Varmt...

Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Sömnig...vilken tur jag har en säng ;D

Av Kim - 27 september 2011 22:55

Var i stallet från 8 till 12 och sen från 17 - 20, så nu är jag trött och sömnig.

Hade hundarna med mej upp på förmiddagen, lilla Loa har ingen respekt alls för hästarna och vill gärna leka med dem...suck!

Milla är rädd och kan inte slappna av, hon vaktar mej som en hök och skäller när en häst kommer nära mej.


När jag kom hem så tog jag en promenad med dem upp till utkiksplatsen på slutet av vår gata/väg.


 

Det står ett gäng bilar parkerade långt där nere, turister på vift.

Går man en bit upp nere i dalen så rinner det vatten uppe från bergen, mysigt! 

   

 Hundarna njuter av promenixen


Milla är mest hår och ben, hon skuttar hur lätt som helst upp i bergen.

Klart, hon är ju av en ras gjord för att vakta getter i bergen... 

     

Naturen är torr nu ... men snart ska det nog bli grönt igen.

         

Men det finns alltid nåt som blommar och bär frukter

       

Nelly skötte sig fint idag när vi red ut, det var så halt med alla torra barr på marken så vi gick sista backen ner till stallet.

    

Natti natti 

 
 
Sarah

Sarah

28 september 2011 16:45

Härliga härliga bilder! dina hundar är så otroligt fina :)
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Kim

28 september 2011 17:12

Blir mest bilder just nu, min energi går åt till hästarna och huset...ibland får man hushålla med energin ;)

Mina charmiga vovsingar :)

kram

 
Viveca

Viveca

28 september 2011 23:02

Härliga bilder, men vilka kontraster mot här. Här är det allt annat än torrt. Blött, blött och lerigt...Hoppas du piggnar till snart.

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

Kim

29 september 2011 10:15

Jag längtar efter regn så det kan bli grönt här, regnet borde komma snart.
Men längtar inte alls efter leran som blir uppe hos hästarna, blä!
Så jag förstår dej...

Piggare nu :)

kram

 
Anne-Lie

Anne-Lie

29 september 2011 07:30

Du bor väldigt vackert...men det visste du väl redan ;)
Fina vovsingar =)

kram

http://monzan.bloggplatsen.se

Kim

29 september 2011 10:12

Jag blir lite hemma-blind, men så ser jag hur fint det är igen.
Men jag föredrar grön natur...men den tiden kommer tillbaka som tur är.
Det börjar nog regna här också snart.

Mina sötnosar :)

kram

 
Kicki

Kicki

29 september 2011 14:54

tjusigt!

http://kaa.bloggplatsen.se

Kim

29 september 2011 20:01

Några höjder i din smak ;))

 
Ann-Louise

Ann-Louise

2 oktober 2011 11:20

Fantastisk utsikt och fina vovvar.
Det är väl kaktusfikon och Nerium Oleander.
Här är det blött, blött, blött...

kram

http://hastochhund.bloggagratis.se

Kim

2 oktober 2011 22:22

På denna lilla men höga ö så saknas inte STORA utsikter.

Mina ludna favorit tjejer :)

Goda, söta och fulla med små kärnor är kaktus frukterna, men omöjligt att plocka dom barhänt, de är fulla av en massa små små stickor/taggar.

Den andra har jag ingen aning om vad den heter, så du har säkert rätt.

Torrt torrt torrt...

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 26 februari 2015 15:17

Denna blogg blir det inga nya inlägg på. pgaexetvillinteatthanläser... sånisomvillfortsättafölja mejochdeminaochsomintär fbvänner skicka mej ett meddelande såfårniveta varjagfinns Va kryptiskt va    ...

Av Kim - 27 december 2014 18:32

 Vi är riktigt stolta över hönshuset vi byggt, "kostade" oss bara nätet, resten av materialet var en blandning av gamla bitar/saker som vi hade hemma.         Fran vänster: Fröken Josefina, Marianna och Agda 2...som ni kan ana så är jag bara ...

Av Kim - 16 december 2014 20:30

Tre dagar på La Palma fyllda med hästar ,vänner, god mat och att bli bortskämd av föräldrarna så klart, inte alls fel. Nelly växer och Marco mätte henne, enligt honom är hon 163cm! har svårt att se det men gillar det.   Hoppade upp på henne uta...

Av Kim - 29 november 2014 18:11

Skulle flyga till La Palma i torsdags kväll men blåst och regn gjorde att flygplatsen där stängdes.Det är en av nackdelarna med att bo på en ö. Ville så gärna se min Nelly igen och mysa hemma hos mina föräldrar. På tisdag får jag min sista cellgi...

Av Kim - 28 oktober 2014 23:53

Jag mår såååå mycket bättre nu när jag är inne i den andra delen av cellgifts behandlingen.Får nu ett "gift" istället för kombon av tre stycken som jag fick de fyra första gångerna. Det är nu 21 dagar mellan behandlingarna och jag slipper nu helt i...

Ovido - Quiz & Flashcards