
Och vyerna!
Fast kanske inte värmen..?
Men jag hade gärna haft dig som stallkompis!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

25 augusti 2011 22:41

Sträcker stolt på mej :)

Idag har vi haft 23 grader, helt lagom.

Gulliga gulliga du!

 
ylle

ylle

26 augusti 2011 13:38

Säger det också igen - så duktiga ni är och så envis du är, bra att inte ge upp, men ändå behålla lugnet.. lyckliga Nelly som har en matte som du!!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Kim

26 augusti 2011 14:03

Tack så mycket :)

Alltid skönt att få uppmuntran från
andra häst-älskare.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Skapa flashcards