Varmt...

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Nelly i skogen med sadel

Av Kim - 31 augusti 2011 22:49

Igår fick Nelly på sig sadel och benskydd på sig när vi red ut.

Det verkade inte bekymra henne alls, hon har verkligen blivit så cool!


Men jag får nog ta tillbaka vad jag skrev i förra inlägget, det om att Nelly inte har tid för mobbing i skogen    

Blicken hon ger Ambar säger en hel del  



Hon har verkligen börjat lyssna på mej, jag är ganska chockad att det går så bra just nu, ta i trä!


Ville inte känna igen den där kutryggiga gungande säcken på Merlin...inte kan det väl vara jag  

  

Benskydd har vi testat med de senaste dagarna, hon gillar ju inte när man rör hennes ben, men det har gått överförväntan = varken jag eller Bea här blåmärken.


Vill gärna vänja Nelly med benskydd, för hon går gärna off-road när hon är lös och är inte så noga med var hon sätter hovarna.


Har en fantastisk stallägare, Bea, hon hjälper mej med Nelly och det är toppen för Nelly har tidigare bara accepterat att jag "pular" med henne.

Här prova Bea att sätta på benskydd.

Vi har satt på benskydd som är snabba att sätta på bak...där är hon snabb att sparka om hon blir osäker.

 

Hon "hänger" gärna med Bea nu för tiden, känns toppen att hon börjar gilla folk!  

  Här lite bilder på tidigare passiv sadel träning.

   


Schabrak med snygg färg men kanske inte riktigt på rätt ställe  


thats all   


  


 
 
Anne-Lie

Anne-Lie

1 september 2011 06:33

Det går ju strålande det där =)
Skönt att du får lite hjälp oxå så att fler kan hantera henne.
Nu dröjer det inte länge innan vi får se dig uppe på Nelly...whiiihooo =D
Kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

1 september 2011 09:53

Har lite svårt att lita på att detta flyt ska fortsätta.
Bea säger: Om nu Nelly har förändrat sig så måste du också förändra din syn på henne...hmm hon har rätt ;) Våga lita lite mer.

Hon måste växa mycket mer innan jag sätter mej där uppe, och jag behöver nog växa lite mentalt :))

Kram och tack för glada tillrop !

Yiiihaaa!!!

 
Kicki

Kicki

1 september 2011 13:36

kära nån vad framåt det går!! tänk vad långt ni kommit på ett år!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

1 september 2011 16:28

Fullt ös medvetslös ;D
Nä, :)) Nelly får visa om hon tycker det är ok, för jag har INTE bråttom att rida henne hu hu hu den dan den sorgen... =O
Men hon är så positiv och nyfiken nu, så vi provar lite allt möjligt.

kram

 
Stina

Stina

1 september 2011 17:34

Vad duktig hon är och vad långt ni kommit !
Vad du än tror så sitter du snart där uppe om det fortsätter gå så här bra =))

http://billiejean.bloggplatsen.se

Kim

1 september 2011 22:12

Är så nöjd så!!
Men vi har låångt kvar, bla. måste vi fortsätta med tömkörningen, vi är inte så bra på det nån av oss.
Som "tur" är så är hon inte så utvecklad fysiskt än, hon är ju bara 2,5.
Så det känns både rätt och tryggt att vänta ;))

kram

 
Ann-Louise

Ann-Louise

1 september 2011 23:22

Kanon och kalas! Så duktiga ni är. Ni har verkligen knutit an nu. Skoj.
Hon ser ut som stora damen fast hon är en liten plutta. Fnasket är väl lika gammal och är inte alls så mycket häst eller kan så mycket som din. Han är bara ben med en tjock mage mitt på.... =D

Skoj med filmen och jag tycker du är ursnygg!!!!

Kram!!!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

2 september 2011 08:32

Jag är så lycklig, för jag var osäker på om någonsin skulle kunna få en sån kontakt, men nu känner jag den !!!!
Ska nu göra allt för att bevara och förstärka den :)
Ibland tycker jag hon "ser ut" som en häst, men oftast så ser jag bara en liten plutta :))

Jag tycker Fnasket har växt ordentligt, men med mammas ögon kanske det inte syns så ;))

Åhhh!!! du är sååå urgullig :))

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards