Varmt...

Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Dagarna går

Av Kim - 12 september 2011 22:58

och det känns bra.

Ingen hysterisk stress inför resan, bara lite pirrigt.

Har nu ett handbagare som håller måtten, har ingen lust att betala extra.

Vi flyger med ett lågpris bolag och de tar glatt betalt för minsta lilla avvikelse.

Har provvägt ungefär det jag ska ha med mej och det väger 7 kg, får ha med mej 10kg, så lite mer kan jag ta med mej   

Sen på hemresan så har vi betalt för 20 kg bagage förutom de 10kg handbagage så att vi kan shoppa lite.


Sidepull, grimma, grimskaft och sen kommer det helt klart slinka ner mer saker.

Ev. ett riktigt bra schabrak...och lite mjuka grejer att sätta på nosremmen på sidepullen. 


Klockan är nu 22.55 här och min stackars Bene jobbar fortfarande, han började 8 i morse, var hemma i 45 minuter och åt lunch och sen iväg igen.

Att göra schema för nästan 90 lärare tar sin tid, de har dataprogram men det fixar normalt bara runt 70%, sen får det pusslas ihop för hand.


Igår var vi fyra stycken som red ut, jag red Merlin som inte alls var lugn!

Han skulle med ett tåg tror jag    


Igår testade jag en bomlös sadel för i förra veckan så var han lite öm i ryggen efter ridturen, jag hade då använt en Wintec som jag var ganska säker var bra för honom...

Jag misstänkte att han hade ont i ryggen och därför var stressad igår,  men efteråt så kände jag igenom honom och han markerade inte alls...

Blir att fortsätta prova sig fram...


Idag så tömkörde jag Nelly lite, hon lydde tygeltagen rätt bra, fast vingligt är det.

Men det kommer väl med tiden.

Hon vänder sig ganska ofta om och tittar på mej, hon verkar undra varför inte jag går före och visar vägen istället, så söt!


Nelly har ett par märken på insidan av ena låret, som tur är inget svullet!
Hon gick för nära chefens mat och fick sej en spark, hmmm ibland skulle jag vilja slå in henne i bomull så hon inte kan göra sig illa, usch  

Kan förstå folk som har sina hästar uppstallade och aldrig i hage.

Fast det blir ingen häst lycklig av...och jag vill ju ha en lycklig häst  


Ska fodra imorgon bitti, sen måste jag bestämma vad jag ska packa.

Sen har jag lovat Bene stryka lite skjortor åt honom så han har till jobbet när jag är borta.

Vi delar i stort på allt jobb här hemma men strykning ligger låååångt ner på Benes lista.

Som tur är ligger matlagning på toppen av hans lista, för det gör det inte på min  


Natti natti 

 
 
Ann

Ann

13 september 2011 07:23

Skönt med inte så mycket stress, lite pirrigt ska det ju vara!

Dessa hästar, dessa hästar... alltid är det något! ;)
Nu får de allt hålla sig friska!
Eller hur?
Stryka... blä, det är nog bland det tråkigaste jag vet!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

13 september 2011 13:02

Ibland är det väldigt praktiskt att vara duktig på att skjuta upp saker, och jag tror jag har lyckats skjuta upp stressen tills i morgon :D

Inga nya skador idag, men hon utmanar gärna ödet när hon ser mat, fast det finns mer mat lite längre bort...Gandalf och Luna gillar inte hennes fräckhet...
Ska bli så skönt när stallet är klart då kan man stänga in dom när det är mat dax.

Jag ska lyssna på en ljudbok och stryka om en stund, det blir lite roliga så.

Hoppas lilla Merlins sår ser fint ut idag när vet. kommer, håller tummarna!

kram

 
Viveca

Viveca

13 september 2011 09:50

Första gången jag testade bomlöst på min snigelåsna så blev hon extremt snabb och springig (för att vara hon). Det kan vara det om han inte är van. Jag pratade med försäljaren om detta då den var nyinköpt och bara provad. Hon menade att det inte är ovanligt eftersom trycket blir ett annat och hästen blir mer känslig för sitsen och vikthjälperna, alltså behöver det inte vara obehag bara ovant.

Hoppas du inte hittar för mycket tunga saker att shoppa nu;) Fast det går väl att köpa till mer vikt på de där bolagen:) Ha det riktigt bra på resan. Skall bli spännande att se vad shoppingen blev:) Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

13 september 2011 12:52

Hmmm intressant!
Denna hästen är helt oskolad, kan bara luta sig framåt = full fart, luta sig bakåt sakta ned.
Men han kan ju undra vad som händer där uppe...

Hästskor lär det inte bli ;)) om dom inte är i aluminium ;)
Men jag tror nog vi ska lyckas fylla resväskan, kanske med lite god mat också så blir min Bene glad :)

Hoppas Vildas ben är ok idag!

Tack och stor kram.

 
natalie

natalie

13 september 2011 11:30

vart är det ni ska åka? =)

http://dressyrnatalie.blogg.se

Kim

13 september 2011 12:44

München :)

Oktoberfestivalen börjar nu =O
Undrar om det finns tält för tokiga tanter :D

 
Sarah

Sarah

13 september 2011 16:00

Ja ibland vill man komma på något bra sätt att skydda djuren från både skador och sjukdomar!

KRAM

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

14 september 2011 11:48

Mmm så är det!
Och nu såg jag precis att Nelly har ett nytt sår :(
Inget stort, men typiskt att det sker när jag ska åka, MORR!

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards