Varmt...

Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Lite otur, men men

Av Kim - 14 september 2011 12:26

Har undvikit att rida ut med Nelly lös denna veckan, gör att undvika ev. skador.


Och vad händer, hon får ett sår i hagen, suck!


En spark och det är bara ett litet sår och som tur är inte nära någon led.
Men hönsmamman i mej blir så orolig!
Skit att det händer samma dag som jag ska resa bort, MORR!
Hon är lite svullen, men såret är inte djupt.
Har spolat med kallt vatten, haft på lite kylande vätska och sen en salva.


 

Lite typiskt är att i kväll och i morgon så är det L (den mindre smarta, okunniga och halvt hysteriska) som fodrar.
Men Nicol ska försöka hinna upp i morgon och kika till Nelly, hoppas hon har möjlighet.

Tja väskan är packat och klockan tre kommer Georg och hämtar mej, sen ska vi plocka upp Bea.
Vid halv sex är vi på Tenerife, där ska jag kolla in lite grejer till badrummet i en affär.

Bea ringde just, hon är gullig hon!
Hon föreslog att vi skulle åka lite tidigare så vi kunde kika till Nelly på väg till flygplatsen.
Hoppas att det kommer lugna mej...
Annars ringer jag Vet. så får han åka förbi idag eller i morgon och kika,

Hmm...borde ha guldfiskar istället ...som någon annan brukar säga    


Nelly med sin kompis Tropi, han är ett år äldre än henne.

Båda kan tigga


 

Och min lilla sötnos, kommer att bli ledsamt att inte se henne på en vecka    

   


Så nu tar min blogg nog semester en vecka, vet inte om jag kommer ha tillgång och tid för dator i Tyskland.


Kram på er och tack för att ni finns   

 
 
Ann

Ann

14 september 2011 14:36

Säger det igen, ha nu riktigt kul och shoppa järnet och försök att inte oroa dig! :)
(vet att det är lättare sagt än gjort...)
Guldfiskar... tänk så praktiskt! ;)

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2011 21:39

Mycket fnitter är det!!!
Och har redan shoppat lite till Nelly, det gick fin fint.
Ska ringa Nicol imorgon för att kolla hur saret är, hoppas da att fa ett besked som suddar bort all oro för nu.
Oh ja GULDFISKAR!!!

stor kram

 
Kicki

Kicki

14 september 2011 18:35

ha det skitbäst nu i tysklandet!! och shoppa duktigt! *kram*

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2011 21:33

Yes!
Vi har gatt ut starkt och har det riktigt skoj!
Vet du hur STOR en liten öl i Tyskland är?
Det fick räcka med en :D
kram

 
Viveca

Viveca

15 september 2011 05:26

Typiskt att det händer när du skall iväg. Tycker dock att det ser fint ut med mina sjuksköterskeögon;) och bara det får vara rent så läker det nog snart. Trevlig resa nu! Kram!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2011 21:31

Jo du har nog rätt, och igar sa kikade jag igen och det är nog inte allvarligt.

Tack har varir mycket fnitter hittills :D

kram

 
Sarah

Sarah

15 september 2011 10:03

Vad tråkigt :( Men det kommer gå bra och njut av din resa nu!!!!!!
KRAM!

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

15 september 2011 21:29

Hittat en dator här i civilisationen :)
Kollade s+ret igar pa eftermiddagen och det sag inte mer svullet ut, sa jag hoppas det blir bra.
Vi har det riktigt kul:D
kram

 
Karoline

Karoline

19 september 2011 11:41

Hoppas att du har det bra och handlar mycket prylar till hästen :)

http://karolinesliv.wordpress.com

 
ylle

ylle

22 september 2011 19:55

Attans otur också att det ska bli skada just när du ska iväg... men förhoppningsvis så är det inte så farligt med det... ser ju rätt beskedligt ut...? Ha så kul, shoppa loss!

http://http;//ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards