Varmt...

Alla inlägg under september 2011

Av Kim - 29 september 2011 23:31

Först en som snärtade i luften med en piska så det small som gevärsskott.

       

Sen en massa hästar mm, det var över 9000 personer som ingick i paraden.

Just den dagen regnade det, men det stoppade inte någon.

 

                                     

Av Kim - 29 september 2011 20:05

Mitt älskade Svenska bibliotekskort som jag nästan dagligen använder för att lyssna på ljudböcker, har slutat att fungera   


Jag lyssnar alltid på en bok när jag städar, tvättar, fixar och annat tråkigt, hur ska nu detta gå?


Får inget felmeddelande, min kod och pin bara suddas ut när jag tryckt enter....

Kanske de märkt att jag inte är skriven i Sverige...


SUCK! 

Av Kim - 27 september 2011 22:55

Var i stallet från 8 till 12 och sen från 17 - 20, så nu är jag trött och sömnig.

Hade hundarna med mej upp på förmiddagen, lilla Loa har ingen respekt alls för hästarna och vill gärna leka med dem...suck!

Milla är rädd och kan inte slappna av, hon vaktar mej som en hök och skäller när en häst kommer nära mej.


När jag kom hem så tog jag en promenad med dem upp till utkiksplatsen på slutet av vår gata/väg.


 

Det står ett gäng bilar parkerade långt där nere, turister på vift.

Går man en bit upp nere i dalen så rinner det vatten uppe från bergen, mysigt! 

   

 Hundarna njuter av promenixen


Milla är mest hår och ben, hon skuttar hur lätt som helst upp i bergen.

Klart, hon är ju av en ras gjord för att vakta getter i bergen... 

     

Naturen är torr nu ... men snart ska det nog bli grönt igen.

         

Men det finns alltid nåt som blommar och bär frukter

       

Nelly skötte sig fint idag när vi red ut, det var så halt med alla torra barr på marken så vi gick sista backen ner till stallet.

    

Natti natti 

Av Kim - 26 september 2011 23:46

Fullt upp så det får bli bilder i stället för text.

                   

Av Kim - 24 september 2011 16:28

Hittade ingen röd grimma som jag gillade så nu får Nelly vara klädd i "mina" färger istället.

Här i mjukis-grimma 


Och sen i sitt första träns (sidepull)

Jag hade först satt på jätte lurviga bruna fårskinn uppe på nosen och i nacken, men fick ta bort dom för dom var för läskiga tyckte hon.

Den på nosremmen var jätte tjock,  så hon gick tjusigt med halsen krökt för att kunna se marken   


  

Köpte western tyglar, de var de enda som hade samma färg som tränset.

Men de ska kortas av och sys ihop, får gå till en skomakare för jag har ingen Kicki jag   




 

Nya gummistövlar blev det också, det var det enda som jag lyckades handla till mej...eller nästan köpte en fleecejacka till stallet också.

   

I morgon ska vi ha foto-visning här hemma, hoppas Bene inte blir för chockad, fast han vet hur jag är   


ciao :)    

Av Kim - 23 september 2011 21:52

Har haft det så   

Vi började lugnt och fint på Tenerife

   

Och sen fortsatte det  

   

Och fortsatte  

    

Kom hem sent igår kväll och har haft fullt upp hela dagen, nu blir det mys med Bene.


Nelly mår bara bra  


Tja nu vet ni att jag överlevt i alla fall    

Av Kim - 14 september 2011 12:26

Har undvikit att rida ut med Nelly lös denna veckan, gör att undvika ev. skador.


Och vad händer, hon får ett sår i hagen, suck!


En spark och det är bara ett litet sår och som tur är inte nära någon led.
Men hönsmamman i mej blir så orolig!
Skit att det händer samma dag som jag ska resa bort, MORR!
Hon är lite svullen, men såret är inte djupt.
Har spolat med kallt vatten, haft på lite kylande vätska och sen en salva.


 

Lite typiskt är att i kväll och i morgon så är det L (den mindre smarta, okunniga och halvt hysteriska) som fodrar.
Men Nicol ska försöka hinna upp i morgon och kika till Nelly, hoppas hon har möjlighet.

Tja väskan är packat och klockan tre kommer Georg och hämtar mej, sen ska vi plocka upp Bea.
Vid halv sex är vi på Tenerife, där ska jag kolla in lite grejer till badrummet i en affär.

Bea ringde just, hon är gullig hon!
Hon föreslog att vi skulle åka lite tidigare så vi kunde kika till Nelly på väg till flygplatsen.
Hoppas att det kommer lugna mej...
Annars ringer jag Vet. så får han åka förbi idag eller i morgon och kika,

Hmm...borde ha guldfiskar istället ...som någon annan brukar säga    


Nelly med sin kompis Tropi, han är ett år äldre än henne.

Båda kan tigga


 

Och min lilla sötnos, kommer att bli ledsamt att inte se henne på en vecka    

   


Så nu tar min blogg nog semester en vecka, vet inte om jag kommer ha tillgång och tid för dator i Tyskland.


Kram på er och tack för att ni finns   

Av Kim - 12 september 2011 22:58

och det känns bra.

Ingen hysterisk stress inför resan, bara lite pirrigt.

Har nu ett handbagare som håller måtten, har ingen lust att betala extra.

Vi flyger med ett lågpris bolag och de tar glatt betalt för minsta lilla avvikelse.

Har provvägt ungefär det jag ska ha med mej och det väger 7 kg, får ha med mej 10kg, så lite mer kan jag ta med mej   

Sen på hemresan så har vi betalt för 20 kg bagage förutom de 10kg handbagage så att vi kan shoppa lite.


Sidepull, grimma, grimskaft och sen kommer det helt klart slinka ner mer saker.

Ev. ett riktigt bra schabrak...och lite mjuka grejer att sätta på nosremmen på sidepullen. 


Klockan är nu 22.55 här och min stackars Bene jobbar fortfarande, han började 8 i morse, var hemma i 45 minuter och åt lunch och sen iväg igen.

Att göra schema för nästan 90 lärare tar sin tid, de har dataprogram men det fixar normalt bara runt 70%, sen får det pusslas ihop för hand.


Igår var vi fyra stycken som red ut, jag red Merlin som inte alls var lugn!

Han skulle med ett tåg tror jag    


Igår testade jag en bomlös sadel för i förra veckan så var han lite öm i ryggen efter ridturen, jag hade då använt en Wintec som jag var ganska säker var bra för honom...

Jag misstänkte att han hade ont i ryggen och därför var stressad igår,  men efteråt så kände jag igenom honom och han markerade inte alls...

Blir att fortsätta prova sig fram...


Idag så tömkörde jag Nelly lite, hon lydde tygeltagen rätt bra, fast vingligt är det.

Men det kommer väl med tiden.

Hon vänder sig ganska ofta om och tittar på mej, hon verkar undra varför inte jag går före och visar vägen istället, så söt!


Nelly har ett par märken på insidan av ena låret, som tur är inget svullet!
Hon gick för nära chefens mat och fick sej en spark, hmmm ibland skulle jag vilja slå in henne i bomull så hon inte kan göra sig illa, usch  

Kan förstå folk som har sina hästar uppstallade och aldrig i hage.

Fast det blir ingen häst lycklig av...och jag vill ju ha en lycklig häst  


Ska fodra imorgon bitti, sen måste jag bestämma vad jag ska packa.

Sen har jag lovat Bene stryka lite skjortor åt honom så han har till jobbet när jag är borta.

Vi delar i stort på allt jobb här hemma men strykning ligger låååångt ner på Benes lista.

Som tur är ligger matlagning på toppen av hans lista, för det gör det inte på min  


Natti natti 

Ovido - Quiz & Flashcards